Početkom godine slovenski Revoz započeo je proizvodnju Renault Clija s plinskom instalacijom (LPG), a tijekom ljeta je ta ekološka, ali i džepu draga izvedba stigla na naše tržište. Cijena litre autoplina, doduše, više nije smiješnih 3,65 kuna kao kad je prije šest mjeseci tijekom “lockdowna” nagli pad potrošnje drastično smanjio cijenu svih naftnih derivate, no i s današnjih 4,35 kune opipljivo se štedi sa svakim odvoženim kilometrom.
U praksi, uvjerili smo, turbobenzinac 1.0 TCe od 100 KS pri vožnji na autoplin troši 7,8 litara (na benzin 6,6 litara), što znači da vozači koji redovno pune spremnik autoplina od 32 litre smješten u prtljažniku na mjestu inače predviđenom za rezervnu gumu 100 kilometara mogu prevaliti za 34 kune. Usporedbe radi, vožnjom na benzin svakih bi 100 kilometara plaćali 60 kuna, odnosno gotovo dvostruko više.
Upravo zato mnogima će se isplati uložiti u izvedbu s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom koju isporučuje talijanski stručnjak Landi Renzo, iako u startu skuplju 6000 kuna od jednako opremljenog benzinskog pandana. Uz uštedu od 26 kuna na svakih 100 kilometara, veće početno ulaganje isplaćuje se već nakon prevaljenih 23.000 kilometara, odnosno za manje od dvije godine u slučaju prosječnog domaćeg vozača. A nakon toga svaki kilometer predstavlja čistu uštedu…
Dobra vijest je pritom što je Clio s plinskom instalacijom opremljen izdržljivijim ventilima otpornijima na veće termičko opterećenje u vožnji jednako uvjerljiv kao i benzinska izvedba. Neovisno vozili na benzin ili plin ubrzanja su prilično žustra, pa čak i pomalo iznenađuje kad se vidi da prema tvorničkim podacima za ubrzanje do stotke treba 12,5 sekundi.
U praksi ovaj Clio djeluje kudikamo startnije, dijelom i zahvaljujući prodornom zvuku motora koji prati svaki odrešitiji pritisak na papučicu gasa. Također, uz dobro raspoređenih pet stupnjeva na solidno preciznom mjenjaču onaj šesti nimalo ne nedostaje, čak i kad se vozi na samoj granici zakonom dozvoljena brzina na autocesti. Baš ništa tako u vožnji ne upućuje da tu nije riječ o standardnoj izvedbi francuskog aduta, a isti dojam ostavlja i u unutrašnjost.
Jedina novost koju u vozačko okruženje donosi izvedba s plinskom instalacijom mali je indikator koji ukazuje na količinu dostupnog plina u spremniku, a služi i za ručni prebačaj na željeno gorivo. Sve ostalo je isto kao i inače, a to u slučaju bogato opremljene izvedbe Intens znači da je armatura prekrivena mekanom plastikom, klima automatska, popis sigurnosne opreme iznimno dugačak, sjedala udobna, a strujom je pokretano sve što treba. Zbog svega toga Clio na plin lako zavodi vozača i putnike te zaslužuje visoko podignuti palac.
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski s tvorničkom
plinskom instalacijom
Obujam 999 ccm
Snaga 74 kW/100 KS pri 5000/min
Moment 160 Nm pri 2750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 405x180x144 cm
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 391 litra
Gume 195/55 R16
Masa 1206 kg
Ispuh CO2 93 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 188 km/h
0-100 km/h 12,5 sekundi
Prosječna potrošnja (plin) 7,8 l/100 km
Cijena 127.400 kuna
S doplatama 139.250 kuna
Serijska oprema - aut. klima • alu naplaci od 16 cola • tempomat • multimedija 7 inča • Bluetooth • USB • senzori za kišu i svjetlo • stražnji senzori • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • dnevna i glavna LED svjetla • aktivno kočenje • aktivno držanje u traci • čitanje znakova • pomoć pri kretanju na uzbrdici
Doplate - metalik lak • Paket City kamera (prednji i stražnji parkirni senzori, kamera 360 stupnjeva) • paket Udobnost i Navigacija (zaslon od 9,3 inča s navigacijom) Ukupno 11.850 kn
S doplatama139.250 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....