Ford je danas u kompleksu Here East u Olimpijskom parku kraljice Elizabete u Londonu pred nekoliko stotina europskih novinara predstavio potpuno novu, četvrtu generaciju kompaktnog Focusa, točno dvadeset godina nakon predstavljanja prve generacije. Fordov svjetski kompakt dosad je od 1998. godine diljem svijeta pronašao 16 milijuna kupaca, od čega čak 7 milijuna u Europi , a kada je na premijeri skinut svečani pokrov s novog dugo očekivanog kompaktnog Forda, odmah je bilo jasno kako su se po pitanju izgleda u Fordu odlučili na evoluciju, a ne revoluciju premda je automobil potpuno nov, od poda do krova.
Izgledom je to skladan kompakt koji ujedno djeluje elegantno i dinamično dok u prostranoj unutrašnjosti caruju najbolji materijali u klasi i iznimna prostranost. Kada smo sjeli u novi Focus doista smo se mogli uvjeriti kako su izrada i materijali za kompaktnu klasu na najvišoj mogućoj razini, poput one u premium modelima. Definitivno, novi Focus ponovo će promiješati karte u kompaktnoj klasi gdje će se za kupce nadmetati prvenstveno s VW Golfom, ali i Opel Astrom, Renaultom Meganeom i društvom. Premda je SUV segment rastući iz godine u godinu i iznimno popularan, standardni kompakti na većini tržišta i dalje su najtraženiji mjera. Stoga su se u Fordu zaista dobro pripremili, a novi Focus predstavlja, kako smo mogli čuti od čelnika Forda na prezentaciji, najinovativniji, najdinamičniji i najuzbudljiviji Ford ikada.
Ako spustimo loptu na zemlju, novi je Ford Focus doista najvažniji automobilski novitet ove godine u Europi te sigurno najvažniji model Forda posljednjih deset godina. Sam razvoj je započeo doslovno od praznog lista papira, dakle auto je postavljen je na potpuno novu C2 platformu koja je dizajnirana za što bolju sigurnost putnika, više prostora u kabini i aerodinamiku. Novi će Focus za Europu silaziti s traka pogona u Saarlouis u Njemačkoj u koji je uloženo čak 600 milijuna eura. Novi Focus po pitanju komfora, prostranosti i iskustva u vožnji predstavlja početak jedne nove ere za Ford u kompaktnoj klasi. Rezultat je to i osluškivanja zahtjeva dosadašnjih kupaca koji su više nego ikad bili uključeni u razvoj novog modela koji u dužinu, širinu i visinu mjeri 437,8x182,5x 145,4 cm. Focus je oduvijek bio vozački automobil pa je i kod četvrte generacije zadržana ta ideja, naravno uz promišljenije uređenu kabinu i povećan komfor. U unutrašnjosti na kokpitu dominira 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a kojim se može upravljati i gestama.
U motornoj ponudi odmah će se naći nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindarski benzinac od 85, 100 i 125 KS te 1,5-litreni Dragon EcoBoost trocilindarski benzinci od 150 i 182 KS kao i potpuno novi dizelaši 1.5 EcoBlue od 95 i 120 KS s 300 Nm te snažniji 2.0 EcoBlue od 150 KS i 370 Nm. Uz 6-stupanjske ručne mjenjače Ford je ponudio po želji i potpuno novu 8-stupanjsku automatiku kojim se umjesto ručice rukuje zakretnim prekidačem, rješenje poput onog već viđenog u Jaguarovim modelima. U ponudi su i tri karoserijska oblika - peterovratni kompakt, karavan i limuzina (samo za određena tržišta) te osim standardnih paketa opreme Ambiente, Trend i Titanium dostupne su i šminkerska Vignale, sportska ST Line kao i po prvi put trendovsku crossoversku liniju Active s karakterističnim off-road pojačanjima i plastikama te odignutom karoserijom.
Od tehnoloških rješenja Focus raspolaže drugom razinom autonomne vožnje, a tu su i sofisticirani Ford Co-Pilot360 sustav kao pomoć u vožnji i pri parkiranju za što veću sigurnost, sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, prepoznavanje znakova, adaptivni tempomat, sustav upozorenja na mogući sudar, sustav koji detektira biciklista, po prvi puta Head-up zaslon, prilagodljiva Full-LED svjetla… Usto, novi stop & Go sa sustavom ACC omogućuje komforniju automatiziranu vožnju u gradskim režimima kreni/stani koristeći samostalno snagu kočnice od 50 posto do potpunog zaustavljanja.
FordPass Connect nudi povezivost s androidom ili iPhoneom na najvišoj razini kao i wi-fi za do deset uređaja kao i paletu usluga putem aplikacija - od Vehicle locatora koji locira vozilo u zagušenim šoping centrima za zaboravne, do statusa vozila, zaključavanja, poziv u pomoć kod sudara… Putem Apple CarPlay and Android Auto SYNC 3 sistema na mobitelu se može upravljati audio uređajem, klimom, navigacijom... Sudeći po svemu, u Fordu su pripremili vrhunski proizvod za nadmetanje na tržištu, a ususret prvim testnim vožnjama koje će biti upriličene u trećem kvartalu ove godine biti će dostupno i više podataka o novom Focusu, novoj zvijezdi kompaktne klase.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....