Velika odgovornost

Tko su ljudi iz sjene zaslužni za spektakularne dočeke u Hrvatskoj: ‘Stresno je, ali uživamo‘

Oni su arhitekti atmosfere. Postavljaju sound, light, LED ekrane i pozornice, a posao im počinje kad drugima završi zabava

Doček Nove godine u Šibeniku

 Nikša Stipaničev/Cropix

Adventsko je vrijeme sinonim za zabavu, druženje, slavlje, glazbu, partijanje, domjenke i provođenje vremena s ljudima koji su nam dragi. No, tamo gdje većini ljudi počinje opuštanje i razonoda, nekima počinje ozbiljan posao. Hitne službe i medicinski radnici, njegovatelji, policija, trgovci, zaštitari, dostavljači, pa i novinari. Tehnološki brend HONOR zato ovih blagdana slavi upravo ove "skrivene heroje", a u njihovom je istraživanju 59 posto ispitanika priznalo da ima barem jednu takvu osobu u krugu svojih voljenih. Sva spomenuta zanimanja ponekad ili uvijek traže rad i u najluđa doba noći, dana i godine, a termin ‘radno vrijeme‘ u njihovom kontekstu ponekad može zvučati kao šala. Na popis ovakvih profesija svakako treba dodati i jednu često nepravedno zaboravljenu – tehničare u rental i event industriji.

O njima se rijetko piše i priča, možda zbog toga što njihov kompleksni posao, među ostalim, zahtijeva i upravo to da budu što manje uočljivi. Zato su obično odjeveni u crno jer je ako dođe do toga da, primjerice, moraju intervenirati oko tehnike na nekom velikom stageu, cilj da publika to uopće ne primijeti.

Produkcija evenata svojevrsna je arhitektura atmosfere. Svakodnevica ljudi koji se ovime bave – ovisno o veličini i tipu projekta – obično počinje s postavljanjem pozornica i drugih konstrukcija, nastavlja se s nadogradnjom tehnike za savršeni sound, svjetlosne efekte, LED ekrane i projektore, zatim s pomnom brigom da događanje prođe po planu, a potom s rastavljanjem svega što su stvorili. I sutra opet ispočetka.

- Priprema kreće iz ureda, gdje nakon dobivenih ridera izvođača i prostora u kojem radimo krećemo s planiranjem projekta. Nakon toga ide priprema opreme, dovoz opreme i montaža. Onda realizacija. A nakon toga demontaža i vraćanje opreme u skladište. Sve zapravo ovisi o veličini projekta i ulaganju u njega. Kada je riječ o velikim koncertima i spektaklima, ponekad na teren izlazimo tri do pet dana prije. Kad su u pitanju manji projekti, obično idemo dan ranije – priča nam Denis Pletikosa, direktor Mediteran produkcije, jedne od najvećih tvrtki ovoga tipa sa sjedištima u Splitu i Šibeniku.

image

Tehničari Mediteran produkcije u Splitu

/Mediteran produkcija

Najbolji doček u Hrvatskoj

Upravo Mediteran produkcija potpisuje neka od najvećih i najvažnijih događanja u Dalmaciji. Izvrsno, primjerice, surađuju s Gradom Šibenikom, za kojeg se brojni slažu da je grad s najboljim adventskim i novogodišnjim programom u zemlji. Dok u ostatku Hrvatske građane za doček nove godine na trgovima obično zabavljaju domaće zvijezde, Šibenčanima i njihovim gostima je prošle godine pjevala ikona Róisín Murphy, a ove ih godine čeka spektakl kojeg spremaju Stereo MC‘s i Parov Stelar. Uz to, imaju i vrhunski program tjednima prije Nove. A produkciju svega toga radi Mediteran.

image

Róisín Murphy u Šibeniku na dočeku 2023. godine

/Valerio Baranović
image

Róisín Murphy u Šibeniku na dočeku 2023. godine

/Valerio Baranović
image

Róisín Murphy u Šibeniku na dočeku 2023. godine

/Valerio Baranović

- I ovih smo blagdana, kao i svih prijašnjih, zaposleni. Vjerujem da će tako biti i ubuduće. Već nekoliko godina radimo Adventuru u Šibeniku, što dokazuje da su domaćini zadovoljni našom ponudimo, a i povratne informacije posjetitelja su fantastične. Što se tičeostalih adventskih projekata, bilo je nekoliko koncerata u zadarskom klubu Arsenal i paviljonu konobe Kamen, u dvoranama smo radili Orašare, kao i velike dvoranske koncerte duhovne glazbe. No postavljali smo, primjerice, i opremu u bazenu na Gružu za nadolazeće EP u 2024. godini – nabraja Pletikosa samo dio projekata zbog kojih on i kolege često nisu doma. Baš to je HONOR prepoznao u svojoj kampanji u kojoj naglašavaju kako im je cilj spojiti drage, a udaljene ljude, s posebnim fokusom na one koji rade i blagdanima.

image
/Honor

HONOR to be with you!

HONOR ovih blagdana u cijelome svijetu slavi upravo "skrivene heroje" Božića i blagdana. Ovi pojedinci, često nezapaženi, rijetko prepoznati, a uvijek bitni, posvećeni su radu i brizi za druge, a njihova važnost posebno dolazi do izražaja za vrijeme najljepšeg i najčarobnijeg razdoblja u godini. Osim što ovim nesebičnim ljudima omogućuje da ostanu povezani sa svojim najbližima, HONOR je upravo njima posvetio dirljivi blagdanski video koji je podsjetnik na nesebičnost i brigu koju utjelovljuju ovi pojedinci i kojima tehnologija omogućuje povezanost s njihovim najmilijima, kada su odvojeni, posebice tijekom prosinca.

