masovna otpuštanja

Autoindustrija puca po šavu: Ford otpušta 4000 radnika u Europi, problem su električni auti

Otpuštanja su najavili Nissan, Audi, Volkswagen, General Motors...

Ford Capri, ilustracija

 AFP

Američki proizvođač automobila Ford objavio je danas da u iduće tri godine u Europi planira ugasiti oko 4000 radnih mjesta. Dakle, do kraja 2027. godine, kompanija će otpustiti 3000 radnika u Njemačkoj te 800 radnika u Velikoj Britaniji.

Radi se o 14 posto ukupnog broja europskih zaposlenika te kompanije.

Razgovori sa sindikatima su u tijeku i konačna odluka o sudbini radnika bit će donesena nakon što budu zaključeni, piše Euronews.

Također, Ford će skratiti radno vrijeme za radnike u svojoj tvornici u Kölnu u Njemačkoj gdje se proizvode električna vozila Capri i Explorer.

image

Tvornica Forda u Kolnu, ilustracija

AFP

Ford smanjuje proizvodnju svojih potpuno novih električnih vozila prije nego što ih je većina ljudi uopće vidjela na cesti. Legendarna Fiesta je ukinuta kako bi Ford mogao prenamijeniti svoju tvornicu u Kölnu za izradu SUV-ova Explorer i Capri, ali oba modela naišla su na vrlo skromnu potražnju.

U Njemačku tvornicu uložene su čak dvije milijarde eura kako bi bila spremna za izradu novih Fordovih električnih vozila koja se temelje na VW -ovoj električnoj platformi MEB.

No raspoloženje kupaca i interes za električnim autima je u međuvremenu splasnuo.

Njemački magazin Kölner Stadt-Anzeiger otkrio je da je radnicima u tvornici u Kölnu rečeno da će raditi manje sati, jer je Ford podnio zahtjev njemačkoj vladi kako bi dobio odobrenje za privremeno premještanje svog zaposlenog osoblja. Zaposlenici će raditi samo svaka dva tjedna od sada do kraja godine.

image

Tvornica Forda u Kolnu, ilustracija

AFP

Nekoliko drugih proizvođača automobila već je smanjilo broj radnih mjesta i proizvodnju u svojim tvornicama.

General Motors je nedavno najavio otpuštanje 1000 radnih mjesta, dok će Nissan također ukinuti 9.000 radnih mjesta i smanjiti svoj globalni proizvodni kapacitet za 20 posto.

Volkswagen također najavljuje da bi mogao zatvoriti tri tvornice u Njemačkoj, s potencijalnim gubitkom tisuća radnih mjesta.

U problemima je i Audi koji će krajem veljače sljedeće godine zatvoriti svoju neprofitabilnu tvornicu blizu Bruxellesa, koja se smatra kolijevkom njegovih električnih automobila. Sudbina 3000 radnika još nije poznata.

image

Tvornica Forda u Kolnu, ilustracija

AFP

Dave Johnston, Fordov europski potpredsjednik za transformaciju, rekao je da se autoindustrija nalazi u teškom razdoblju: "Od ključne je važnosti poduzeti teške, ali odlučne mjere kako bi se osigurala Fordova buduća konkurentnost u Europi. Globalna automobilska industrija i dalje u razdoblju značajnih poremećaja dok prelazi na električnu mobilnost".

Transformacija je posebno intenzivna u Europi gdje se proizvođači automobila suočavaju sa značajnim konkurentskim i ekonomskim preprekama dok se također bave neusklađenošću između propisa o CO2 i potražnje potrošača za elektrificiranim vozilima", kaže Johnston.

Ford je već smanjio broj vozila koja se proizvode, kako bi se usredotočio na ona koja donose najveću dobit.

Europski proizvođači automobila moraju prodati dovoljno električnih vozila kako bi zadovoljili nove, niže granice za prosječnu emisiju ugljičnog dioksida u voznom parku 2025. godine.

Prodaja električnih vozila sporija je nego što se očekivalo jer su kupci suzdržani u svojim investicijama, a treba uzeti u obzir i činjenicu da je veliko tržište automobila u Njemačkoj odustalo od državnih poticaja za kupnju električnih vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 20:08