![ferrari-respirator-valves-production-1](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2020/04/16/k_ferrari-respirator-valves-production-1_640.jpg)
Kao i u drugim zemljama i kinesku automobilsku industriju osakatila je pandemija korona virusa i sad vlada traži načine kako potaknuti ljude da ponovo počnu kupovati automobile.
Kako navodi CNN, prošle je godine prodano više od 6 milijuna novih vozila u razdoblju u kojem je ove godine isporučeno samo oko 3,7 milijuna novih automobila.
Veljača je bila posebno bolna za zemlju s tek 310.000 prodanih vozila, što je strmoglavi pad od 79 posto u odnosu na veljaču 2019.
U ožujku se prodaja našla na 1,43 milijuna, ali i dalje je to tek 43 posto u odnosu na ožujak 2019. godine.
![CHANGCHUN, April 14, 2020 Workers assemble cars at a workshop of FAW-Volkswagen Automobile Co., Ltd. in Changchun, northeast China's Jilin Province, April 14, 2020. FAW-Volkswagen delivered 337,096 vehicles in the first quarter of this year, continuing to make it the best-selling passenger vehicle manufacturer in the world's largest auto market., Image: 513864395, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Lin Hong / Zuma Press / Profimedia](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/15/23/re.jpg)
Usto, prošlog je mjeseca kineska vlada najavila da će produljiti subvencije i porezne olakšice za sva nova vozila na alternativni pogon (električni automobili, hibridi i pogonjeni vodikom) za još dvije godine, što je dramatičan zaokret u odnosu na prošlu godinu kada je počela smanjivati ove poticaje.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/15/23/vw-compact-notchbacks-china-4.jpg)
Međutim, potražnja za električnim automobilima je nikad slabija: u ožujku je prodano samo 53.000 primjeraka (bez Tesle), što je 53 posto manje nego godinu prije.
Brojne su lokalne vlasti također najavile mjere za poticanje kupovine.
Barem desetak gradova i provincija potiče je ljude na kupnju automobila, najviše zahvaljujući novčanim subvencijama u iznosu od, preračunato, 1400 dolara po vozilu.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/15/23/6c71233c-peugeot-508l-phev-1.jpeg)
No to ni je čudi - za Kinu je autoindustrija od presudnog značaja za ekonomiju u kojoj je više od 40 milijuna ljudi izravno ili neizravno zaposleno u auto sektoru. Svake godine, ova industrija ostvari više od bilijuna dolara prihoda, što je otprilike 10 posto kineske proizvodnje.