Nakon tri godine na tržištu, Hyundai Kona je prošle godine doživjela blago ušminkavanje izgleda te unaprjeđivanje tehnologije. Popularni korejski kompaktni SUV tako je dobio novo, masivnije lice s visoko postavljenim uskim diodnim dnevnim svjetlima i agresivnije oblikovanim odbojnikom s glavnim svjetlima, dok je stražnji kraj ipak doživio manje promjena.
Oni oštrijeg oka primijetit će tek nešto drugačiji odbojnik i novi svjetlosni potpis kod stražnjih svjetala. Uz nove boje i alu naplatke od 16 do 18 cola novog dizajna, sasvim dovoljno za novu svježinu ionako atraktivno oblikovanog "Korejca". Novosti ima i u kabini, a najveća je multimedija s velikim 10,25 inčnim ekranom osjetljivim na dodir.
Iznimno je pregledan i praktičan za rukovanje, nudi vrlo jasne prikaze navigacije, stražnje kamere i ostalih informacija, a tu je i head-up zaslon pa je stvoreno modernije okružje nego kod prethodne verzije. Povezivost s mobitelom dolazi serijski već u početnoj opremi DESIREit, kao i sva sila sigurnosnih sustava poput automatskog kočenja, zadržavanje u voznoj traci i prepoznavanje vozila u mrtvom kutu.
Praktična strana se očitava u solidnom prtljažniku od 374 litara koji preklapanjem naslona raste na 1156 litara, pri čemu podnica ostaje ravna. Pritom u 417 cm dugom gradskom SUV-u čak i straga ima mjesta za noge i ramena više nego kod većine konkurenata.
O popularnosti Kone kod nas svjedoče dosadašnje prodajne brojke, no važnije od izgleda, sada se nalazi ispod lima. Kako bi Korejci s Konom bili potpuno u trendu, uz postojeće SUS motore i električnu verziju kupci na izbor imaju i hibridnu varijantu koja također ima svoje adute.
Ispod prednjeg poklopca nalazi se 1,6-litreni atmosferac s Atkinsonovim ciklusom i izravnim ubrizgavanjem goriva snage 105 KS i s najvećim okretnim momentom od 147 Nm, te je usklađen s elektromotorom od 32 kW (44 KS) i 170 Nm. Ukupna pogonska snaga iznosi 141 KS i 265 Nm što na prednje kotače šalje 6-stupanjski mjenjač s dvije spojke koji ima i sportski način rada (pomicanjem ručice ulijevo).
Sportskom dojmu u vožnji mogu pridonijeti i poluge za izmjene brzina iza kola upravljača, no performanse su generalno više usmjerene prema opuštenoj vožnji nego sportskoj. Premda vrlo čvrsta karoserija i odlično podešen ovjes obuzdavaju pretjerano naginjanje u vožnji zavojima, a upravljač pruža prilično dobre povratne informacije s asfalta, hibridna Kona ne može sakriti da je teška 1,5 tona.
Za prave sportske gušte zato radije pogledajte u Hyundai cjenik pod slovom "N". Naime, na tržište je upravo stigla paklena Kona iz N sportskog odjela marke.
Na papiru, ali i u praksi, testna hibridna Kona do 100 km/h ubrzava za 11,6 sekundi i vozi do maksimalnih 160 km/h, ali se u vožnji kod međuubrzanja ili pretjecanja nikad ne možemo požaliti na nedostatak potiska s obzirom na sasvim solidnu brojku najvećeg okretnog momenta.
Važnije od jurcanja: Kona hibrid mora štedjeti gorivo pa su njen prirodni ambijent gradske ulice kad vožnja protječe uvijek s kretanjem na struju i s najviše rada elektromotora, a tada i potrošnja iznosi kao kod dizelaša - oko pet litara. Na otvorenoj cesti u laganom ritmu čak je i niža, a kad uključimo i kilometre na autocesti kad benzinac "dolazi na svoje" dolazimo do prosjeka od 6,5 litara što je više nego zadovoljavajuće.
Za kraj cijena: početna hibridna Kona 1.6 Gdi HEV s opremom DESIREit do registracije stoji 179.990 kuna što je očekivano bitno više od obične benzinske verzije, no zastupnik u startu osigurava eko popust od 15.000 kuna kao i za određena vozila sa zaliha popust od 20.000 kuna.
1.6 Gdi HEV
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1580 ccm
Snaga 104 kW/141 KS pri 5700/min
Moment 265 Nm pri 4000/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 417x180x155 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 374/1156 litara
Gume 205/60 R16
Masa 1451 kg
CO2 ispuh 114 g/km
MJERENJA
Brzina 161 km/h
0-100 km/h 11 sekundi
Potrošnja 6,1 l/100 km
Cijena 179.990 kuna
S doplatama: 218.609 kuna
OPREMA DESIREit - automatska klima • alu naplaci od 16 cola • multimedija sa zaslonom od 10,25 inča • digitalna instrumentna ploča • navigacija • tempomat • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unazad • kožni upravljač i ručica mjenjača • kožna sjedala • grijana prednja sjedala • el. podizači stakala • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • putno računalo • LED svjetla • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje vozila u mrtvom kutu • glazbeni sustav Krell s osam zvučnika • središnja konzola s naslonom za ruku • zatamnjena stražnja stakla •
DOPLATE - metalik lak • alu naplaci od 18 cola • head-up zaslon • pametni ključ • el. namjestiva prednja sjedala • Ukupno: 19.574 kn