U prošloj poslovnoj godini[1] dm je potvrdio vodeću poziciju na hrvatskom drogerijskom tržištu ostvarivši promet od 518 milijuna eura, a broj kupaca koji ga u jednom danu posjete u protekloj je poslovnoj godini premašio 100.000. Više od 9,3 milijuna eura dm je uložio u razvoj svoje prodajne mreže i online shopa, a u sniženje cijena više od 5 milijuna eura kako bi kupcima osigurao povoljne i stabilne cijene u sklopu koncepta Dobre cijene u svako vrijeme.
dm je otvorio četiri nova specijalizirana OTC kutka u prodavaonicama u Solinu, Puli, Slavonskom Brodu i Đakovu, a promet u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC) dosegnuo je 15,55 milijuna eura, čime je nadmašio prošlogodišnji za 20,39 posto. OTC proizvodi danas su dostupni u dm online shopu te u OTC kutcima u 58 prodavaonica diljem Hrvatske.
Online prodaja ostvarila je rast u svim segmentima. Promet dm-ova online shopa rastao je za gotovo 60 posto (59,39 posto), a broj online kupnji dosegnuo je 248.469, što je rast od 48,68 posto. Brojne prednosti korištenja aplikacije ‘Moj dm’ prepoznalo je više od pola milijuna kupaca koji su je preuzeli protekle poslovne godine. Danas je koristi više od 1,3 milijuna ljudi diljem Hrvatske, a njom je obavljeno više od dvije trećine online kupnji, što čini više od 70 posto ukupnog prometa online shopa.
Benefiti i edukacije
Uvođenjem e-računa i samonaplatnih blagajni te omogućavanjem odabira vremena preuzimanja ekspresnih narudžbi u prodavaonici, dm je omogućio još bolju integraciju online i offline poslovanja te stvorio preduvjete za daljnji razvoj usluge savjetovanja. Naime, već danas djelatnici u prodavaonicama sve češće imaju ulogu savjetnika, a digitalizacija će omogućiti snažniji fokus na njihovu pripremu za ulogu savjetnika.
U protekloj poslovnoj godini dm je zaposlio 377 novih djelatnica i djelatnika. Djelatnicima uz dobru plaću tvrtka nudi i brojne benefite te prilike za edukaciju i napredovanje. dm-drogerie markt je ove godine povećao bruto plaće za 9 posto, a naknada za svako novorođeno ili posvojeno dijete djelatnika od prošle poslovne godine porasla je na 1400 eura. Jednom godišnje dm djelatnicima osigurava dar za djecu do 15 godina u iznosu od 140 eura, a svim roditeljima prvašića slobodan i plaćen radni dan prvog dana škole. Dva puta godišnje dm svakog pojedinog djelatnika nagrađuje stimulacijom u visini prosječne mjesečne bruto plaće, osigurava im slobodan dan za volontiranje, ali i brojne druge benefite, među kojima su i dodatno zdravstveno osiguranje, besplatno psihološko savjetovanje, subvencionirana prehrana i besplatno voće.
19.000 molbi za posao
dm od konkurencije već dugi niz godina izdvaja upravo odnos prema djelatnicima, što je u ovogodišnjem istraživanju agencije Hendal[2] potvrdilo 80 posto ispitanika koji smatraju da se dm najviše brine za zaposlene, ali i činjenica da je u protekloj poslovnoj godini tvrtka zaprimila više od 19.000 otvorenih molbi za posao.
Briga o kupcima, djelatnicima i zajednici i u protekloj poslovnoj godini bila je u fokusu dm-a, što su prepoznali i kupci[3]. U usporedbi s 12 drugih trgovačkih lanaca, svaki drugi ispitanik smatra da dm najviše brine o potrebama kupaca (54 posto), a ispitanici smatraju da dm najviše ulaže u lokalnu zajednicu (40 posto) i zaštitu okoliša (47 posto). U protekloj je poslovnoj godini dm zajednicu podržao s ukupno 147 donacija vrijednih više od 439.000 eura, a u društveno odgovornom poslovanju naglasak je stavio na menstrualno zdravlje žena.
S ciljem podizanja razine znanja o menstrualnom zdravlju i promjeni percepcije menstruacije u javnosti dm je trajno snizio cijene menstrualnih proizvoda svoje marke Jessa za najmanje 13 posto. U sklopu natječaja {ZAJEDNO} za bolje sutra odabrano je osam projekata čiju je realizaciju dm podržao s više od 80.000 eura, te je, u sklopu dm-ove ženske utrke, donirao 12.000 pakiranja higijenskih uložaka za 14 osnovnih i srednjih škola koje su se prijavile na ovogodišnji natječaj. Na dvjema dm-ovim ženskim konferencijama i u drugoj seriji dm-ovih podcasta okupili su se ugledni stručnjaci koji su odgovorili na važna pitanja o ženskom zdravlju te su razgovarali o temama koje još uvijek nisu dovoljno zastupljene u javnosti.
U listopadu 2024. godine prvi je put predstavljen novi koncept prodavaonica i asortimana. Kupcima diljem Hrvatske dm će osigurati prostranije i šarenije mjesto za kupnju. Boje će kupcima biti orijentiri koji će im pomoći u jednostavnijem snalaženju u prodavaonicama jer svaka boja predstavlja određenu kategoriju asortimana.
Širenje novog koncepta
U ovu poslovnu godinu dm je ušao sa 178 prodavaonica u 66 gradova, 2179 djelatnica i djelatnika te kao jedina drogerija u Hrvatskoj s online shopom. U ovoj poslovnoj godini dm će uložiti više od 16 milijuna eura u razvoj poslovanja te će nastaviti ulagati u sniženje cijena i širenje novog koncepta prodavaonica.
[1] Poslovna godina 2023./2024. = 1. 10. 2023. - 30. 9. 2024.
[2] Hendal za dm, CATI&CAWI, N=500, rujan 2024.
[3] Hendal za dm, CATI&CAWI, N=500, rujan 2024.
Sadržaj nastao u suradnji s DM-om
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....