Zagrepčane je u nedjelju poprilično iznenadio izgled dvaju ulica u strogom centru Grada nakon što su radnici u munjevitoj akciji postavili golemu količinu plastičnih stupića kojima su ogradili biciklističke staze u Gundulićevoj i Masarykovoj.
Reakcije su podijeljene. Jedni smatraju da će ovo stvoriti probleme za vozače automobila, a za potez Tomislava Tomaševića tvrde da ‘podilazi‘ biciklistima.
Drugi pak podržavaju ovakvo rješenje govoreći da parkirana vozila zauzimaju biciklistima i pješacima mjesto u prometu i nekulturnim parkiranjem stvaraju dodatni kaos.
Za komentar smo pitali profesora s Fakulteta prometnih znanosti, Marijana Jakovljevića.
Smatra da su stupići učinkovito, ali ne i dugoročno rješenje.
- Postavljanje prometnih stupića definitivno će riješiti problem parkiranja vozila na biciklističkoj stazi i nogostupima. Nedostatak je što će sada svako zaustavljanje stvarati gužve. Vozači će paliti sva četiri svjetla na cesti i tako kočiti promet.
Odgovara da stanari ne bi trebali biti previše zabrinuti oko pristupa vatrogasnih vozila ili vozila hitne pomoći.
- Njihovo postavljanje mora biti odobreno od strane MUP-a. Predviđen je prostor za pristup vatrogasnim vozilima tako da s tim ne bi trebalo biti problema. Samo, postoji mogućnost da će svako zaustavljanje značiti gužve u prometu.
Tvrdi da je dugoročno bolje koristiti kamere za regulaciju nepropisnog zaustavljanja i parkiranja.
- Premalo se radi na svijesti vozača. Kod nas je praksa svaki problem rješavati stupićima. Ne znam zašto se kamere ne koriste u te svrhe. Svugdje u Europi se taj problem rješava kamerama koje snime registracijske oznake i prekršiteljima odmah stiže kazna. U Zagrebu se rijetko naplaćuje takvo ponašanje u prometu. Ružno je vidjeti da se vozačima mora fizički braniti nepropisno parkiranje umjesto da im se za to naplaćuju kazne.
Misli da stupići estetski nisu najbolje rješenje.
- Problem s parkiranjem se ne mora uvijek rješavati stupićima. Trebali bi se više iskoristiti prometni redari i kamere. Takvo rješenje nije nemoguće. U Osijeku su već počeli koristiti mobilnu kameru za nadziranje prometa. Vidimo da se u nekim europskim državama kazne i najsitniji prekršaji. Kada bi se tjedan dana pisale kazne, ubrzo bi se prestalo s nepropisnim parkiranjem ili zaustavljanjem na biciklističkim stazama. Tako bi se izbjeglo montiranje prometnih stupića koji nagrđuju izgled grada.
Na internetskim stranicama podružnice Zagrebačke ceste piše da se stupići najčešće postavljaju na zahtjev građana ili predstavnika gradskih četvrti. Također, piše i da se postavljanje stupića dogovara s predstavnicima vijeća gradskih četvrti. Još nije poznato tko je zatražio zahtjev za postavljanje prometnih stupića uz biciklističke staze.
Poslali smo upite Gradu i Vijeću gradske četvrti i objavit ćemo ih kad stignu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....