GLEDATE LI ‘SRAM‘?

Nova HRT-ova serija izazvala nezapamćen interes, slijevaju se komentari iz cijelog svijeta: ‘Hvala vam, Hrvati‘

Serija ”Sram”

 Press/
Serija prati Evu (16) koja prelaskom u novu srednju školu ulazi u turbulentno razdoblje prilagodbe novoj sredini

"Hrvatska je ovim novim remakeom 2024. stvarno utjecala na svijet pa dajmo 22 minute stajaćih ovacija kao što se radi u Cannesu jer smo dobili natrag ‘Skam.‘" "Ustao sam se i počeo pljeskati." "Obožavam." "Hvala vam za ‘Sram‘. Tako lako za gledati. Ovo mi je novi najdraži remake." "Kako volim ovu Evu." "Ajme, tako sam uzbuđen." "Novi ‘SRam‘ u 2024. Kao da mi je ponovno petnaest." "Jedva čekam sljedeću epizodu." "Fotografija? Glazba? O, to je bila čista desetka. Treba mi odmah druga epizoda." "Ovo je super! Napokon neka dobra hrvatska serija. Fakat se nadam da će serija dobiti gledanost koju zaslužuje i da će se snimati i ostale sezone", neki su od komentara koje su ispod videa prve epizode nove serije za mlade "Sram" na YouTubeu (HRT) ostavili oduševljeni fanovi.

image

Serija "Sram"

Press/
image

Serija "Sram"

Press/

Epizodu su pohvalili kako domaći, tako i strani fanovi, uglavnom oni koje je prethodno osvojila originalna norveška serija "Skam", na kojoj se temelji i hrvatska verzija, "Sram".

Osim sadržajem, strani obožavatelji ovoga programa veoma su zadovoljni i time koliko je "pristupačan za gledanje međunarodnim gledateljima".

"Tako pametna odluka", navedeno je u jednom komentaru.

"Tako sam sretan što ste ovo učinili tako jednostavnim za gledanje međunarodnim gledateljima", poručio je drugi.

Kako je Jutarnji već pisao, "Skam" je postigao veliku popularnost te autentičnom pričom privukao generacije mladih gledatelja. Norveška je serija u svakoj sezoni donosila perspektivu drugog učenika, a bavila se tipičnim izazovima s kojima se tinejdžeri suočavaju: prijateljstva, prve ljubavi, razočaranja, seksualnost, društveno prihvaćanje... Prije Hrvata, seriju su adaptirali i Nijemci, Francuzi, Talijani, Nizozemci, Belgijci, Španjolci te Amerikanci.

Riječ je, dakle, o seriji koja se bavi problemima adolescenata, a svaka od deset epizoda, koje traju dvadesetak minuta, prati šesnaestogodišnju Evu koja prelaskom u novu srednju školu ulazi u turbulentno razdoblje prilagodbe novoj sredini, borbe sa samopouzdanjem, sklapanja prijateljstava te ljubavnih izazova.

Uz teme, intrigira i format serije koja se, pisao je Jutarnji, sastoji od barem pet sekvenci na društvenim mrežama obilježenih danom u tjednu te točnim vremenom, čime se stvara dojam da se radnja događa u realnom vremenu, dok se kompletna epizoda prikazuje jednom tjedno na televiziji. Nazivom serije opisuje se osjećaj karakterističan za adolescenciju i proces sazrijevanja, koji podrazumijeva i izazove poput manjka samopouzdanja te nalaska vlastitog mjesta u svijetu.

Produkcijska kuća CGM Films otkupila je prava za adaptaciju formata "Skam" od norveške javne televizije NRK još početkom 2022. godine zbog nedostatka originalnog sadržaja za mlade u Hrvatskoj.

Autorski tim predvode scenaristice Hana Jušić i Nikica Zdunić te redateljica Jelena Gavrilović.

Prema originalnoj seriji, koju je njemački dnevni list Die Welt okarakterizirao kao "najveću formativnu dramu našeg vremena", u ulogama adolescenata trebaju se naći glumci koji nisu poznati široj javnosti pa je selekciju (casting) ovoga proljeća prošlo čak 600 mladih, većinom u dobi od 16 do 19 godina. Desetak odabranih glumaca prošlo je intenzivne radionice glume koje je vodila redateljica serije.

image

TV serija "Sram"

Press/

Realizaciju hrvatske verzije u travnju je komentirao i producent Bruno Musić koji je poručio:

"Oduševljeni smo što ćemo svoj remake dodati nizu adaptacija ove renomirane serije koja je jedinstvenim šarmom privukla pažnju tinejdžerskoga gledateljstva. Adaptirajući ovu seriju za hrvatsku publiku, uključili smo i lik iz romske zajednice, naglašavajući time našu posvećenost zastupljenosti i različitosti. Ponad pripovijedanja, prikazujući načine na koje današnji tinejdžeri konzumiraju sadržaj te međusobno komuniciraju, prigrlili smo digitalno doba. Osim narativa, taj moderni pristup utječe i na distribuciju digitalnim platformama i društvenim mrežama, a cilj mu je da se svaki tinejdžer osjeća prepoznato i uključeno".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 13:16