istraživanje

10 sekundi: Postoji potencijalna opasnost nakon što vozač preuzme kontrolu nad vožnjom u autonomnom vozilu

Vremenski period od 10 sekundi može biti vrlo opasan nakon što vozač ponovo preuzme kontrolu nad upravljanjem

Autonomna vožnja, ilustracija

 Mercedes

Svi ćemo se sve više u budućnosti na cesti susretati s autonomnim vozilima, ne nužno onih na ‘Razine 5‘, gdje sve radnje odrađuje samo vozilo i gdje ne postoji volan, već s nekim vidom automobila koji većinu radnji pri vožnji obavljaju uz minimalne intervencije vozača. Vozila s naprednijom tehnologijom samoupravljanja mogla bi biti ovdje već 2026.

To će omogućiti vozačima da skrenu pogled s ceste kako bi se uključili u različite zadatke, iako će pravila zahtijevati da vrate kontrolu kada se to od njih zatraži. Istraživanje je provedeno uz pomoć 17 različitih vozača i nova je studija otkrila da će prvih 10 sekundi kada ljudi ponovno budu zaduženi za upravljanje automobilima biti najopasnije, jer je pokazalo da se vozači tijekom tog razdoblja ponašaju nepredviđeno, piše Daily Mail.

image

Autonomna vožnja, ilustracija

BMW

Kako je točno provedena ova studija? Mjerilo se ponašanje 17 vozača, od kojih je svaki bio u pratnji suvozača na prednjem sjedalu, koji su napravili nekoliko vožnji u simulatoru vožnje programiranom da predstavlja takozvano automatizirano vozilo ‘Razine 3‘. S novim EU uredbama ovakvih je vozila, dakle onih koji koriste ‘Razinu 3‘ što se tiče autonomne vožnje, u Europi na cestama već nemali broj. Istraživači su primijetili da je ‘kontrola vozila tijekom deset sekundi neposredno nakon preuzimanja vožnje od strane vozača općenito bila loša u slučaju svih sudionika‘.

Primijećeno je kako su vozači često bezrazložno počeli kočiti ili ubrzavati, pa čak i vrludati trakom u kojoj se vozilo nalazi, nakon što su preuzeli potpunu kontrolu nad autonomnom vožnjom. Istraživački tim vjeruje da su u nekim slučajevima ove pretjerane radnje vozača bile namjerne kako bi uvjerile vozilo da su sada oni ti koji imaju potpunu kontrolu nad upravljanjem.

Odgovarajući na otkrića, Steve Gooding, direktor Zaklade RAC, rekao je: ‘Nažalost, ova studija – kao i one koje smo prethodno naručili – pokazuju da je proces primopredaje između čovjeka i stroja manje glatko i daleko od brzog, postavljajući ozbiljna pitanja hoće li ovakva posredna tehnologija ikada postati uobičajena, a kamoli sigurna.‘ ‘U međuvremenu prijelaz u svijet u kojem vozač automobila postaje putnik barem na neko vrijeme postavlja ozbiljne upitnike nad glavama o sučelju čovjek-stroj‘, nadodao je Gooding.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:14