VELIKI PROBLEM

Armagedon za auto industriju? ‘Globalni auto biznis bez paladija iz Rusije ne može postojati‘

Osim toga, proizvođači u Rusiji su nakon invazije na Ukrajinu zaustavili trake, Renault tamo ima najviše ulaganja

Metalurški kombinat GMK Noriljski nikelj, Noriljsk Rusija

 Profimedia

Nekoliko proizvođača automobila najavljuje planove za pauziranje proizvodnje, ili njezino prebacivanje nakon ruske invazije na Ukrajinu.

Tako je Avtovaz, proizvođač vozila Lada i najveći ruski proizvođač automobila, najavio je da bi u ponedjeljak mogao obustaviti neke montažne linije zbog stalne globalne nestašice elektroničkih komponenti, izvještava Automotive News.

Tvrtka je u vlasništvu Lada Auto Holdinga, u kojem Renault ima kontrolni udio od 67,61 posto i upravlja s nekoliko tvornica u Rusiji.

image

Tvornica Renaulta u Rusiji

Stanislav Krasilnikov/TASS/Profimedia

Francuski proizvođač automobila rekao je da će sljedećeg tjedna obustaviti neke operacije u svojim tvornicama za sklapanje automobila u zemlji zbog uskih grla u logistici uzrokovanih nestašicom dijelova. Ipak, ni Francuzi ni njihova podružnica AvtoVaz, nisu naveli invaziju kao uzrok zastoja u proizvodnji, javlja Reuters.

"Prekidi su prvenstveno uzrokovani strožim graničnim kontrolama u tranzitnim zemljama i prisilnom potrebom za promjenom niza uspostavljenih logističkih ruta", rekla je ruska jedinica tvrtke.

image

Tvornica Renaulta u Rusiji

Profimedia

Iako je Renault među zapadnim tvrtkama najveći proizvođač automobila u Rusiji, nije ni jedini. Volkswagen je rekao da će zaustaviti proizvodnju na nekoliko dana u dvije tvornice zbog kašnjenja u nabavci dijelova koji su proizvedeni u Ukrajini.

Sukobom u Ukrajini su pogođene i tvrtke povezane s automobilskom industrijom. Tako su iz finskog Nokiana rekli je da premještaju proizvodnju nekih ključnih linija proizvoda iz Rusije i SAD-a kako bi se pripremili za daljnje sankcije nakon invazije.

Doista, američki predsjednik Joe Biden nedavno je najavio nove sankcije koje će blokirati izvoz tehnoloških proizvoda, potez za koji je rekao da ograničava sposobnost Rusije da unaprijedi svoj vojni i zrakoplovni sektor, javlja CNN.

image

Ruda za elemente katalizatora, rudnik Noriljsk, Rusija

Profimedia

Proizvođači automobila također mogu biti zabrinuti zbog problema s opskrbnim lancem koji se odnose na metale paladij, platinu i rodij, koji se koriste u proizvodnji katalitičkih pretvarača.

Rusija proizvodi oko 38 posto svjetskog paladija i, iako postoje zalihe izvan zemlje, pogođene opskrbne linije mogu na kraju utjecati na proizvođače automobila.

“Teško je zamisliti globalni automobilski biznis koji nema paladija iz Rusije”, rekao je za Reuters Mark Wakefield, suvoditelj konzultantske tvrtke AlixPartners.

image

VW Tvornica u Rusiji

VW

U međuvremenu, Nexta.TV je jučer tvitala da su Audi, Jaguar Land Rover, BMW, Mercedes-Benz, Citroen i General Motors obustavili isporuke u Rusiju, no nitko od proizvođača automobila za sada još nije potvrdio izvješće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:56