TKO JE KRIV

Panično zaustavljali vlak: ‘Javili su strojovođi da mu ususret juri teretnjak, spašavao je živu glavu!‘

Predsjednik Sindikata: ‘Strojovođe vlakove voze umorni, polažu ispit online nakon nekoliko mjeseci obuke‘

Nesreća između Meje i Škrljeva

 Damir Skomrlj/CROPIX

Teretni vlak privatnog prijevoznika Rail Cargo Carrier - Croatia (RCC) natovaren žitaricama iskočio je u ponedjeljak ujutro između kolodvora Meja-Škrljevo s tračnica te je tom prilikom udario u pružno vozilo HŽ Infrastrukture.

- Sve se dešavalo u svega nekoliko sekundi, možda koja minuta. Nakon što teretni vlak nije stao u Meji, prometnica je odmah kontaktirala kolege u Škrljevu odakle je dolazilo TMD vozilo. Oni su, da bi zaustavili jureći vlak, prvo morali tražiti dopuštenje za isključivanje napona, a onda su u toj brzini, u maksimalno nekoliko minuta, uspjeli obavijestiti strojovođu TMD-a da mu ususret dolazi teretnjak te da doslovno iskače i spašava živu glavu - ispričao je za 24sata Mario Grbešić, predsjednik Sindikata prometnika vlakova RH.

On pretpostavlja da je vozač TMD-a vjerojatno zaustavio motorno vozilo i doslovno iskočio van. Svega nekoliko sekundi nakon toga, u vozilo je udario teretnjak.

image

Nesreća između Meje i Škrljeva

Damir Skomrlj/CROPIX

- Nastavio je gurati to vozilo, da bi naposljetku obojica djelomično iskočili iz tračnica - rekao je Grbešić za 24sata.

Direktor RCC-a, Milan Brkić, za Danas.hr potvrdio je da se prema prvim informacijama nesreća dogodila kad su kočnice na teretnom vlaku otkazale.

"Imam informaciju da je vlak jednostavno izgubio kočenje. Naš strojovođa bio je dosta priseban te je preko radioveze (jer preko dispečera nije mogao nazvati) javio da se nekontrolirano kreće od Meja. Pritom je udario u motornu drezinu koja je išla prema Mejama", rekao je Brkić.

Kaže i kako je vlak na sebi imao dvije lokomotive i bio natovaren žitaricama koje je vozio prema silosu iz Koprivnice u Rijeku.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, Nenad Mrgan, prokomentirao je nesreću za Danas.hr.

"Upozoravamo na takve situacije i problem postoji među privatnim prijevoznicima, tako i RCC-a. Jutros se sudario vlak austrijskog RCC-a te mislimo da se i ovdje radilo o pretovaru. Neki dan dogodila se i nesreća u Dugom Selu, blago rečeno, pruga se raširila. I tu mislimo da je uzrok bio pretovar vlaka", naveo je Mrgan.

image

Nenad Mrgan

Tomislav Kristo/CROPIX

Osim pretovara, kaže da se često događaju nesreće i zbog strojovođa za koje tvrdi da prolaze prekratku obuku te da ih zapošljavaju privatnici.

"Svaki dan imamo pozive kolege, navode da rade i po 360 sati na mjesec. To nije normalno, kolege spavaju po automobilima, a onda voze vlak umorni. Nedavno su dvojica strojovođa dobili otkaz jer im je pretovareni vlak ‘bježao‘. Mladi ljudi polažu ispit online nakon nekoliko mjeseci obuke, ne ide se u škole. Sreća je da u svemu danas nitko nije stradao pa čak je i dobro da se dogodila ova nesreća bez ozlijeđenih kako bi netko vidio koliko je problem velik", navodi Mrgan i kaže kako je vlak kojem su otkazale kočnice vozio strojovođa koji je prošao tečaj od nekoliko mjeseci.

Dodaje i da se strojovođama općenito kod privatnih prijevoznika prijeti da ne smiju ući u sindikate koji bi štitili njihova prava.

"Dosta je tu posla za nadležnu agenciju kojoj sve prijavljujemo. Upozorili smo ih više puta, iz nadležne agencije imaju tu puno posla za napraviti", završio je Mrgan.

Na ove optužbe oštro je odgovorio Milan Brkić iz RCC-a.

image

Nesreća između Meje i Škrljeva

Damir Skomrlj/CROPIX

"Sindikat strojovođa zločinačka je organizacija, koja se bavi optuživanjem ljudi. Strojovođa koji je jutros vozio vlak i koji je imao nesreću jedan je od naših daleko najboljih mladih strojovođa koji je često vozio na toj pruzi. To što sindikat ima svoje mišljenje je druga stvar, ali mi se ne bavimo komentiranjem događaja u drugim tvrtkama, u HŽ Cargu ili HŽ Putničkom prijevozu. Dokaze ne krijemo, dat ćemo ih i policiji i DORH-u (vezano za jutrošnju nesreću op.a)", rekao je Brkić.

