TJEDAN U ZNANOSTI

NASA je predstavila ‘blago‘ s asteroida, objavljeni i detalji istraživanja vrijednog 375 milijuna dolara

Moderni ljudi i neandertalci potječu od zajedničkog pretka, a ne evolucijskom su se putu razdvojili prije oko 300.000 godina

HENDRIK SCHMIDT/DPA/dpa Picture-Alliance via AFP
Ljudski mozak sastoji se od oko 170 milijardi stanica, od kojih je oko 86 milijardi neurona koji međusobno komuniciraju

Objavljena dosad najdetaljnija mapa ljudskog mozga

Veliki međunarodni tim znanstvenika u četvrtak je predstavio dosad najdetaljniji atlas ljudskog mozga, "najkompleksnije stvari u svemiru". Istraživači su dosad mapirali ljudski mozak koristeći tehnike kao što je magnetska rezonanca, a ovo je prvi atlas cjelokupnog ljudskog mozga na razini pojedinačnih stanica.

Novi atlas mozga, istraživanje započeto 2017. godine i vrijedno 375 milijuna dolara, otkriva više od 3300 vrsta moždanih stanica, što je deset puta više nego što se dosad smatralo. No, znanstvenici zasad imaju samo nejasnu predodžbu o tome što rade novootkrivene stanice. Rezultati istraživanja opisani su u 21 radu objavljenom u Scienceu i nekoliko drugih časopisa.

...