MIRJANA BOHANEC VIDOVIĆ

‘Često mi na ulici citiraju ‘Moja žena nije puno vredna, ali vrijeđati ju ne dam‘. Ljudi znaju napamet ovaj film‘

Mirjana Bohanec Vidović i Vinko Brešan
 

 Goran Mehkek/Cropix
Vinko Brešan za glumicu i pjevačicu kaže da je prava profesionalka s kojom je užitak raditi. Istodobno i vrlo emotivna osoba...

Redatelj Vinko Brešan dugo je vremena razmišljao o tome kome da dodijeli ulogu Ane Šafranek u seriji "Dnevnik velikog Perice", nastavku kultnog filma "Tko pjeva zlo ne misli". Sve dok jednog dana u HNK na jednoj premijeri nije ugledao Mirjanu Bohanec Vidović. U tom su trenutku njegova traženja prestala, jer, kako kaže u svom novom dokumentarnom filmu "Sve o Mirjani" posvećenom glumci koju je ta uloga proslavila, ona je "Tko pjeva zlo ne misli" više nego svi mi skupa zajedno. Pa iako je većina pamti kao Anu Šafranek Mirjana Bohanec iza sebe ima impresivnu karijeru operne pjevačice. Veliki dio Brešanovog filma stoga posvećen je upravo tom dijelu njezinog umjetničkog rada od prvih angažmana u kazalištu do umirovljenja 90-ih godina, nakon čega započinje diplomatsku karijeru.

"Ona je zapravo prvenstveno operna pjevačica i budemo iskreni raditi film o njoj značilo je posvetiti se tom dijelu njezine karijere. Ona je, na žalost, premalo snimala, što se kaže i u dokumentarcu", napominje Brešan.

U filmu koji se prikazuje u utorak na prvom programu HRT-a o Mirjani Bohanec Vidović osim samog redatelja govore Nenad Polimac, Hrvojka Mihanović-Salopek, Iva Hraste Sočo te članovi njezine obitelji.

image
Goran Mehkek/Cropix

Filmski kritičar Nenad Polimac tako kaže, među ostalim, kako je Mirjana Bohanec pedeset godina poslije u seriji "Dnevnik velikog Perice" jedina karika s filmom "Tko pjeva zlo ne misli" jer svi ostali nisu više među živima, a ona ne samo da je opstala nego je u jako dobroj formi. "I kad pogledate način na koji ona hoda gradom, na koji se kreće po toj kući koju smo vidjeli i u filmu ‘Tko pjeva zlo ne misli‘ to je prirodni talent za kameru, taj suveren način na koji igra sa svojim partnerom Otokarom Levajom, to ne može baš netko tko nema sluha za kameru. Gospođa Bohanec, mogu reći, u tim godinama obavila je sjajan posao".

Glavna protagonistkinja Brešanova dokumentarca sama je Mirjana Bohanec Vidović koja priča o svom životu, prisjeća se raznih zgoda, susreta, događaja koji su obilježili njezinu karijeru, obilazi mjesta koja su je odredila poput zagrebačkog HNK ili kuće u Tomašićevoj ulici u kojoj je odrasla. Otkriva i neke manje poznate detalje iz života recimo kad govori o svom odrastanju, djetinjstvu koje, kako je ispričala pred kamerom, nije bilo nimalo idilično, bez oca koji je nestao 1945.

Mirjana Bohanec Vidović govori i o tome zašto je napustila glumu kao i o sudbonosnom susretu sa suprugom, liječnikom Ivom Vidovićem s kojim je provela 35 godina. Bila je to ljubav na prvi pogled, kaže u filmu.

Dokumentarac se dakako dotiče i filma "Tko pjeva zlo ne misli" kroz njezina sjećanja sa snimanja, od prvog razgovora s redateljem Krešom Golikom koji je ulogu dao jednoj opernoj pjevačici na privremenom radu na filmu, kako je to opisao Nenad Polimac, do jedne scene s Reljom Bašićem koju su morali ponavljati čak trinaest puta. Bohanec Vidović, priznaje u filmu, i da je imala užasnu tremu pred svim tim velikim imenima kao što su Relja Bašić, Mia Oremović i Franjo Majetić. No, "oni su bili toliko dragi i sve je na koncu teklo jako dobro". Danas Mirjana Bohanec Vidović, kaže kako vodi jedan normalan život, a vrijeme provodi uglavnom s obitelji, prijateljicama i u šetnji "s pesom", pudlicom Tesom.

image
Goran Mehkek/Cropix
image
Goran Mehkek/Cropix

U njezinom stanu na Krešimircu razgovaramo o povratku na set, pred kamere, prvo u seriji, a potom u dokumentarcu.

