Ne sjećam se od kada Rijeka čeka svoj novi glavni kolodvor, rekla bih oduvijek. I tako su konačno, ovaj vikend, krenuli radovi na Autobusnom terminalu Žabica i garaži s više od 800 mjesta, kojima će se dugoročno osloboditi i prostor da taj grad uredi svoju rivu, koju - nema.
To je zapravo jedan od prvih koraka "osvajanja" područja riječke luke, koja se polako počela otvarati gradu. Autobusni terminal Žabica većim dijelom bit će nova mega struktura, ali će uz nju ostati sačuvana i jedna povijesna građevina. Arhitekti koji su autori terminala, isti su oni koji su 90-ih godina projektirali glasoviti riječki Most hrvatskih branitelja, na počecima svoje karijere, dakle, studio 3LHD. I natječaj na kojem su pobijedili i izabrani su za autore terminala Žabica bio je odavno.
- Nakon 18 godina što smo dobili prvu nagradu na javnom natječaju počinju radovi. Ta građevina je megainfrastruktura prožeta - cestama, rampama, vijaduktima, pješačkim koridorima te podjednako namijenjena autima, autobusima i ljudima u više nivoa da jedni drugima ne smetaju - rekao nam je Silvije Novak, arhitekt i jedan od osnivača studia 3LHD, koji je rođen u Rijeci.
Nova zgrada terminala dužinom od 225 metara reminiscira masivnost skladišta, dok su urbani blokovi odredili visinski gabarit i podjelu kuće u zone - blokove s atrijima. Unutar zgrade smješteni su autobusni terminal s 14 perona, šest autobusnih parkirališta, javna garaža za preko 800 vozila, trgovački centar s pratećim ugostiteljskim i komercijalnim sadržajima u prizemlju te poslovni i javni sadržaji na višim etažama. Konstrukcija i fasada su čelične i svojevrsna su posveta lučkim kranovima i konstrukcijama, a ujedno omogućavaju veće raspone i kvalitetnije oblikovanje prostora.
Lokacija terminala je, objašnjava, u samom centru grada Rijeke na lokaciji bivše željezničke infrastrukture, na transverzali između željezničkog kolodvora i pomorskog putničkog terminala.
- Njenom izgradnjom stvara se preduvjet da se putnička obala potpuno oslobodi od automobila i građani Rijeke dobiju rivu kakvu zaslužuje svaki obalni grad na Jadranu - dodaje S. Novak.
Međutim, spajanjem termina na novo izgrađenu cestu DC 403 Rijeka dobiva nešto gotovo nevjerojatno - sav autobusni promet će, objašnjava arhitekt, ući u centar grada i nešto manje od tisuću automobila naći će svoj parking, a da neće ni dotaknuti postojeću cestovnu infrastrukturu. Na primjer kad se vozilom stigne iz smjera Zagreba i uđe u grad novim vijaduktom, bez opterećivanja gradske infrastrukture, moći će se tamo parkirati i ići dalje na otoke ili uživati u Rijeci.
- Realizacijom termina Žabica stvara se i preduvjet da se glavna prometnice Adamićeva ulica kroz centar grada prepusti isključivo javnom gradskom prijevozu. Kao autori Mosta hrvatskih branitelja čiji je pobjednički rad osim mosta obuhvaćao i javni gradski park na sjevernoj Delti, a parking pretvorio u Park - ing, centar grada Rijeke bio bi u potpunosti obranjen od automobila i tranzitnog prometa, te u potpunosti bio prepušten pješacima kao što je to tako i u većini europskih gradova - zaključuje Silvije Novak.
Rok za završetak radova je dvije godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....