POKRENI NEŠTO SVOJE

Upoznajte brend čovjeka koji je svoju ljubav prema prirodnom čišćenju pretvorio u odličan posao

Projekt pero® zero nudi proizvode za čišćenje, pranje i njegu rublja i osobnu higijenu napravljenih isključivo od prirodnih sastojaka iz održivih izvora
Promo

Gospodin Davor Ćiković pravi je dokaz kako scenariji iz američkih serija zaista mogu postati hrvatska stvarnost. Posljednjih pet godina uspješno razvija poslovanje svoje tvrtke koja se bavi proizvodnjom sredstava za čišćenje, a posljednji projekt pero® zero financiran je kroz program ACT grupe i Philip Morrisa „Pokreni nešto svoje“. U pitanju je program potpore poduzetničkim projektima u Hrvatskoj namijenjen poduzetnicima početnicima i mikropoduzećima, a Ćikovićeva ideja je jedna od šest koje su osvojile žiri programa. Na natječaju je sudjelovalo 247 prijava iz cijele Hrvatske, dok je šest pobjedničkih projekata dobilo spomenutu bespovratnu financijsku potporu u iznosu od 74.000 kuna, a ACT Grupa i partner programa Philip Morris Zagreb d.o.o. osigurali su pobjednicima i promociju te kontinuiranu savjetodavnu poslovnu podršku za razvoj tijekom sljedećih šest mjeseci, a uskoro započinje novi natječaj na koji se mogu prijaviti svi zainteresirani putem službene stranice Pokreni nešto svoje. Za tvrtku koja uspješno razvija svoje ideje, osvajanje potpore je odlično priznanje, a sve je krenulo prije pet godina.

- Gledajući unazad, sve što smo prolazili, kako smo nastajali, razvijali se, spoticali, rasli, u mnogočemu, bez pretjerivanja, podsjeća na američku seriju o START up-u u silicijskoj dolini prema kojoj dok je gledaš, istovremeno osjećaš susramlje i misliš si: “Kako su tako blesavi” i doživiš momente apsolutnog divljenja njihovoj genijalnosti. Mislim da većina poduzetnika koji su, poput nas, kretali ostvarivati svoje snove neposredno nakon ekonomske krize ili to čine sada , prolaze kroz iste scenarije - taman kad ti se čini da se sve posložilo i teče, hop, evo nešto što nisi predvidio, teško da si i mogao predvidjeti, taman mala pljuska da te vrati u stvarnost – započinje Ćiković.

Čišćenje kao najbolja terapija

Nastavlja kako je ideja za prirodna sredstva za čišćenje došla spontano - još za studentskih dana, dok je živio u Zagrebu u oronulom studentskom stanu, koji nije vidio osvježenje zadnjih 80 godina. Stalno je čistio - u pauzama od učenja, pa malo prije spavanja, pa usput nakon kuhanja, pa dok je čekao da se skine “Život na sjeveru”...

image
Promo

- To sam uzimao kao nešto potpuno normalno, zona za rješavanje stresa, micanje nereda, vraćanje kontrole i organizacije, stvaranje ugodnog mjesta za chillanje, svašta mi je predstavljalo i još uvijek predstavlja čišćenje. Tada je jako popularno bilo čistiti s klorom, sjećam se da je cijela fakultetska zgrada, menze, wc-i u klubovima, kafići, sve je uvijek bilo obavijeno oblakom klora. Kako u kupaonici nisam imao prozor, jednom sam baš pretjerao sa sredstvom na bazi klora i skoro sam pluća izbacio od kašljanja, tekle su mi suze, koža na rukama divljala. Počeo sam kombinirati svoje sastojke, izrađivati vlastita sredstva, prvenstveno da olakšam sebi. Konačno sam našao način kako da u gradskom stanu u ciglenoj zgradi u centru Zagreba, bez imalo hektara, jutara, plastenika i kombajna, iskoristim znanja iz kemije i botanike stečena na Agronomskom fakultetu – pojašnjava svoje skromne početke.

Smatra kako je bila dovoljna jedna ekonomska kriza nakon završetka fakulteta, par propalih poslova u propalim firmama, djevojka i on u rentanom stanu od 30m2, bez djece, bez kredita, bez ičega za izgubiti. Vratio se ideji o čišćenju koje ne traži evakuaciju ljudi iz stana jer je prirodno, nema umjetne kemikalije i mirise i ne tjera suze na oči.

Fokus na isključivo prirodnim sastojcima

Njihovi proizvodi za čišćenje, pranje i njegu rublja i osobnu higijenu napravljeni su isključivo od prirodnih sastojaka iz održivih izvora i ponosno nose ECOCERT certifikat. Proizvode ih u malim serijama, a izrada je djelomično ručna. Sirovine koje koriste su prehrambene i farmaceutske kvalitete, poput sode bikarbone, limunske kiseline, kokosova sapuna i glicerina.

