Grand Theft Auto IV (PS3)

Drska krađa automobila i dalje je jedan od glavnih aspekata igre

Priča igre se vrti oko Nike Belića koji službeno dolazi iz Srbije i traumatiziran je ratom u kojem je počinio mnoge stvari kojima se ne ponosi. U Americi traži novi početak i ostvarenje američkog sna. Ako je suditi po Nikinom govoru on je zapravo Jugoslaven no, nećemo zamjeriti Amerikancima jer njima je to sve isto, a i moramo priznati da je Niko jedan od najdetaljnije realiziranih likova koje smo ikada vidjeli u računalnim igrama. Pri tome ne mislimo na njegov fizički izgled, koji je također besprijekoran, već na cijelu priču i atmosferu oko njega u koju je uloženo jako puno truda. Sama činjenica da mobitelom možete nazvati cijelu hrpu likova iz igre i s njima ostvariti normalan dijalog pokazuje koliki trud je Rockstar uložio u priču.

Ostali screenshotovi.

Niko, pazi metak

Neprijatelji su krajnje neugodni i osjetno su napredovali u svim aspektima borbe od prošlog nastavka GTA-a. Odlično koriste brojčanu nadmoć i jako su brzi, i pješke i u raznim prijevoznim sredstvima. S obzirom na ogroman arsenal oružja kojim raspolaže svaki iole ozbiljniji kriminalac u Liberty Cityu svi ozbiljniji sukobi iza sebe ostavljaju priličnu kolateralnu štetu. Tu u igru uskače policija koja nije ništa manje opasna od kriminalaca. Ako se pošteno zamjerite policiji neće se libiti ganjati vas sa policijskim helikopterom. Pobjeći nije nemoguće, ali katkada je zaista teško i posljedice uhićenja (gubitak oružja i novčana “kazna” tj. mito) se ne čine tako strašnima.

Kada vam dosade računalni protivnici i kada zaključite da ste ih sve pobili i više od nekoliko puta čekaju vas “živi” protivnici u genijalnom multiplayeru. Kada je Rockstar najavio da će GTA IV imati multiplayer opciju bili smo pomalo skeptični, no već nakon deset minuta igranja svaka skepsa je otklonjena i sve što možemo reći je: “Svaka čast Rockstar!”. Silni automobili, motori, brodovi, helikopteri i oružje u rukama drugih ljudi postaju kudikamo opasniji nego u rukama računala, a ogroman Liberty City pruža nebrojene lokacije i mogućnosti borbe u svim načinima mrežnog igranja. Multiplayer je toliko kompleksan da ga je Rockstar bez ikakve grižnje savjesti mogao prodavati kao dodatnu igru ili barem kao expansion pack.

Ništa bez muzike

Već tradicionalno odlične radio stanice dodatno su poboljšane. Nažalost svoju muziku ne možete importat u igru, ali prilično smo uvjereni da za to nema potrebe. Ogroman izbor radio stanica ne pruža samo sate i sate vrlo različite glazbe već vam omogućava da znate što se u gradu događa i da slušate o svojim podvizima na radiju što je posebno zabavno i laskavo. Kada ubijete neku poznatu osobu većina radio stanica će govoriti o tome. Voditelji su urnebesi i svaka radio stanica pruža barem nekoliko sati talk-showova u kojima se igra sprda sa raznim događajima i osobama iz stvarnog života.

Korak do savršenstva

Prije nešto manje od tri godine recenzirali smo Grand Theft Auto: San Andreas. Bila je to prva igra ikada koja je dobila maksimalnu, 100/100 ocjenu u PC chipu. Oduševila nas je ne samo grafika, zvuk i igrivost već i činjenica da je GTA doveo računalne igre na “idući nivo” i unio unapređenja koje mnoge igre i do dan danas nisu uspjele implementirati. Pitanje koje se nameće zavređuje li i GTA IV istu, maksimalnu ocjenu? Nakon dosta razmišljanja odlučili smo da ne zavređuje i dodijelili mu 99%. Jedan bod tj. postotak oduzeli smo iz čisto subjektivnih razloga. Činjenica da GTA IV još uvijek nije službeno najavljen za PC nas uzrujava i žalosti. Gledajući problematiku sa čisto ekonomskog aspekta logično je da će Rockstar napraviti PC inačicu kako bi ostvario dodatnu zaradu, no ponavljamo, službeno PC inačica još uvije nije potvrđena.

GTA je odavno postao kultna igra i ako posjedujete PlayStation 3 ili Xbox 360 ne vidimo niti jedan objektivan razlog zašto ne biste isprobali GTA IV. Čak i ako ne volite akcijske igre GTA bi vam mogao biti itekako zanimljiv jer u sebi objedinjuje gotovo sve poznate žanrove računalnih igara, a odličan multiplayer garantira da vam neće dosaditi nakon što odigrate singleplayer dio igre.

Dolar po dolar do 400 milijuna dolara u tjedan dana

Predviđalo se da će Grand Theft Auto IV srušiti sve rekorde zarade u prvih nekoliko dana prodaje, no jedno su priče a drugo je kada se novac zaista počne slijevati na račune (ne, ne na naše račune, na Rockstarove).

Prvi dan prodaje, 29. travnja, GTA IV je prodan u više od 600 tisuća primjeraka samo u Velikoj Britaniji čime je srušio rekord Haloa 3 koji je prodan u 266 tisuća primjeraka. Potom je trebalo manje od 2 dana da se više od milijun igrača spoji na Xbox Live servis što je također novi rekord. Nakon pet dana u Velikoj Britaniji prodano je pet milijuna primjeraka, a do sredine lipnja sveukupna prodaja u svijetu je nadmašila dvanaest milijuna primjeraka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 02:47