![LAC_2166](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/11/13/12/LAC_2166.jpg)
Još uvijek pomalo skeptični prema električnim automobilima iz razumljivih razloga poput dosega i trajanja punjenja baterije, preuzeli smo na sedmodnevno testiranje novi električni Hyundai Ioniq EV bez prevelikog entuzijazma, jer ruku na srce, dosadašnja iskustva s EV vozilima pokazala su masu kroničnih ograničenja. No, nakon druženja i testiranja Hyundaijevog potpuno električnog modela (koji postoji i kao hibrid te plug-in hibrid), priznajemo, naše se mišljenje o korištenju električnog automobila ipak okrenulo u jednom pozitivnijem smjeru. Više je razloga za to, a najbitniji je taj što Ioniq realno može prijeći do 200 kilometara u gradu s jednim punjenje (obećanih 280 km/h je ipak pre ambiciozno).
Foto: Marin Tomaš
No krenimo redom: Ioniq pokreće električni motor od 120 KS, koji se napaja iz 28-kilovatsatne litij-ionske polimerske baterije. Spomenutih 200 kilometara s jednim punjenjem je optimum jer kod vožnje električnog automobila doseg jako ovisi o težini noge a gasu, vanjske temperature te nizu čimbenika poput uključenog klima uređaja, upaljenih oborenih svjetala...U gradu s laganom nogom na gasu baterija traje dulje, no čin se izađe izvan gradskih zidina i na punom gasu postotak baterije počinje se topiti poput maslaca na vrućoj tavi.
![Hyundai Ioniq EV 2017.](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/2/22/15/gu1.jpg)
Po samom dosegu dakle, Ioniq nije rekorder, no tih 200 kilometara sasvim je zadovoljavajuća brojka ako se vozite po gradu i okolici. Ono što nam se izuzetno svidjelo jest činjenica da se njegova baterija može napuniti do 80 posto kapaciteta za malo manje od 40 minuta na punjaču 50 kW. U praksi, jedinu poteškoću ovdje predstavlja činjenica da takvu nema svaka punionica u Zagrebu, a posebice šire, pa se na gradskim stanicama za punjenje dogodi da morate pričekati u redu za punjenje (česta situacija na ELEN-u kod Gradskog poglavarstva npr.), ili ako imate dovoljno vremena i dosega otići negdje drugdje. Ovdje valja spomenuti i to da ako ste osuđeni na standardnu utičnicu (kućni kabel) vrijeme punjena traje 12 sati... Srećom po električare mreža punionica diljem zemlje u sklopu regionalnih projekata samo će rasti pa će i duža putovanja biti sve jednostavnija.
![Hyundai Ioniq EV 2017.](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/2/22/15/gu2.jpg)
Što se tiče same vožnje, Ioniq je za volanom iznimno ugodna petvratna limuzina, sjedi se odlično, ergonomija je uzorna, sjedala odlično odmjerena, a u vožnji SE čuje samo huk vjetra i kotrljanje guma. Udobna i prostrana je i stražnja klupa, a lijepo je prostran i iskoristiv i prtljažnik obujma 350 litara koji preklapanjem stražnje klupe poraste do 1410 litara. Pregledna, ugodno osvijetljena instrumentna ploča pak nudi hrpu korisnih informacija, a za snalaženje u izborniku nije potrebno proučavati upute. Kretanjem na vožnju ne upravlja se klasičnom ručicom mjenjača već putem tipki D, N, R i P na središnjoj konzoli, a može se birati i način vožnje - Normal, Sport i Eco. Po pitanju performansi nemamo zamjerki s obzirom na to da je riječ o električnom automobilu: Ioniq do 100 km/h sprinta za 9,9 sekundi i postojano grabi se do 165 km/h što je više nego dovoljno i za krstarenje autocestom. Ovisno o modu vožnje koji odaberete Ioniq će brže i snažnije reagirati na gas, ali i trošiti više struje, koju je u određenoj mjeri moguće povratiti regeneracijom kočenja. Regeneracija pritom može biti vrlo snažna, posebno na drugoj i trećoj razini, toliko da uz nju gotovo uopće nije potrebno stiskati kočnicu. Ukupno, električni Hyundai Ioniq ostavio je dojam vrlo upotrebljivog automobila kod kojeg su limitirane performanse, doseg i trajanje punjenja svedene na najmanju mjeru, a čija se cijena od 293.990 kuna ne čini previsokom uz najbolji paket opreme Limited Edition. Ovdje treba spomenuti da je za modelsku godinu 2018. Ioniq dorađen u detaljima, prvenstveno po pitanju izolacije kabine, te sada nešto bogatiji najbolji paket nosi naziv Premium, s kojim Ioniq stoji par tisuća kuna više. Dobra vijest: potpuno električni Hyundai s opremom Comfort gdje ne nedostaje ništa bitnog stoji od 271.990 kuna do registracije. Ako ove godine bude i obećanih poticaja od strane države na kupnju električnih automobila tada bi cijena jednog od najiskoristivijih električara na tržištu mogla biti još prihvatljivija.
Ukratko Zahvaljujući električnom motoru od 120 KS i 295 Nm Ioniq se može voziti vrlo ekonomično, ali i dinamično: maksimalna brzina iznosi 165 km/h, a ubrzanje traje 9,9 sekundi Ovisno o tipu punionice odnosno priključka Ioniqove se 28-kilovatsatne litij-polimerne baterije mogu puniti već za 40-ak minuta (50 kW), ali i više od 12 sati (obična kućna utičnica). Realni doseg iznosi oko 200 km Kokpit je ugodan i na oko i na dodir, materijali su većinom vrlo kvalitetni, a izrada ulijeva puno povjerenja. Ozbiljnijih zamjerki ovdje ne bi trebalo biti. Stražnja klupa je dovoljno prostrana za komotni prijevoz dvije odrasle osobe, a iza nje se unatoč smještaju baterija našlo mjesta za prtljažnik od 350 litara Ioniq EV TEHNIČKI PODACI Motor AC elektromotor Baterija litij-ionska polimerna, 28 kWh Snaga 88 kW/120 KS Moment 295 Nm Mjenjač automatski s reduktorom Dimenzije 477x182x145 cm Osovinski razmak 270 cm Prtljažnik 350-1410 litara Gume 205/55 R16 Masa 1420-1480 kg Doseg 280 km Jamstvo 5 godina/bez ograničenja Jamstvo na bateriju 8 god. /200.000 km MJERENJA Brzina 165 km/h 0-100 km/h 9,9 sekundi Potrošnja (tv.) 11,5 kWh/100 km Cijena 293.990 kuna S doplatama 297.190 kuna OPREMA LIMITED EDITION • kamera za vožnju unatrag • koža na upravljaču i mjenjaču • Hill Assist Control • el. park. kočnica • senzor za kišu • elektrokrom. retrovizor • aut. klima • upozorenje za izlazak iz vozne trake • AEB sustav prepoznavanja prepreka i aut. kočenja • diodna dnevna, kratka, stražnja svjetla • bežični punjač mobitela • unutrašnje LED osvjetljenje • detekcija vozila u mrtvom kutu • Aux, USB, Bluetoooth DOPLATE • Marina Blue boja 3200 kn |