ZGROŽENA JE

Taksist Slavonki vožnju do bolnice od 5 km naplatio 45 eura: ‘Skužio je da nisam iz Zagreba...‘

Svaki taksi prijevoznik mora istaknuti cjenik svojih usluga, a korisnik ne mora ući u prvo vozilo na stajalištu ako mu cijena prijevoza ne odgovara

Ilustrativna fotografija

 stefano carnevali/Panthermedia/Profimedia

Dvije su gospođe N1 Televiziji požalile na cijene vožnji taksijem u Zagrebu. Jedna je vožnju od jedne zagrebačke bolnice do Novog Zagreba - rutu duljine sedam-osam kilometara - platila 33 eura. Druga je vožnju na kraćoj razdaljini i za kraće vrijeme platila još više.

- Stigla sam prijepodne vlakom u Zagreb iz Slavonije, bila sam naručena na pregled u jednoj poliklinici u Vukovarskoj ulici. Inače u Zagrebu koristim tramvaj, ali vlak je kasnio, a imala sam zakazan termin, pa sam odlučila uzeti taksi. U žurbi nisam gledala koji je taksi prijevoznik bio u pitanju. Stigli smo brzo, za manje od 10 minuta, a ta udaljenost nije veća od pet kilometara. Šokiralo me kada je taksist rekao da vožnja košta 45 eura. Razljutila sam se, pitala ga kako je to moguće i po kojoj to tarifi naplaćuje. U ljutnji sam kazala da mu najradije ne bih platila na što je rekao da neću izaći iz taksija dok ne platim. Naravno, platila sam. Nisam mislila ne platiti, ali sam skupo naučila lekciju jer prije ulaska u taksi nisam pitala koliko vožnja košta, a ni pogledala koji prijevoznik je u pitanju. Mislim da je prokužio da nisam iz Zagreba, da sam u žurbi i panici i da ću mu, čak i ako budem ljuta i prigovarala mu, na koncu platiti koliko traži. Tako je i bilo, ali što je previše, previše je - rekla je prva gospođa za N1.

Žalbe spomenute dvije gospođe dolaze nakon što je jedna Zagrepčanka portalu Dnevnik.hr rekla da je devet kilometara dugačku vožnju taksijem od zagrebačkog prigradskog naselja Buzina do zagrebačke četvrti Trešnjevke koja je trajala 57 minuta - od 15:02 do 15:59 sati - platila čak 105 eura.

- Isprva nisam željela platiti, a on mi je kazao kako sam mogla pratiti kretanje cijene na taksimetru pokazavši na mobitel. Međutim, on je koristio dva mobitela koja je stalno uzimao. Rekla sam mu kako sve i da sam htjela, nisam mogla pratiti cijenu jer mu je stalno mobitel bio u ruci. A, iskreno, nisam uopće niti obraćala pozornost na te mobilne uređaje. Još je samouvjereno kazao kako ne krši zakon i da možemo pozvati i policiju. Na kraju sam mu platila. Tražila sam potom kontakt njegova direktora, na što mi je odgovorio kako je on direktor, da ću dobit račun i kako se na temelju toga mogu žaliti. Moja je pogreška u tome što nisam unaprijed pitala koliko stoji vožnja, no nije mi bilo ni na kraj pameti da će biti tako visoka cijena - rekla je Zagrepčanka za Dnevnik.hr.

Nakon što je Zagrepčanka portalu pokazala račun, njegovi su novinari stupili u kontakt s vlasnikom tvrtke koja ga je izdala - Emanuelom Cirimotićem.

- Cijene određujemo prema Pravilniku o autotaksi prijevozu u RH. Naše su cijene veće u odnosu na druge jeftinije pružatelje usluga prijevoza i za svaku vožnju i uslugu korisnicima izdajemo fiskalni račun. Dakle, mi, kao i svaki prijevoznik, određujemo svoju cijenu. Netko želi konkurirati s kvalitetom svoje usluge, a netko s niskom cijenom. U Pravilniku nije definirana niti najniža niti najviša cijena usluge prijevoza prema prijeđenom kilometru, a mogu kazati kako nerazumna cijena ni u jednom slučaju, naravno, nije dobra - rekao je Cirimotić.

Osporio je optužbe da je tijekom vožnje mobilne uređaje držao u rukama te da na taj način klijentica nije imala potpuni uvid u kretanje cijene.

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) rekla je da često prima pritužbe na račun cijena taksi vožnji.

- Obratili smo se dopisom Ministarstvu prometa, te Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Dobili smo odgovor da takvi taksisti ne rade ništa nelegalno, te da maksimalna dopuštena cijena naplate za pružanje taksi usluge zakonom nije propisana - rekla je predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

HUZP-u je rečeno da je svaki taksi prijevoznik dužan istaknuti u vozilu cjenik svojih usluga, koji mora biti vidljiv korisnicima. Rečeno mu je i da korisnik autotaksi usluge ne mora ući u prvo vozilo koje se nalazi na autotaksi stajalištu ako mu ono cijenom ne odgovara.

Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove Grada Zagreba HUZP-u je rekao da korisnici autotaksi usluga prigovore mogu poslati Službi inspekcije cestovnog prijevoza Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

- Ako naručujete taksi telefonom ili odabirete taksi na stajalištu prvo pitajte za cijenu prijevoza. Ako vam je previsoka, tražite drugi. Ne morate izabrati prvi taksi na stajalištu, odaberite onaj koji vam je cijenom prihvatljiv. Moraju vam dati informaciju o cijeni, pokazati cjenik i na kraju vožnje izdati račun - rekla je predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 02:13