veliki šveđanin

Vozili smo Volvo XC90: Gospodin u najboljim godinama srećom nije otišao u mirovinu s pogonom na benzin

Motori ostaju 4-cilindarski hibridizirani benzinci: mild B5 (2.0/250 KS) i plug-in T8 (2.0/455 KS), oba s 8-stupanjskom automatikom i 4x4

Volvo XC90

 DAVID SHEPHERD

Olakšanje! Takav je osjećaj, kladimo se, preplavio poklonike Volva XC90 kada su čelnici švedske tvrtke objavili da dolaskom novog električnog EX90 ipak neće prestati proizvodnja “starog” XC90, kako se u početku smatralo. Najveći XC u portfelju Volva tako ostaje u ponudi i dapače, ljepši je i moderniji nego ikad. Najveću zadaću imali su dizajneri, koji su relativno malim zahvatima uspješno stvorili osjetno svježiju sliku i elegantniji imidž gotovo pet metara dugačkog i čitavo desetljeće poznatog SUV-a, simbola skandinavskog poimanja luksuza i gospodskog osjećaja za volanom.

image

Volvo XC90

DAVID SHEPHERD

Novom maskom, svjetlima i branicima, uz novi set boja i dizajna aluminijskih naplataka dobiven je prizor s više profinjesoti u izgledu nego prije - sviđa nam se! Kao u udobnoj dnevnoj sobi, takav je doživljaj nakon smještanja na povišenu poziciju udobnih sjedala. Preplavljuje nas doživljaj prostranosti i opreme kakva i priliči premium automobilu ove klase, s podatnom kožom, minuciozno izvedenim končanim prošivima i lijepim dekorativnim detaljima... Milina! Sviđa nam se što ambijent u usporedbi s konkurentima novijeg datuma i dalje njeguje određenu old-school notu bez velikih digitalnih ekrana koji se protežu preko pola armature. Sve ostavlja dojam racionalnosti, kvalitete, masivnosti i sigurnosti, baš u skladu s reputacijom Volva kao luksuznog “švedskog tenka”.

image

Volvo XC90

DAVID SHEPHERD

Na prvu nam se činilo da je sve isto kao što je dosad bilo, ali – nije. Virtualni instrumenti imaju modernije sučelje izgledom i sadržajem, tkanene i kožne obloge su još ljepše i ugodnije, elegantniji je i dizajn zvučnika koncertno snažnog HiFi sustava Bowers & Wilkins, tu je i dostupniji prostor za bežično punjenje mobitela, ali najveća promjena vidljiva je u središnjem dijelu armature i grebenu između sjedala. Dodirni zaslon sada je povećan na dijagonalu od 28,5 centimetara i ima suvremenije i logičnije koncipirano sučelje.

image

Volvo XC90

DAVID SHEPHERD

Jednako je kao u novim električnim modelima EX30 i EX90, s kompletnom Google podrškom. Nije više integralni dio armature, već je izvučen iz nje i zajedno s većim otvorima ventilacije djelomice redefinira njen izgled. Središnji greben sada ima nove utore za bočice ili čaše s pićem, a pažnju i dalje plijeni originalni cool detalj - mala, poput joysticka izvedena, prozirna ručica mjenjača, čije autorstvo potpisuje švedski dizajnerski autoritet Orrefors. Temeljitija je i zvučna izolacija unutrašnjosti i nije pretjerano reći da je cjelokupan doživljaj, barem u top opremljenom primjerku, kao u udobnom i opuštajućem lounge baru, izoliranom od vanjskog svijeta.

image

Volvo XC90

DAVID SHEPHERD

Dizelaša već otprije nema i izbor motora i dalje je sveden na hibridizirane 4-cilindarske benzince. Osnovni blagi hibrid 2.0 B5 (250 KS, 360 Nm) sada je opremljen Millerovim ciklusom rada ventila u cilju veće učinkovitosti rada i manje potrošnje (deklarirano 8,5 l/100 km, u stvarnosti teško ispod 10 litara), a ubrzanjem 2,2 tone teškog SUV-a do stotke za 7,7 sekundi pokazuje i oštar dio karaktera. Međutim, plug-in hibridni 2.0 T8 s dva elektromotora i sistemskih 455 KS i 710 Nm najbolje sjedinjuje užitak vrhunskih performansi i niske potrošnje.

image

Volvo XC90

DAVID SHEPHERD

Stotku uhvati za samo 5,4 sekundi, a s Volvom teškim 2,3 tone jednakom žestinom se poigrava i prilikom međuubrzanja i pretjecanja. S druge strane, u smirenoj vožnji iznimno je lagan i podatan, u kojoj baterija od 18,8 kWh daje do 70 kilometara vožnje samo na struju, što potrošnju benzina spušta na smiješno nisku razinu s obzirom na okruženje. Tvornica kaže 1,2 l/100 km, ali i naših 5 do 6 litara fenomenalan je rezultat. Premda velik i težak, XC90 se, zahvaljujući doradama na prednjem ovjesu s ojačanim parom ramena i stražnjem s novom konfiguracijom multilinka, ali i automatskoj regulaciji tvrdoće amortizera. Tko voli vrhunsku udobnost, kao na letećem tepihu, opcija mu je perfektan zračni ovjes, koji savršeno pegla neravnu cestu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 08:22