IMAMO BROJKE

Istražili smo koliko košta rezervacija Arene 8 godina unaprijed: ‘Ostaje vam milijun i pol, ali onda vas čeka ministar Marić‘

Zanimalo nas je koliko cijela ova priča može stajati i je li moguće da još netko odluči da će nastupiti za 10 godina

domenica, plakat za koncert 2030. godine

Glazbenici s kojima smo razgovarali o Domenicinom naumu da za sedam godina i sedam mjeseci nastupi u prostoru koji prima do dvadesetak tisuća ljudi slažu se kako je to originalna ideja i sjajna promocija za simpatičnu pjevačicu. Ima i onih kojima je žao što se sami nisu toga dosjetili. Nikome od naših sugovornika nije poznato da je itko dosad na cijelom svijetu najavio svoj koncert osam godina unaprijed.

- Veliki bendovi i svjetske mega zvijezde znaju rasporede svojih predstojećih koncerata objaviti sezonski. Ako je riječ o velikoj turneji isplaniraju svoje koncerte za slijedeću godinu, možda i dvije, ali nitko dosad nije najavio kako će svoj koncert negdje imati za osam godina - kaže nam jedan glazbenik koji smatra da iza zamisli o Domenicinom koncertu u Areni 2030. godine zapravo stoji Tonči Huljić.

- Samo njemu takvo što može pasti na pamet. I, svaka mu čast na tome, jer je Domenici napravio neviđenu reklamu. Svi živi pričaju o njoj i njenom koncertu, nema tih novaca kojima se to može platiti - siguran je muzičar.

No, kad smo već kod novca, zanimalo nas je koliko cijela ova priča može stajati i je li moguće da još poneko, ponukan Domenicom, danas odluči da će u nekom velikom koncertnom prostoru nastupiti za, recimo, deset godina.

image

Koncert u dupkom punoj Areni Zagreb

Davor Pongracic/Cropix

'Sve se može ako imaš love'

- Sve je moguće, naravno, ako imaš love. Teoretski, ako bi ti sada poželjela 2032. nastupiti u nekoj Areni, ti to možeš i napraviti. Dovoljno je da ponudiš adekvatan program svog nastupa, da je tog dana prostor slobodan i da uplatiš avans vlasnicima prostora. Ok, tu je mala caka, jer ti to moraš učiniti, ako se radi o tvom koncertu, preko neke tvrtke koja je registrirana za održavanje koncerata. No to je lako rješiv problem - uvjerava nas jedan poznati zagrebački menadžer i nastavlja:

- Što se avansa tiče, on se za prostore poput Arene kreće od tridesetak do nekih stotinjak tisuća kuna. Ako krenemo od pretpostavke da Domenicin tim nije odlučio 2030. godine popuniti cijelu Arenu poput nedavno Parnog valjka ili svojedobno Prljavog kazališta, pretpostavljam da je avans za njezin koncert u 2030. godini iznosio nekih četrdesetak tisuća kuna. I to je zapravo jedna od manjih stavki u priči o planiranju koncerata u velikim prostorima koji, bome, organizatore itekako koštaju - govori menadžer, koji nam otkriva sve što trebamo znati ako želimo organizirati koncert pred velikim brojem ljudi u publici.

Što nam sve treba za organizaciju takvog koncerta?

- Za početak, treba provjeriti mogućnost 'bukiranja' dvorane, odnosno ustanoviti je li prostor na taj dan slobodan od sportskih i inih aktivnosti ili postoji neka možebitna rezervacija. Nakon toga treba napraviti svoju rezervaciju i uplatiti akontaciju. Koliku? Ovisi. Od nekih tridesetak do stotinjak tisuća kuna. Ako za primjer uzmemo veliku glazbenu zvijezdu koja planira nastup pred, recimo, osamnaest tisuća ljudi, cijena dvorane, s izraženim PDV-om, bit će nekih stotinu tisuća kuna.

Kad to platite, odlazite u rental kompaniju koja će vam iznajmiti audio i video produkciju prema vašim nacrtima. To će vas stajati nekih sto sedamdeset tisuća kuna. Potom morate prijaviti skup i dobiti sve potrebne dozvole za održavanje koncerta. Vatrogasci će vas stajati oko dvije i pol tisuće kuna, Hitna pomoć oko dvije tisuće i osamsto kuna, a osiguranje u dvorani oko sto tisuća kuna. To nije sve jer tu je i osiguranje od opće odgovornosti koje stoji oko 8000 kuna. Cijenu prodanih ulaznica određujete sami.

U slučaju da rasprodate veliki prostor poput Arene 'inkaso' vam ostaje predivnih milijun i pol tisuća kuna. No, ne zadugo. Jer, od te svote odmah treba odbiti PDV i nekih sto i pedeset tisuća kuna poslati ministru Mariću. Onda treba platiti proviziju na prodaju ulaznica, što je sedam posto, pa to iznosi stotinjak tisuća kuna. Tu je i plaćanje autorskih honorara ZAMP-u, koji vam ustegne deset posto, odnosno sto i pedeset tisuća kuna.

U ovu priču nije uračunat novac koji treba dati za raskošnu medijsku kampanju kojom ćeš privući publiku na tvoj koncert, kao ni troškovi plaćanja glazbenih gostiju, benda, pratećih vokala, pratećih glazbenika... - iznosi nam menadžer računicu prema kojoj zapravo ispada da oni koji nastupaju u velikim prostorima pred velikim brojem publike na kraju storije ostaju na pozitivnoj nuli.

Kako im se cijela onda ova avantura isplati? Zbog čega onda glazbenici hrle u Arene?

- Jer su nastupi u prostorima poput Arena prestiž. Takvim nastupom izvođač dobiva na ugledu, ali i na cijeni. On se doista neće moći obogatiti na osnovu koncerta što ga je održao u Areni, ali će, ako je 'napunio' istu tu Arenu, moći podići cijenu svojih budućih nastupa. U tome je tajna - otkriva nam menadžer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 12:19