ACI MARINA KORČULA

Bura i valovi više neće biti problem: Marinu u Korčuli će štititi novi lukobran

Dugoročni je cilj marinu Korčula pretvoriti u pravu boutique marinu u centru grada, kakvu ovakav biser zaslužuje
 Božidar Vukičević/Cropix

Pri dolasku u ACI marinu Korčula već izdaleka vidimo da ona upravo doživljava veliku preobrazbu. Lukobran čija je rekonstrukcija u tijeku u posljednjih je trideset godina, koliko broji, pretrpio svašta te je konačno u listopadu 2020. počela njegova obnova. Razgovarali smo s direktorom marine Markom Skokandićem, koji nam je pojasnio kompletni projekt obnove korčulanske marine.

- Kako bismo dobili što bolju sliku i da bismo vam pojasnili kako smo do ovoga došli te zašto je prijeko potrebna rekonstrukcija lukobrana, trebali bismo poznavati povijest ove marine, koja je građena 1989. godine. Marina je sagrađena u devet mjeseci, dakle rekordnom brzinom. U tako se kratko vrijeme nasip jednostavno nije mogao stabilizirati i nije se mogla stvoriti prava baza za gradnju ostale infrastrukture.

Zato je glavna zgrada marine, u kojoj se sada nalazimo, zapravo spremna za rušenje. Pukla je na dva mjesta, a s obzirom na to da je blizu mora, kroz te pukotine ušla je sol i željezo je istrunulo - ističe Skokandić i dodaje da se isto događa s lukobranom na kojem imaju 70-80 vezova i koji štiti unutrašnji akvatorij marine. Ukupno je to oko 160 vezova u moru, 16 mjesta za suhi vez, a s vanjske strane lukobrana moguć je prihvat megajahti dužine do 50 metara.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Projekt obnove lukobrana

- Mi smo već 2007. napravili prvo idejno rješenje rekonstrukcije lukobrana. Konstrukcija, tj način gradnje lukobrana bio je takav da se na morskom dnu napravio nasip na koji su se posložili predgotovljeni elementi i na njima su se napravili obalni zid i šetnica s instalacijama. S unutarnje strane, obalni je zid bio do dna, zatvoren, a prema vanjskoj strani bio je šupalj između nosača, sa složenom unutarnjom školjerom za kompenzaciju udara vala.

Razlog takve konstrukcije jest da se s vanjske strane mogu vezivati veliki brodovi. S vremenom je more izvuklo tu školjeru, čime je konstrukcija lukobrana bila izložena direktnom udara vala - opisuje direktor, pojašnjavajući kako su svaku godinu pred sezonu krpali lukobran da bi bio ispravan za doček gostiju.

- Naš je najveći problem jaka bura, koja ovdje stvara ogromne valove jer dolazi s obližnjeg brda i stvara se efekt skakaonice. Davne 2004. godine kompletno nam je uništila sve na lukobranu, koji je pod snagom valova popucao, svi su ormari s priključcima za vodu i struju bili iščupani iz betonskih okvira, a neki su završili i u moru - prisjeća se Skokandić.

- Godine 2017. napravili smo glavni projekt rekonstrukcije, dobili građevinsku dozvolu i u studenom 2020. počeli s radovima. Cilj rekonstrukcije je osiguravanje maksimalne sigurnosti i stabilnosti, odnosno bolja zaštićenost uslijed nepovoljnih vremenskih utjecaja, ponajprije jakih sjevernih vjetrova - ističe direktor. Osim bolje zaštićenosti, nove električne, vodovodne i hidrantske infrastrukture, marina će poprimiti novu vizuru jer će cjelokupni lukobran biti obložen kamenom te će se savršeno uklopiti u jadranski biser, predivnu Korčulu. Iako je u tijeku rekonstrukcija, marina ove godine radi s pola kapaciteta.