- Bitno nam je da naši kupci znaju što se nalazi u bočicama koje drže u rukama i unose u svoj dom. Poznato je da kemikalije, umjetni mirisi, boje i razni stabilizatori oslabljuju imunitet i uzrokuju kožne alergije i urtikarije, ali je manje poznato da kemikalije iz deterdženta za pranje suđa, ruku, kupaonice, rublja ulaze u tijelo preko kože i čine štetu kardiovaskularnom, respiratornom sustavu i negativno djeluju na hormonalni sustav – komentira.

image
Promo

Promjenom percepcije čišćenja trudi se mijenjati navike ljudi. On i njegova supruga i poslovna partnerica su po struci biotehnolozi pa se prilikom stvaranja novih proizvoda, vode idejom jednostavnih, razumljivih, formulacija, koje su pročišćene od apsolutno svih suvišnih i nepotrebnih sastojaka, mirisa, boja, konzervansa, fosfata i parabena. Proizvodi su prepoznatljivi i po prirodnim mirisima eteričnih ulja mediteranskog bilja.

- Prirodni mirisi puno su kompleksniji od sintetskih, stvaraju osjećaj ugode, djeluju opuštajuće te uz to imaju antibakterijska i antivirusna svojstva. Počeli smo raditi i blendove luksuznih eteričnih ulja i ubacivati tu dozu profinjenosti u svakodnevne proizvode. Filozofija brenda spaja svjesnost i stil. Naš cilj nije privući zatvorenu skupinu ljudi koji su već svjesni ekoloških problema, već dopustiti da iskustvo proizvoda promijeni navike ljudi koji ranije nisu ni razmišljali o ekološkim sredstvima za čišćenje i pranje rublja – pojašnjava Ćirković.

Ambalaža koja je sto posto reciklirajuća

Stoga su razvili čitav asortiman proizvoda za pranje posuđa, čišćenje kuhinje, odmašćivanje, višenamjensko sredstvo za čišćenje, sredstvo za čišćenje kupaonice i kamenca, wc-a, univerzalni koncentrat za pranje podova i površina, koncentrirane deterdžente za pranje i njegu rublja i u segmentu osobne higijene - registrirane dezinficijense za ruke i površine s blendom mediteranskog bilja i s citrusno-cvjetnim blendom eteričnih ulja te su posebno ponosni na tekuće sapune za ruke, lice, tijelo koji su jedinstveni na tržištu jer ne sadrže konzervanse, a jednako učinkovito suzbijaju nepoželjne mikrobe. Za većinu sredstava imaju i refill verzije koje donose 48% manje plastične ambalaže, a u nekoliko gradova diljem Hrvatske postavljene su pero refill stanice pomoću kojih bilo koja prazna boca dobiva mogućnost ponovne uporabe i ne vraća se u okoliš.

image
Promo

- Svi naši proizvodi pakirani su u ambalažu koja je 100% reciklirajuća. Svojim su formulacijama najbrže biorazgradivosti u okolišu, vodnim i septičkim sustavima i s time smo napravili ogroman pomak za planetu i ljude. No, kao firma biotehnologa usredotočeni smo na pružanje eco-tech rješenja koja omogućuju održivost, ali istodobno omogućuju da eko bude zabavno i hip. S projektom pero® zero financiranim kroz program ACT grupe i Philip Morrisa “Pokreni nešto svoje” gurnuli smo se van zone komfora i odlučili da ćemo biti ti koji će predvoditi ekološke inovacije. Razvili smo tri inovativna proizvoda potpuno oslobođena plastične ambalaže, koja u dodiru s vodom iz slavine poprimaju svojstva i teksturu gela za tuširanje, pranje ruku, posuđa, sredstva za čišćenje. Standardnim proizvodima oduzeli smo vodu i zadržali samo nužne aktivne sastojke, učinkovitost i potpuno prirodni sastav. Omogućili smo da prosječno kućanstvo proizvodi čak 2,5 kg manje plastičnog otpada. To je ogromna brojka kad znamo da je prirodi za razgradnju jedne plastične boce potrebno gotovo 400 godina i da se plastika zapravo nikad u potpunosti ne razgradi i ne nestane. pero® zero je način da prirodu održimo živom i novim generacijama ne ostavimo ništa manje, osim plastike – s ponosom zaključuje Ćiković.

image
Promo

Uskoro planiraju izlazak na tržište s novim proizvodima za koje vjeruju kako će dobiti potporu svih istomišljenika u borbi za zdraviji okoliš i kvalitetniji život. Nakon što završe s ovim projektom na kojem danonoćno rade, nadaju se i probijanju na inozemno tržište. Ipak, od svega ih ipak najviše veseli povratak u “normalu” kada će opet moći maštati o tome da ćemo svi kao društvo ostvariti zeleniju javnu infrastrukturu, da će ljudi više vremena provoditi u prirodi, a pero biti naziv za neki hrvatski hygge.


Sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studia Hanza Medie i Philip Morrisa, u skladu s najvišim profesionalnim standardima

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2024 02:10