Nastavio je da RCC ima dvije "supernove" lokomotive, da postoje zapisnici te da će sve predočiti istražnim tijelima.

"A davati ovakve paušalne ocjene kao što to radi sindikat... Tko je Nenad Mrgan, strojovođa koji je karijeru započeo sudarom vlakova jer je zaspao u lokomotivi? O čemu on priča", izjavio je.

Komentirao je i navode da strojovođe kod privatnika prolaze tečajeve od svega nekoliko mjeseci pa naveo: "Taj strojovođa kod nas je završio obuku od devet mjeseci za pojedine tipove lokomotive te je vozio pod nadzorom. Sve je rađeno prema direktivama EU, pravilnicima, sve ćemo predočiti".

image

Nesreća između Meje i Škrljeva

Damir Skomrlj/CROPIX

Komentirao je i prozivku sindikata da se česte nesreće cargo vlakova navodno događaju jer ih privatnici pretovaruju.

"Mi radimo svoj posao, vozimo vlakove, radimo u opasnom okruženju, svako naše iskakanje i na Ranžirnom kolodvoru i u Dugom selu bila je šteta za nas, a drugi su imali štetu popravka dionice. Ovo je pitanje održavanja infrastrukture. Ako vlak ide po propisima i pruga se ispod njega razdvoji, tko je onda kriv? Privatnici trebaju pruge da bi nešto prevozili. Ako imate kolosijek, koji primjerice podnosi teret od 22,5 tona, pa se nešto dogodi i na kolodvoru se primaju za glavu zašto se pustio teretni vlak - onda je to pitanje infrastrukture. Ako se prema propisima u zavoju smije voziti 60 km/h, a nešto se dogodi na 61 km/h pa se prevrnete, onda je kriva ili signalizacija ili cesta. Naša je infrastruktura zanemarena, to je problem države", oštro upire prstom Brkić.

Napominje i kako svi pričaju o gradnji pruga, ali one moraju biti ispravne.

"Sva izvješća o iskakanju vlakova... Ma nismo mi Bad Guys (zločesti dečki), nego se manipulira podacima jer kad se pod vlakom razdvoji pruga koja može primiti 90 tona vlak, a naš je imao 84, onda se to ne nešto ne valja", zaključio je Brkić za Danas.hr.

image

Nesreća između Meje i Škrljeva

Damir Skomrlj/CROPIX

Istražitelji utvrđuju okolnosti

Istražitelji željezničkih nesreća izašli na teren radi provođenja očevida nakon naleta teretnog vlaka na pružno vozilo u ponedjeljak ujutro kod Rijeke, izvijestila Agencija za istraživanje nesreća u prometu, dodavši da će se nakon analize prikupljenih podataka utvrditi je li bilo propusta.

Agencija je priopćila da je o nesreći obavještena odmah po događaju, od strane dispečera HŽ Infrastrukture te su istražitelji željezničkih nesreća odmah po dojavi izašli na teren radi provođenja očevida, koji je u tijeku.

Nakon što se prikupe svi relevantni podaci u vezi nesreće i napravi analiza svih prikupljenih podataka, utvrdit će se je li bilo propusta u vezi sigurnosti željezničkog sustava te će se odlučiti o pokretanju ili nepokretanju sigurnosne istrage te nesreće, naveli su iz Agencije

U sudaru teretnog vlaka prijevoznika Rail Cargo Carrier – Croatia, koji je prevozio žitarice i pružnog vozila TMD HŽ Infrastrukture, koji se u ponedjeljak ujutro dogodio između kolodvora Meja i Škrljevo nedaleko Rijeke, nema teže ozlijeđenih ni smrtno stradalih osoba.

Iz HŽ Infrastrukture izvijestili su da se vlak, koji se kretao prema Rijeci, iz nepoznatih razloga nije zaustavio u kolodvoru Meja, što je bilo obavezno.

Nakon što je prošao kroz kolodvor, na otvorenoj pruzi naletio je na pružno vozilo koje služi za održavanje željezničke infrastrukture.

Promet između dvaju kolodvora je u prekidu, putnike prevoze autobusi na relaciji Rijeka - Plase, naveli su iz HŽ Infrastrukture.

Po napisima medija, pretpostavlja se da su otkazale kočnice teretnog vlaka, nakon čega je dio teretnog vlaka iskočio iz tračnica, a teret se rasuo. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 01:01