Proizvođači će moći unajmiti kultni brdski uspon "pod oblake" Pikes Peak kako bi zabilježili službena vremena svojih modela. Zahtjevna cesta duga 20 kilometara sa 156 zavoja proteže se od 1440 metara do čak 4302 metra nadmorske visine.
Posljednji, jubilarni stoti Pikes Peak International Hill Climb "Race to the Clouds" održan je u lipnju i, ako niste znali, na vrhu planine i tada povremeno pada snijeg. Tijekom tog događaja, David Donner vozio je Porsche 911 Turbo S i pokušao oboriti rekord serijskog automobila na Pikes Peaku.
Nažalost po njega i njegov tim, loše vrijeme ga je spriječilo u tome. Međutim, nedavno je dobio drugu priliku kao jedan od prvih vozača koji je stekao Pikes Peak Certified Course Time. To je službeno mjereni krug, odobren od strane PPIHC-a, ali nema nikakvog utjecaja na rekorde krugova tijekom službene brdske utrke.
Dopuštene testne dane održavaju proizvođači, koji se mogu prijaviti da njihovi automobili krenu na kultni uspon na brdo, u vremenskom događaju na datum koji sami odaberu. Lamborghini je bio prva marka koja se prijavila za službeni certificirani tečaj još u srpnju, nakon početnog događaja Race to the Clouds. Simone Faggioli vozio je Lamborghini Urus Performante i odradio vrijeme staze od 10:32.064.
Donner je također dobio priliku dokazati da i on i automobil mogu postaviti rekordno vrijeme koje je tražio još u lipnju. Donnerovo vrijeme bilo je 9:53.541, postavljeno u njegovom 000 "Triple Zero" 911 Turbu. No, ovdje postaje malo zbunjujuće. Iako su ta vremena staze službeno odobrena, ona zapravo ne mijenjaju nijedan od službenih rekorda s utrke Pikes Peak Hill Climb.
Tako službeni rekord serijskih automobila na Pikes Peaku još uvijek drži Rhys Millen, koji je vozio Bentley Continental GT još 2019. godine i uspio to obaviti za 10:18.488. Iako je Donnerovo novo vrijeme i službeno odobreno i brže od Millenovog vremena u proizvodnom automobilu, Millen je taj koji još uvijek drži rekord.
Zašto ova certificirana vremena staze ne zamjenjuju rekorde s utrka? Odgovor je prilično jednostavan - da se zaštiti utrka. Prije same utrke, timovi i vozači imaju četiri brutalna dana treninga, gdje im je dopušteno vidjeti samo jedan dio staze svaki dan.
Usto, nitko od natjecatelja ne može vidjeti cijelu stazu dok utrka ne počne, bez obzira na vremenske prilike, s planinom punom gledatelja, i bez mogućnosti modifikacije ili promjene automobila.
Vremena proizvođača, s druge strane, ostvaruju se na dane kada su povoljni vremenski uvjeti. Nema prisutnosti medija, navijača, helikoptera koji nadlijeću, napornog tjedna treninga, a vozači su upoznati sa stazom, i mogu uvijek pokušati ponovno.
Ponuda Pikes Peaka može otvoriti potpuno novi način testova, da proizvođači iskušavaju svoje modele i postavljaju individualne, osobne rekorde na jednom od najvećih vozačkih izazova na svijetu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....