PRKOSI TRENDOVIMA

Test: 1000 kilometara bez stajanja. Dizelski Peugeot 308 kompaktni je dugoprugaš za poželjeti

Iako ne nudi spektakularna ubrzanja, temeljitom zvučnom izolacijom fino je utišan, a elastičan motor oduševljava mirnim radom

Peugeot 308 BlueHDi

 Darko Tomaš/CROPIX

Dok se pokušavamo zaljubiti u električne automobile, test jednog običnog dizelaša vratio je stvari na tvorničke postavke. Možda nas je vrijeme pregazilo ili nas je samo oprala nostalgija, ali istraumatizirani tjeskobom oko punjenja i limitiranog dosega modela na struju, dizelašu stare škole u novom Peugeotu 308 skidamo kapu.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Potrošnja na kapaljku, doseg od 1000 kilometara i vrlo dobre performanse koje pruža kombinacija 1.5-litrenog BlueHDi motora i 8-brzinskog automatika samo su dio kolaža kojim provjereni dizelaš prkosi trendovima. Na valu downsizinga i elektrifikacije jaše i Peugeot koji u ponudi modela 308 ima još trocilindarski 1.2 PureTech u izvedbi sa 110 i 130 KS te dva plug-in hibrida (dostupna sa 180 i 225 KS), sposobna gotovo 60 kilometara voziti isključivo na struju.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Isprobali smo sve motorizacije, a ako moramo birati, naš favorit definitivno je provjereni dizelaš nastao u suradnji Forda i PSA.

Iako ne nudi spektakularna ubrzanja (10,5 sekundi do 100 km/h), temeljitom zvučnom izolacijom fino utišan i elastičan motor oduševljava uglađenim radom, ali prije svega potrošnjom. Na otvorenoj cesti trošio nam je 4,5 litara, u gradu dvije litre više, no u konačnici smo test završili s prosjekom od 5,2 litre. Rezultat usporediv čak i s plug-in hibridom!

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Dizelskom Peugeotu najviše paše mirna i ujednačena vožnja, no u svakom trenutku spreman je odgovoriti na sportske ambicije vozača. Brojke na papiru to ne otkrivaju, no spoj s 8-brzinskim automatikom odlično podnosi žustriju vožnju i nizanje zavoja. Jačim pritiskom papučice gasa, mjenjač u komadu prešalta tri brzine niže.

Tom novom ručicom mjenjača barata se vrlo jednostavno, čak i u situacijama kad iz pozicije Drive treba brzo prebaciti u hod unazad ili obrnuto.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Poput prethodnika, i novi 308 je smješten na modularnu, ali strukturno ojačanu platformu EMP2 na kojoj se kotrljaju brojni modeli alijanse Stellantis (Citroen C4, DS 7 Crossback, Opel Grandland...). Zahvaljujući njoj, francuski kompakt u vožnji pokazuje izuzetnu stabilnost, što osim čvrstoći same karoserije duguje i umješno podešenom ovjesu.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Nove proporcije donijele su osjetno izdašniju prostranost i veći komfor u putničkoj kabini, dijelom i zahvaljujući podatnim sjedalima koja nude primjerenu potporu u zavojima. Podsjetimo, karoserija nove generacije je dva centimetra niža, ali čak 11 centimetara dulja od prethodnika.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Ispred vozača je nova, ergonomski unaprijeđena generacija i-Cockpita, što znači da se rukama i dalje drži mali, u donjem dijelu sportski podrezan upravljač preko kojega se gleda instrumentna ploča. Točnije zaslon od 10,1 inča, dostupan već od osnove opreme Active.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Impresivno djeluje i novi multimedijski sustav poveziv s internetom, s kristalno jasnom grafikom i prepoznavanjem glasovnih naredbi. Njegov zaslon od 10 inča usmjeren je prema vozaču i donosi podesive virtualne prekidače koji prilično dobro zamjenjuju one fizičke.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Testirani 308 opremljen je srednjim, ali dobro nakrcanim paketom Allure koji osim vizualnih detalja (17-inčni naplatci, zatamnjena stakla, spojler...) nudi i hrpu korisnih pomagala u vožnji. Uz zadržavanje vozila u traci, o sigurnosti brine i sustav automatskog kočenja u slučaju opasnosti, čak i prilikom naleta na pješaka ili biciklista.

image

Peugeot 308 BlueHDi

Darko Tomaš/CROPIX

Cijene Peugeota 308 kreću na 183.000 kuna koliko stoji slabiji benzinac, a testirana verzija dostupna je za 246.000 kuna. Opremom usporedivi benzinac sa 130 KS uparen s istim automatskim mjenjačem povoljniji je za 15.000 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Snaga 130 KS

Moment 300 Nm/1750 o/min

Mjenjač automatski, 8 brzina

Dimenzije 436 x 146 x 185 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 412/1323 litara

Spremnik goriva 53 litre

Gume 225/45 R17

Masa 1340 kg

Jamstvo 5 godina

MJERENJA

Najveća brzina 207 km/h

0-100 km/h 10,5 sekundi

Prosječna potrošnja 5,2 L /100 km

SERIJSKA OPREMA

17-colni alu naplaci • automatska dvozonska klima • multimedija sa zaslonom od 10 inča • parking senzori sprijeda i straga • stražnja kamera • 3D navigacija • dinamička prednja svjetla • automatsko kočenje u slučaju opasnosti noću s prepoznavanjem pješaka i biciklista • LED svjetla • zatamnjena bočna i stražnje staklo • stražnji spojler • dva USB priključka • radio sa 6 zvučnika...

CIJENA: 239.290 KN

DOPLATE

Grijani upravljač • pokretanje bez ključa • paket Drive Assist • bežično punjenje mobitela

S DOPLATAMA: 257.934 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 18:32