najveći sajam potrošačke elektronike

Hrvatsku predstavlja startup s pametnom bočicom za parfeme

Marko Matijević, osnivač startupa u koji je uložio Fil Rouge Capital, kaže da su dolaskom na CES u jednom danu dobili nešto što o čemu nisu ni sanjali
 AFP

Na najvećem sajmu potrošačke elektronike na svijetu, koji se ove godine održava isključivo online, izlaže samo jedna tvrtka iz Hrvatske. Hrvatsko-slovenski startup Ninu Parfume premijerno na CES-u predstavlja prvu pametnu bočicu za parfeme na svijetu.

Ninu su pokrenula dva Slovenca, Marko Matijević i Simon Mohorovič, koji su lani u Zagrebu osnovali tvrtku Blue Bottle jdoo. U Zagreb ih je privuklo osnivanje prvog hrvatskog VC fonda, ujedno najvećeg u nas, a koji ulaže isključivo u tvrtke registrirane u Hrvatskoj. Fil Rouge Capital u Ninu je krajem prošle godine investirao 50.000 eura.

Marko Matijević, suosnivač i direktor Ninua, kaže da su dolaskom na CES, barem samo preko interneta, već sad postigli ono što su priželjkivali. Zaokupili su pozornost igrača iz SAD-a i Azije, gdje očekuju glavninu kupaca. Navodi da su tamo mladi u 20-im i 30-im navikli koristiti aplikacije i pametne uređaje te su željni beauty uređaja.

Traži ih CNN

- Nismo znali kakvu ćemo reakciju izazvati jer u ovoj industriji ništa takvo ne postoji. No, nakon što smo poslali prvi mail medijima, odmah su nas kontaktirali CNN, SkyNews Australia, Al Jazeera, Telemundo i desetak drugih koji su izrazili želju objaviti priču o nama, tako da nam je CES u jednom danu donio nešto što o čemu nismo ni sanjali - kaže Matijević.

Dodaje da im je startup nastao na ideji koju su imali još u školi. Pisali su seminarski rad o najvećem slovenskom izumitelju Petru Florjačiču, koji je osmislio pumpicu za špricanje parfema. Ta klasična bočica patentirana je 1949. i upotrebljava se do danas. Matijević kaže da su stoga osmisli novu inačicu.

Manje izlagača

Iz regije, osim srpske tvrtke Tesla Electronics, koja proizvodi pametne kućanske uređaje od perilica rublja do pročišćivača zraka, na CES-u 2021. ne sudjeluje nitko drugi iz regije. Lani su samo iz Hrvatske na CES-u bile zastupljene četiri tvrtke. Zipato, zagrebački proizvođač rješenja za pametne domove, Iron Bull koji razvija 3D tenkovske radionice, zatim proizvođač POS blagajni Sales Peritias i tvrtka Bandi-tron koja je razvila vlastiti modularni kalup koji spaja građevinarstvo i IT.

CES je 2020. bio pozornica za više od 4500 kompanija iz cijelog svijeta, kad ga je obišlo više od 171.000 posjetitelja. Iako organizatori ove godine očekuju 150.000 posjetitelja, nitko zapravo ne zna što očekivati. U Las Vegasu se žale, podjednako kao i u Hrvatskoj, što su izgubili turiste, koji su im u tjednu kad je CES donosili 300 milijuna dolara prometa. Zasad je poznato samo da je broj izlagača pao za više od 50 posto na njih 1967.

Mercedes promovirao digitalni kokpit

Od pet najvećih tehnoloških kompanija na CES je došao jedino Microsoft. Otkad su od 2009. Amazon, Apple, Google i Facebook počeli izbjegavati CES, to je otvorilo prostor za promociju izazivačima iz EU i Azije te startupima. Jedina krupna iznimka je Intel. Ove godine na najvećem sajmu potrošačke elektronike na svijetu snažno su zastupljeni njemački proizvođači automobila, posebno Mercedes-Benz, koji je predstavio novi, potpuno digitalni kokpit. Uz novu generaciju gejmerskih laptopa utemeljenih na Intelu, revolucionarna tehnologija koja obećaje najviše tržišnog odjeka nakon CES-a je WiFi 6E.

Sada podržava i frekvenciju od 6 GHz-a, što će vlasnicima 8K televizora i gejmerima donijeti veći kapacitet prijenosa i stabilniju veza. Od mobitela, hit su 5G i modeli čiji se ekran savija i produžuje, poput Rollablea, koji je predstavio LG.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 19:26