U Hrvatskoj se godišnje ukrade između 500 i 700 vozila, a prema podacima MUP-a za prvih deset mjeseci prošle godine vidljivo je da je znatno porasla krađa vozila francuskih proizvođača koji su s 24,6 posto u ukupnom broju ukradenih vozila zauzeli prvo mjesto. S druge strane, automobili koji se najviše kradu prema marki nose znak Volkswagena.
Iako nova vozila imaju najnovije tehnologije protiv krađe, lopovi također napreduju u načinima kako ih zaobići.
Kradljivci biraju svoje mete prema dva važna kriterija. Jedan od njih je mogućnost korištenja dijelova ukradenog automobila, ili jednostavnost prodaje vozila na crnom tržištu rabljenih vozila u izvozu.
Sada je uobičajeno da lopovi koriste elektroničke uređaje kako bi ‘klonirali‘ valove elektroničkih ključeva i dobili neometan pristup vozilu, no tradicionalne metode također su još uvijek sveprisutne.
Ono što nekog vlasnika može upozoriti da je upravo njegov automobil meta lopova jest činjenica da su ga lopovi već označili kao metu i nekoliko je trikova kojima se služe kradljivci.
Tako ako se vozač vrati do parkiranog automobila i pronađe običan ubrus postavljenu na kvaku vrata ili neki drugi dio automobila, trebao bi se zabrinuti, jer nakon što je salveta postavljena, lopovi će obratiti pažnju na rutinu vlasnika i tako doznati kada ga koristi, gdje ga parkira...
Primjerice, ako salveta ostane na autu više dana, to znači da vozač automobil ne koristi svakodnevno pa s tim informacijama lopovi čekaju najbolji trenutak da ga ukradu. U tom slučaju nikad nije riječ o improviziranoj krađi već su meta automobili visoke prosječne vrijednosti koji se često prate i namjeravaju ukrasti ‘po narudžbi‘, piše eldebate.com.
Isto tako, Još jedan jasan znak krađe je podizanje brisača vjetrobranskog stakla i njihovo ostavljanje na tome. Tako, ako ih nitko ne spusti nekoliko dana, lopovi znaju da je riječ o lakom plijenu jer ga se malo vozi i ne obraća mu se previše pažnje...