Kada nastavljamo priču o projektima Mediteran produkcije, svakako treba spomenuti ovogodišnji koncert Bonoba na Tvrđavi sv. Mihovila, jednoj od najljepših jadranskih pozornica. Iz Tvrđave su isticali kako je ovaj koncert vrhunac njihove ljetne sezone, a baš nedavno su za njega dobili i nagradu Ambasador u kategoriji eventa godine. Bonobo je u Šibenik bio došao s bendom, a light, videozid i dim mašine igrale su veliku ulogu u stvaranju atmosfere na koncertu. Osim toga, koncert se i snimao pa je trebalo misliti na sve detalje. Pletikosa nam objašnjava kako izgledaju suradnje sa svjetskim zvijezdama ovog tipa.

image

Bonobo na Tvrđavi sv. Mihovila

/Valerio Baranović

- Kada je riječ o dijelu posla kojeg radimo sa samim izvođačima, s njima najviše surađujemo na probama. Ponekad od izvođača ili scenografa, naročito stranih, dobijemo nacrt onoga što žele od pozornice i mi prema njemu ispunjavamo sve njihove želje. Moram biti iskren i reći kako ipak više volim kad imamo potpunu slobodu, odnosno kad možemo biti kreativni, a što je ujedno i češći slučaj. I ono najbitnije, izvođači uvijek budu zadovoljniAko pričamo o festivalima, radimo više proba, što je uobičajeno jer imate i više izvođača, a želimo da svaki od njih zvuči najbolje. – kaže Pletikosa.

Ljubav prema tehnici

On je diplomirao strojarstvo, a nakon fakulteta se želio baviti nečime što ima veze s njegovom strukom.

- Ljubav prema tehnici bila je jača od svega i prije 20 godina mo supruga Marina i ja pokrenuli tvrtku. U godinama rada okupili smo jako kvalitetan tim ljudi koji su stup ove obiteljske firme. Svi oni daju svoj doprinos i bez njih sve ovo ne bi bilo moguće – govori direktor, dodajući da je glavni cilj posla kojim se bavi publici stvoriti doživljaj.

Publika, kaže, nije došla samo gledati koncert i čuti pjesmu.

- Oni su došli doživjeti tu istu pjesmu i izvođača, došli su uživati u audiovizualnom pektaklu – navodi.

image
/Mediteran Produkcija

Nesumnjivo se radi o vrlo uzbudljivom, dinamičnom, izazovnom i inspirativnom poslu. No, to je istovremeno i posao koji je vrlo stresan i zahtijeva veliku fizičku i mentalnu snagu. Pri svakom izlasku na teren tu je milijun parametara koji, ako se i samo malo pomaknu u smjeru u kojem ne bi trebali, mogu predstavljati veliki problem. Nepredviđene padaline, kvar opreme, pa i ljudski faktor u kojem netko, primjerice, zaboravi samo jedan ključni kabel samo su neke od mogućih situacija koje uvijek treba preduhitriti.

- Najveći izazov našega posla je rad na otvorenom gdje ne možemo utjecati na sve faktore i gdje se prilagođavamo okolnostima u kojima se nalazimo. Tada je veća vjerojatnost problema. Kad, na primjer, radimo doček Nove godine na otvorenome, ovisimo o vremenskim uvjetima. Dosta pazimo na vjetar, kišu i hladnoću, što može biti problematično zbog opreme, ali i zbog ljudi u tehnici koji su duže na otvorenome. U pravilu, kvalitetom opreme, dobrom pripremom i iskustvom takve situacije smo eliminirali. Ako se i dogode, a iznimno rijetko se događaju, znamo kako reagirati, napravimo back up da se to otkloni i da nitko to ni ne primijeti – kaže Pletikosa.

Vrijeme je relativno

A tu je i već spomenuto zahtjevno radno vrijeme. Osim što im posao počinje satima ili danima prije nekog eventa, on i završava satima ili danima nakon što svi odu doma.

- Moji zaposlenici i ja uistinu uživamo radeći ovaj posao. I u tome je ljepota – smije se Pletikosa, pa nastavlja:

- U ovom poslu vrijeme je relativno, mi radimo kad drugi ne rade i obratno. Ali za razliku od drugih koji sjede u uredu, naš posao nije krut, sjedeći, mi smo vani, stvaramo, vrlo smo kreativni i ovaj posao je više dobra zabava jer ovo rade ljudi koji vole ono čime se bave. Baš zbog njih to sve i funkcionira – kaže.

image

Dio tima Mediteran produkcije na Šibenskoj šansoni: Marina i Denis Pletikosa (u košulji), Marko Balić, Bruno Dvornik i Valentino Kursar

/Mediteran Produkcija

Ističe kako u svemu najviše voli upravo dinamiku i nove izazove.

- Bitno je pratiti trendove tehnike koji su svakim danom sve zahtjevniji. Volimo raditi s ljudima koji prepoznaju moju kreativnost našeg tima i dopuštaju mi nam da se igramo sa svojim idejama i vjeruju mi nam. Svaki novi događaj na kojemu radimo zapravo je poticaj za svaki budući o kojemu razmišljam. Ideja mi ne nedostaje i drago mi je što to prepoznaju i mnogi izvođači, kao i organizatori s kojima surađujemo već godinama i koji znaju da ćemo svoj posao odraditi profesionalno i nadmašiti njihova očekivanja. A to je zapravo i bit svakoga posla - biti najbolji u onome što radiš, a pri tom raditi ono što voliš i uživati – zaključuje Pletikosa.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i HONOR-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 13:21