"Meni jednostavno to nije bio nikakav problem, nekako mi je sve izgledalo normalno. Iako, prošao mi je cijeli jedan život". Bilo joj je, ipak, priznaje, malo čudno kad su je nazvali da glumi u seriji. "Ali odmah sam rekla da hoću. Baš mi je pasalo da u tim godinama imam nekakav posao, da se s nečim bavim. Nisam naučena baš ništa raditi, a kad čovjek ode u penziju onda vas obično zaborave. Meni se to nije desilo jer sam valjda takva osoba. Volim raditi humanitarne akcije, izmišljati neke aktivnosti za sebe". Jedini joj problem bio to što se morala rano ustajati. "Kad su mi rekli da dođem na snimanje u šest ujutro, rekla sam im ‘Molim? Pa ja ne znam kak se zovem u šest ujutro. Sada je to jako naporno. Te sve serije se snimaju po dvanaest sati. Svi su me pitali kako sam izdržala. Ali valjda se probudi taj neki adrenalin u čovjeku i jednostavno izdržiš. Isto kao neke turneje, kad sam putovala okolo po svijetu".

Na snimanju serije je, priča, vladala izvrsna atmosfera, a to je isključivo zasluga Vinka Brešana.

"On je jedan toliko sjajan režiser i divan čovjek i kad nas je skupio, jer sve je to bio njegov odabir, stvarao tu jednu atmosferu. Ostali smo svi prijatelji, idemo na ručak skupa, čujemo se, moj Živko me zove moja mama Šafranek, dopisujemo se, ja mu kažem: Sine moj šta radiš? I tako. I sa Csillom sam se jako sprijateljila, idemo na kavu kad stigne, jer ima sad malu bebu. Ali ponavljam Vinko je taj koji je stvorio tu atmosferu. Zato ga jako volim. Silno me podsjeća na Krešu. Takav je isto bio Krešo. Znao je da ćemo biti dobra grupa. Od početka smo se odmah slagali i do kraja smo bili prijatelji. I to sam sad doživjela s Vinkom".

image

Snimanje HRT-ove hit serije Dnevnik velikog Perice u režiji Vinka Brešana.
Na fotografiji: Otokar Levaj, Mirjana Bohanec Vidović, Živko Anočić, Csilla Barath Bastajić

Srdjan Vrancic/Cropix

Kako objašnjava taj veliki uspjeh Golikova filma, kojeg vole i današnje generacije unatoč tome što je davno snimljen i govori o jednom Zagrebu i vremenu kojeg odavno nema?

"Interesantan je taj tekst koji je tako životan da ga ljudi i danas u normalnom razgovoru upotrebljavaju. Puno sam to puta doživjela. Ljudi mi citiraju pola filma. Znaju ga napamet. Kao na primjer ‘Moja žena nije puno vredna, ali vrijeđati ju ne dam‘".

Kad su joj predložili da se snimi dokumentarac o njoj, kaže nije previše razmišljala. "Bilo je to negdje kad mi je izašla monografija. Rekla sam: umrla još nisam, živa sam i imam puno toga za reći. A što je najvažnije od svega jako bih htjela da to vide i čuju mladi, da shvate da se može puno u životu napraviti ako si jako marljiv i jako znaš šta želiš. Jer ja sam živjela jako teško i moglo bi se reći da nisam imala nikoga iza leđa da me gura. Nego sam baš morala sve sama. Nekako sam mislila da će ta moja priča možda nekome pomoći u životu da ne misli da je tako grozno biti u takvoj situaciji i da se možeš izvući sam, ako hoćeš, ako si uporan i vrijedan". Puno joj je u životu, kaže, pomogla i njezina pozitivna narav, koja ju je izvukla iz svakakvih problema. "Jedino što mi je bilo veliki problem, je kad je moj muž otišao. Iz tog sam se jedva izvukla uz pomoć mojih prijateljica koje su mi dolazile, nabavile mi Tesu".

image

Filmski set serije Povratak Šafraneka, nastavka filma Tko pjeva zlo ne misli u režiji Vinka Brešana

Na fotografiji: režiser Vinko Brešan i glumica Mirjana Bohanec

Bruno Konjevic/Cropix

Dirljivi su dijelovi u filmu u kojem priča o svom djetinjstvu. Nikad se, kaže, nije tako otvorila.

"Strašno je u svemu tome to što je meni moja mama usadila takav jedan strah od te naše sudbine i njezine, masu stvari mi nikada nije ispričala, toliko se bojala. Što mi je beskrajno žao jer ja zapravo puno stvari o mom tati, neke detalje o njegovom životu, ne znam. Ali moja mama je bila jedna genijalna žena. To je nevjerojatno kako me znala postaviti na noge, usmjeriti me. U svakom slučaju imala je velike zasluge da postanem to što jesam".

Vinko Brešan za Mirjanu Bohanec Vidović kaže da je prava profesionalka s kojom je užitak raditi. Istodobno i vrlo emotivna osoba što će gledatelji, uostalom, i sami moći vidjeti u dokumentarcu.

Na pitanje o mogućem nastavku serije "Dnevnik velikog Perice" Brešan kaže da je prijavljena na natječaj za drugu sezonu. "Ako prođe, onda ćemo snimati". S Mirjanom Bohanec Vidović, naravno, u ulozi Ane Šafranek.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 13:30