- Morali smo jednostavno pronaći ravnotežu: radit ćemo na rekonstrukciji, no tranzitna će sezona ići dalje. Napravit ćemo za tih pet, šest mjeseci oko dvije, tri tisuće tranzita, što je oko deset tisuća bogatih gostiju koji se zadržavaju u gradu i koji u konačnici mnogo i potroše. U strukturi prihoda u našoj marini tranzit, odnosno sezona pridonosi oko 75 posto, no mi jesmo marina s cjelogodišnjim poslovanjem jer na stalnom i zimskom vezu imamo određeni broj plovila. Vjerujem da grad ove godine nije mnogo izgubio od nautičara zbog radova na lukobranu, a obnovljena marina svakako će u konačnici pridonijeti ukupnoj turističkoj ponudi grada Korčule - naglašava Skokandić.

Rekonstrukcija cjelokupne marine sastoji se pet faza: prva faza bila je kupnja autobusnog kolodvora na ulazu u marinu, druga je sanacija lukobrana koja je u tijeku, a treća će biti rušenje pomoćne zgrade marine, koja se nalazi do suhog veza i u istom je stanju kao i ova gdje se nalazi recepcija.

Hotel i parkiralište

- Tu bismo sagradili novu zgradu, dvokatnicu, a lijevo od nje jednu prizemnicu koja bi bila u visini ceste. Tamo bi se premjestili recepcija, sanitarije, prostori za mornare, postrojenje energetike i informatike tj. sve ono što marini treba za nesmetan rad. U konačnici, sa zadnjom fazom rekonstrukcije, plan je da se suhi vez, dizalica, pralište i servis plovila maknu iz marine.

Te bi se servisne usluge trebale izdvojiti na prostor između sadašnjeg brodogradilišta i trajektnog pristaništa, za koji je i Prostornim planom Grada Korčule predviđen nautičko-tehnički centar - ističe te dodaje kako je dugoročni cilj marinu Korčula pretvoriti u jednu pravu boutique marinu u centru, kakvu grad poput Korčule i zaslužuje. Kao četvrta i peta faza projekta, na mjestu sadašnje zgrade recepcije predviđen je moderan hotel s četiri zvjezdice i 42 sobe, ispred kojeg bi dobili trg, ali i okretište za autobuse te stajalište taksija. Mislilo se i na parkiralište.

- Sada je parkiralište praktički dio platoa, a kad se sagradi hotel i uredi prostor gdje je sada kolodvor, ispod njih bismo dobili dvije garaže s više od 300 mjesta. To bi omogućilo da e u marini ne parkiraju samo korisnicima naših usluga te bi se centar grada Korčule rasteretio od automobila. Garažama bi se stvorila pretpostavka da se centar grada zatvori za automobile, osim, naravno, za stanare i dostavna vozila - objasnio nam je direktor i napomenuo da je nekakav okvirni plan za završetak svih tih velikih radova četiri godine.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Puno je bolje nego što smo očekivali, pratimo trendove

Na manje od kilometar morske linije od ACI marine, smješteno je maloprodajno mjesto INA Korčula. Voditelj Antonio Brekalo zadovoljan je ovogodišnjom sezonom.

- Puno je bolje nego što smo očekivali, a dobro je i što naše maloprodajno mjesto prati trendove ostalih sektora na otoku poput ugostiteljstva i najma smještaja - dodaje Brekalo.

Nautičari najčešće pitaju za prilaz maloprodajnom mjestu, a ono u Korčuli prilagođeno je velikim brodovima zbog duljine gata od nešto više od 20 metara i dubine između tri i pol do četiri metra, ovisno o plimi i oseki.

Iako je to rijedak slučaj zbog razlike u veličini brodova, s dva dvostrana agregata i protokom goriva od 80 do 120 litara po minuti, na maloprodajnom mjestu u teoriji mogu istovremeno uslužiti i do šest brodova.

Kada je riječ o gorivima, u ponudi su Eurodiesel, Eurodiesel Class Plus, Eurosuper 95 i Eurosuper 95 Class Plus. Na maloprodajnom mjestu može se naći i bogata ponuda robe široke potrošnje, ali i nautičke opreme poput konopa, bokobrana i rezervoara za gorivo. Maloprodajno mjesto INA Korčula tijekom cijele godine radi od 6 do 22 sata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 10:55