MEDIJSKI USPIJEH

Ariannin model: Ljudi su spremni i platiti kako bi radili za Huffington Post

Portal je osnovan prije šest godina s kapitalom od milijun dolara, a prodan je za 315 milijuna
 AP

WASHINGTON - Huffington Post, portal koji je počeo kao liberalni blog s tek nekoliko zaposlenih , u ponedjeljak je za 315 milijuna dolara prodan tvrtki AOL, nekoć jednom od najvećih svjetskih dial-up internet providera, čije je korisnike dočekivao pozdrav “You’ve got mail”.

Formula za uspjeh

No, Huffington Post, koji su 2005. Arianna Huffington i Ken Lerer osnovali s početnim kapitalom od milijun dolara, danas ima 200 zaposlenih i 25 milijuna posjetitelja mjesečno, a AOL očito vjeruje, i pravu formulu za uspjeh na internetu. HuffPo, kako od milja u Americi zovu taj tabloid za progresivnu publiku, tek je lani zabilježio profit, ali mu se odsada nadalje predviđa rast. Ove se godine procjenjuje da bi mogao ostvariti promet od 60 milijuna dolara, dvostruko više od lanjskog 31 milijuna.

Vijesti sa stavom

U međuvremenu je unio pomutnju među mainstream medije, koji ga optužuju za izravnu krađu - jer HuffPo je agregator koji najbolje od sadržaja drugih medija prenese i sažme, a oduži im se linkom na dnu.

Uz agregiranje, poseban biznis model Huffington Posta temelji se na objavljivanju agencijskih vijesti i blogovima koje poznati i pametni pišu za čast i slavu. Trenutno 3000 blogera za HuffPo piše besplatno. Čak su i za studentsku praksu osmislili obrnuti model - njihovi su natječaji pretvoreni u aukcije, traži se studenti koji su spremni platiti više da bi radili. Huffington Post nije za one koji žele čiste vijesti - njihovi su tekstovi vijesti sa stavom, a čitatelji na njih mjesečno dodaju još četiri milijuna vlastitih komentara.

Huffington Post i AOL zajedno će u SAD-u imati 117 milijuna korisnika, a Arianna Huffington, koja i danas povremeno osobno uređuje HuffPo, bit će predsjednica za sadržaj i glavna urednica svih AOL-ovih izdanja, okupljenih u novi Huffington Post Media Group.

Najveća akvizicija

Riječ je o najvećoj AOL-ovoj akviziciji otkako se 2009. odvojio od Time Warnera, medijske tvrtke koju je 2000. godine kupio za 164 milijarde dolara. Tada je to bilo najveće spajanje u povijesti, koje se na kraju pokazalo i jednim od najpromašenijih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. srpanj 2024 01:48