D&D PREDSTAVLJA ŽIRI

D&D GRAND PRIX 2019. - Upoznajte arhitekta Vedrana Pedišića iz arhitektonskog ureda Sangrad

 

Žiri sastavljen od poznatih hrvatskih arhitekata bira najbolje projekte u tri kategorije. Sve o projektu možete pratiti na našem webu, i to na stranici www.jutarnji.hr/grandprix. Prijave traju od danas do 10. listopada ove godine.

Danas vam predstavljamo arhitekta Vedrana Pedišića iz arhitektonskog ureda Sangrad i jedno njegovo ostvarenje - Uređenje lobbyja poslovnog tornja Zagrebtower.

Američka međunarodna škola u Zagrebu (AISZ)

Podaci o projektu:
  • AUTORI: SANGRAD+AVP, Vedran Pedišić, Erick Velasco Farrera, FLANSBURGH architects, David Croteau, Jenni Katajamäki
  • SURADNICI: Gordana Gregurić Miočić, Martina Petrač, Ida Katić

TEKSTUALNO OBRAZLOŽENJE

AISZ je građevina unutar odgojno obrazovnog kompleksa predviđenog s tri građevine. Pored izgrađene škole predviđena je još i izgradnja Hrvatske osnovne škole, te dječijeg vrtića.

POSTOJEĆA SITUACIJA-KONTEKST

Zadana parcela okarakterizirana je ravnom, dijelom blago naboranom i upuštenom plohom u odnosu na obodne prometnice i izgrađenu okolnu urbanu strukturu. Uz zatečeno visoko zelenilo parcelu obrubljuju potezi višestambenih, deseterokatnih zgrada.

KONCEPT

Namjeravani pristup urbanoj dispoziciji, odnosu punog i praznog unutar zadanog prostora je linearan, odvojen po zonama, pravilno ritmiziran i naslonjen na plansku matricu Novog Zagreba.

Kompoziciju čini linearan potez kompaktnih, ortogonalnih građevina uz istočnu marginu zadane parcele. Kuće drže isti pravac-obostrani perimetar i strogi visinski međuodnos.

PROSTORNA ORGANIZACIJA

Sa zatečenim stambenim objektima u kazeti traka novo planiranih građevina zatvara okvir otvoren prema sjeveru, parku Bundek i Sljemenu. U ovoj kompoziciji vanjske parterne plohe-sportska igrališta, široka su, slobodna, tampon zona i potez u sjeni između višestambenih kuća i odgojno obrazovnog kompleksa.

Uz same granice obuhvata formiran je s jedne strane zaštitni okvir-drvored prema deseterokatnicama (zapad i jug) odnosno s druge strane pristupna i parkirna površina prema prometnim koridorima (sjever i istok).

FUNKCIONALNE SPECIFIČNOSTI

Glavni ulaz u AISZ nalazi se na sjevernoj strani parcele.

Škola predstavlja određeni odmak kako od klasičnog sustava obrazovanja, tako i od klasične funkcionalne dispozicije prostora. Grupiranje učenika dijelom je po dobi, a dijelom po području interesa, klasičan frontalan odnos učitelj-učenik je povremen, djeca uče po grupama, rade zajedničke projekte, uče u učionicama i prostoru oko njih.

U prostornom smislu u našem slučaju učionica je transparentna prema okolnom prostoru koji nije hodnik već isprepleteni sustav niša uz atrij, uz knjižnicu, uz PVN, uz blagovanje...prostori se isprepliću i ulijevaju jedan u drugi. Sustav otvorenih atrija transparentna je barijera, svjetlosna, vanjska praznina ali i korisni prostor za učenje i boravak na otvorenom. Uz unutrašnja dvorišta koja dijelom drže nivo pristupne plohe, a dijelom postojeću niveletu tla vezana je i glavna vertikalna komunikacija s auditorijem koji spaja prizemlje s gornjom etažom. Ostala stubišta tretirana su kao pomoćne, servisne i evakuacijske jezgre.

Energija

Za zgradu je primjenjena dizalica topline voda-voda u kombinaciji sa solarnim fotonaponskim panelima, postavljenim na zelenom krovu, za proizvodnju električne energije čime je dobiven objekt NULTE POTROŠNJE ENERGIJE.

Biografiju arhitekta Vedrana Pedešića možete pročitati ovdje!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. listopad 2024 12:44