Nejla Redžić, dizajnerica interijera po struci, pokazala nam je kako je maštovitim makeoverom stari ormar svojih roditelja pretvorila u genijalan komad namještaja koji sada izaziva veliku pažnju svakoga tko ga vidi.
- Ponekad mi je vrlo teško odvojiti profesionalni poziv od privatnog života. Još od malih nogu nastojala sam prostor u kojem bih intenzivno boravila unaprijediti u funkcionalnom i estetskom smislu. Tada svakako nisam na to gledala kao na mogući budući profesionalni poziv, ali drago mi je da sam uspjela urođenu ljubav pretočiti u zvanje. Volim prirodne i reciklirane materijale jer vjerujem da na taj način umnožavam vrijednost finalnog proizvoda. Volim i antikvitete. To je u mom slučaju nešto kao obiteljsko nasljeđe. Jednostavno, kada ste okruženi ljudima koji vole autentične komade namještaja i pritom jako cijene prirodne materijale, rezultat je ljubav prema drvu kao plemenitom materijalu i svemu što je moguće od njega napraviti - priča Nejla Redžić i otkriva kako se na transformaciju roditeljskog ormara odlučila tijekom procesa preuređenja obiteljske kuće. Kaže, prije svega je željela produžiti vijek trajanja starom drvenom ormaru, a potom dati i osobni pečat komadu namještaja koji je godinama čekao na svoje osvježenje.
- Građa ormara je bila poprilično zdrava, sa sitnim mehaničkim oštećenjima, ali je bilo neophodno napraviti dodatno osvježenje i estetsku intervenciju. Najvažniji korak u cjelokupnom procesu restauracije je definitivno procjena stanja i evidentiranje eventualnih oštećenja, ako su ona prisutna. Antikviteti i izvorno stari predmeti zahtijevaju stručni pristup uz nužno poštivanje restauratorsko-konzervatorskih načela - ističe Nejla Redžić i dodaje kako se pristup razlikuje s obzirom na ono što se restaurira, a u ovom slučaju to je bio stari obiteljski komad namještaja koji je bilo neophodno obnoviti i stilski povezati s ostatkom interijera. Zbog toga je, govori Nejla Redžić, sama sebi dozvolila eksperimentiranje s bojama i teksturama.
- Prije svega sam dobro pripremila površinu za nanošenje boje, izbrusila je brus-papirom različitih granulacija i na taj način skinula sve površinske nečistoće i ostatke prethodnih premaza. Potom je uslijedilo krpanje svih površinskih neravnina, dodatno brušenje mekim papirom i nanošenje temeljne boje. Ručno sam kombinirala valjak i četkice. Slojeve boje nanosimo prema slobodnoj procjeni, ovisno o tome želimo li zadržati prirodni izgled drva i istaknuti njegove godove ili u potpunosti sakriti njegovu teksturu. Važno je da, nakon što se svaki sloj dobro osuši, lagano izbrusimo površinu kako bi svaki naredni sloj što bolje prianjao. Ovdje sam pored temeljne bolje nanijela i dodatna dva sloja pokrivne boje. Na unutrašnjost ormara sam nanijela premaz za zaštitu drveta, pritom zadržala prozračan izgled i ostavila vidljivu njegovu prirodnu teksturu - opisuje dizajnerica Nejla Redžić. Nadalje, na ukladama fronti kombinirala je dvije različite Rascheve tapete iz iste Kimono kolekcije.
Ideja baš za ovakav makeover, kaže, došla je spontano, a budući da je ormar radila za svoje roditelje, odlučila je njegov izgled podići tapetama s motivima ždralova, koji imaju simboličko značenje, sinonimi su sreće i dugog života. Ostale boje je, pak, odredila prateći boje na tapeti i u ostatku interijera.
Koliko joj je vremena bilo potrebno za sve to, pitamo je.
- Ne bih mogla reći točno vrijeme koje mi je bilo potrebno za završetak projekta jer sam ga radila simultano s par drugih, ali svakako mi krajnji cilj nije bio završiti ga što prije, nego uraditi to kvalitetno i temeljito. Za obnovu mi je trebalo vrlo malo novca, kada imate sav neophodan alat, kvalitetne boje su jedini trošak - zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....