POTRAGA ZA NAFTOM

Kina predstavila brod kojim će moći bušiti dno oceana: ‘Sada možemo dosegnuti nalazišta vrijednih sirovina‘

Brod Dayang težak 42.000 tona napustio je brodogradilište u Guangzhou. Ima devet velikih laboratorija, a trebao bi biti dovršen 2024.

Brod Dayang

 Youtube

U sklopu nastojanja da postane velika pomorska sila, Kina je predstavila Dayang, brod koji će bušilicama moći dosegnuti dno gotovo svakog svjetskog mora. Zahvaljujući novoj tehnologiji, Kina će imati na raspolaganju prirodne resurse ispod najdubljih svjetskih oceana, prenio je londonski Times.

Brod Dayang težak 42.000 tona napustio je brodogradilište u Guangzhou. Dayang ima devet velikih laboratorija. Trebao bi biti dovršen 2024. Namijenjen je istraživanjima mora, znanstvenim i tehnološkim projektima.

Kada bude dovršen, moći će dosegnuti dubine do 10.000 metara, tvrde kineski dužnosnici. To je više nego dvostruko veća dubina od one na kojoj se nalazi olupina Titanica, koja je potonula na dno Atlantskog oceana, na dubinu od oko 3840 metara.

Najdublja morska točka je Marijanska brazda u zapadnom Tihom oceanu, na 11.034 metara dubine. Dayang će moći dosegnuti gotovo sva ostala morska dna, a time i nalazišta vrijednih sirovina, tvrdi Peking. Kineski lider Xi Jinping ima ambiciju da Kina postane velika pomorska sila koja može slobodno tražiti naftu i plin izvan svojih teritorijalnih voda, prenosi Times. Središnja kineska televizija je objavila da će Dayang moći crpiti plin i naftu, te bušiti morsko tlo radi znanstvenih istraživanja. Poslužit će nam da postanemo pomorska sila, poručuje službena novinska agencija Xinhua.

U Istočnom kineskom moru Peking je u sukobu s Tokijom oko prava na istraživanje podvodnih plinskih polja, sporove sa susjedima Kina ima i u Južnom kineskom moru, podsjeća britanski list.

Izgradnja Dayanga započela je u studenom 2021. Naručio ga je Geološki zavod pri Ministarstvu prirodnih resursa. Brod je projektirala Kineska državna brodograđevna korporacija, a gradi se u brodogradilištu Huangpu Wenchong u Guangzhouu, gdje se gradi većina kineskih istraživačkih brodova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 18:50