NAJNOVINA STUDIJA TVRDI

OTKRIĆE KOJE ĆE PREOKRENUT POVIJEST ČOVJEKA NAGLAVAČKE Neandertalac i moderan čovjek ipak nisu bili u kontaktu?

Prvo se nagađalo da su čovjek i neandertalac živjeli i imali dodirne točke te da su neko vrijeme živjeli u suživotu, sve dok ih čovjek nije istrijebio. No, neki znanstvenici sada tvrde da čovjek nikad nije vidio živog neandertalca, jer su oni izumrli milenijima prije pojave prvog čovjeka.

Nova studija, u kojoj je korištena nova metoda radiokarbonskog određivanja starosti fosila, sugerira da moderan čovjek i neandertalac nisu imali kontakt. Prema toj studiji, dvije su se vrste “promašile” za punih osam milenija, a to otkriće moglo bi preokrenuti ranu povijest čovjeka naglavačke.

‘Neandertalci su bili toliko animalni da su žderali jezike vlastite djece, ali nisu mogli preživjeti susret s čovjekom!’

Izumrli u Španjolskoj

Studija potvrđuje da su neandertalci izumrli u Španjolskoj, gdje je nalazilo njihovo posljednje utočište, samo je razlika u vremenu izumiranja velika.

Prijašnje metode otkrivanja starosti fosila pokazivale su da je najmlađi pronađeni neandertalac datirao iz vremena od 35.000 godina prije nove ere, što je nova studija osporila, ustanovivši da su kosti posljednjih neandertalaca iz Španjolske iz vremena 50.000 godina prije nove ere.

Određivanje starosti

Ljudi su se na područje posljednjeg utočišta neandertalaca naselili najranije 42.000 godina prije nove ere, a sad se pokazuje da je posljednji neandertalac tamo izumro osam milenija prije toga.

- Rezultati pokazuju da postoje veliki problemi u određivanju starosti posljednjih neandertalaca u Španjolskoj. Malo je vjerojatno da su neandertalci preživjeli na tom području dulje nego drugdje u Europi - smatra Thomas Higham, s Oxforda.

08. lipanj 2024 16:19