TEŠKI DANI

Njemački div autoindustrije zatvara tvornice: ‘Evo zašto je sve krenulo nizbrdo...‘

Nad dobrim dijelom industrije nadvili su se olovni oblaci, a na vratima tvornica VW-a lokoti stoje zaključani

Tvorinca VW-a u Wolfsburgu, ilustracija

 Merten Hans-Peter/Huber images/Profimedia

Volkswagen je kasnije od konkurencije ušao na tržište električnih automobila. Nakon što su 2020. ambiciozno krenuli s proizvodnjom, činilo se da bi se VW iz njemačkog Wolfsburga uskoro mogao pozicionirati kao jedan od vodećih svjetskih proizvođača e-automobila.

No tržište se pokazalo mnogo više volatilno no što je bilo zapisano u projekcijama njemačkih menadžera. Nad dobrim dijelom industrije nadvili su se olovni oblaci, a unatoč tome što su prije samo nekoliko mjeseci u Volkswagenu najavili nova ulaganja u električna vozila, na vratima tvornica lokoti stoje zaključani.

Naime, prije desetak dana do nas je stigla vijest kako u Zwickau i Dresdenu, Volkswagen obustavlja proizvodnju električnih automobila VW ID3 i Cupra. Obustava proizvodnje, zasad, odnosi se samo na prva dva tjedna listopada. Razlog je naizgled jednostavan; znatno slabljenje potražnje.

- Zbog trenutne situacije na tržištu, proizvodnja će biti smanjena tijekom jesenskih praznika u Saskoj od 2. do 13. listopada u VW-ovoj tvornici u Zwickauu - kazao je glasnogovornik tvrtke.

Jedna od dvije proizvodne linije će biti privremeno zatvorena u tvornici u Zwickauu. Proizvodnja modela ID4, ID5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron će se nastaviti, dodaju iz Volkswagena.

VW je odbio komentirati kako će se to odraziti na zaposlenike. No jasna je bila poruka iz rujna kada su poručili da neće produžiti ugovore na određeno vrijeme za 269 zaposlenika u Zwickauu.

Zašto je baš sada došlo do zatvaranje poligona? Objašnjenja pada potražnje za njemačkim električnim automobilima treba tražiti u nekoliko faktora.

Prije svega tu je konkurencija. Tesla bolje korespondira sa željama konzumenata električnih automobila. Što više, moglo bi se reći kako je Tesla Elona Muska zapravo i sama proizvela žudnju za takvim vozilima. VW i ostali proizvođači zasad nisu pronašli način kako pobijediti Muska u njegovoj igri.

Drugi se sve se više odlučuju za kupovinu kineskih e-automobila. S tako niskim cijenama proizvodnje, Europljani se ne mogu nositi. Rast cijene energenata, odnosno inflacija, također su razlozi smanjene potražnje.

Svakako valjda spomenuti i ukidanje poticaja. Od 1. rujna samo privatne osobe imaju u Njemačkoj pravo na premije prilikom kupnje e-vozila. Tvrtke koju kupuju e-vozila više neće dobivati poticaje od države.

Njemačko udruženje automobilske industrije smatra da će potpuno ukidanje poticaja za službena vozila "naštetit tržištu i dodatno opteretiti srednja poduzeća".

Vlada je još sredinom 2022. smanjila vrijednost potpora za nove e-automobile, tvrdeći da su postali dovoljno privlačniji za kupce, te kako državna pomoć više nije potrebna. Broj električnih vozila u Njemačkoj pao je odmah nakon toga.

Prošle godine kupci e-automobila dobili su od države do 6000 eura za kupnju novog vozila (uz 3000 eura popusta od samih proizvođača automobila).Početkom ove godine potpora je pala s 3.000 na 4.500 eura i dodatno će se smanjiti od siječnja 2024.

Njemačka namjerava imati 15 milijuna e-automobila na cestama do 2030., ali kako prenosi portal Clean energy wire, stručnjaci kažu kako su male šanse da će cilj biti ispunjen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 04:54