Ideje za putnike

Hrvatska gospodarska komora donosi: 10 turističkih trendova za 2024. godinu

Mladi na putovanju

 Halfpoint/Getty Images/istockphoto
Za pomoć u prilagodbi poslovanja brzo-mijenjajućim trendovima, tvrtke se mogu obratiti Sektoru za turizam HGK: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

#1

AI u planiranju putovanja

Umjetna inteligencija igra sve veću ulogu u prilagodbi itinerera prema podacima o aktivnostima putnika: prošlim putovanjima, izboru hotela… Agenti će sve više uz pomoć AI generirati personalizirane ponude.

#2

Autentična putovanja

Putnici sve više traže neutabana odredišta kako bi iskusili autentičnost destinacije, a čini se da ovo posebno vrijedi za milenijce.

#3

"Bleisure"

Interes za takozvani "Bleisure" (business+leisure) prema istraživanju platforme Booking.com porastao je za gotovo 10% u 2023. Hoteli se prilagođavaju uređivanjem multifunkcionalnih prostora.

#4

Eko svijest

Internetske pretrage pojmova "održivog putovanja" porasle su za 226% u posljednjih pet godina. Hoteli i agencije zato se usredotočuju na zelene inicijative i nude pakete ekoturizma.

#5

Kampiranje i Glamping

Izvješće o zdravlju na radnom mjestu pokazuje porast razina stresa od 13% od 2022. do 2023. godine. Turisti sve više traže načine da se povežu s prirodom za svoje mentalno zdravlje. Kod nas broj kampova raste, a razvija se i ruralni turizam.

#6

Poboljšanje stanja duha i tijela

Procjenjuje se da će globalno tržište zdravstvenog turizma rasti s godišnjom stopom od 14% do 2027. Razvoj ponude u ovome segmentu pomaže Zajednica zdravstvenog turizma HGK.

#7

Putovanja radi ljudi

Gostoljubivost je jedan od top 5 čimbenika koji utječu na vraćanje gostiju. Turistima je prioritet ljudski pristup i osobna veza s domaćinima.

#8

Premium doživljaj

Raste potražnja za premium uslugama u turizmu. Gosti su spremni posegnuti dublje u džepove za visokokvalitetne i personalizirane sadržaje. HGK zato osniva Zajednicu premium turizma koja će biti podrška u tranziciji na premium turizam.

#9

Wine and gastro putovanja

Nedavni podaci Global Food Tourisma pokazuju da 80% putnika istražuje hranu i piće na lokaciji prije putovanja. U porastu su zato ponude festivala hrane, kulinarskih obilazaka i tečajeva kuhanja.

#10

Zzz turizam

Želja za digitalnim "un-plugom" potiče sve veći interes za turizam spavanja. 75% putnika navodi da ne spavaju preporučenih 7-8 sati noću, pa turizam odmora koji omogućuje kvalitetan san dobiva na popularnosti.

image

Hrvatska gospodarska komora

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
18. prosinac 2024 15:12