U klasi kompaktnih SUV modela Škoda Karoq nije novost: ovaj češki model poznajemo već punih pet godina, a u međuvremenu je nedavno doživio i prvo osvježavanje. I premda se u ovoj klasi ima itekako što za birati (Nissan Qashqai, Seat Ateca, Peugeot 3008, Toyota Corolla Cross...), Škoda Karoq si je svojim kvalitetama izgradila dobar ugled - u prve četiri godine na tržištu prodana je u više od pola milijuna primjeraka.
U ponudi postoji puno varijanti opreme i pogona, a cijene se kreću od 25.600 eura. Dostupna su tri paketa opreme Ambition, Style i Sportline, tri benzinca (1.0 od 110 KS, 1.5 od 150 KS i 2.0 TSI od 190 KS) te 2.0 TDI motora (115 KS i 150 KS). Uz snažnije motore može se naručiti i 4x4 pogon (koji samo u verziji sa 190 KS dolazi serijski). Baš kao i 7-brzinski DSG mjenjač koji u odnosu na 6-brzinski ručni mjenjač stoji dodatnih 2710 eura. Testni primjerak odlikuju snažniji benzinac, najbolja opremu i DSG mjenjač.
Izgled
Redizajn iz 2021. nije drastičan i sve izgleda malo modernije i "umivenije" nego kod prve verzije. Maska i naplaci te prednja i stražnja svjetla te branici vidljivo su modernije povučenih linija i zanimljivijih oblika.
Zadržan je donji par manjih svjetala za maglu, nova i šira rešetka hladnjaka sada ima ispupčeniju formu, a branici veće frontalne i nove bočne usisnike zraka, za smanjenje turbulencija oko kotača.
Ukupno je poboljšana i aerodinamika (0,30 cd) čemu pridonose aerodinamične obloge naplataka, redizajnirana podnica te spojler na krovu iznad stražnjeg stakla.
Uža prednja svjetla sada imaju LED Matrix tehnologiju te je ukupan dojam da je Karoq izgledom sličniji broj većem modelu Kodiaq.
Nova grafika diodnih stražnjih svjetala osnova je modernijeg izgleda, u koji se uklapa i široko razvučen naziv modela. Najskuplja oprema Sportline orijentirana je na snažniji vizualni dojam i posebno naglašava novu dizajnersku svježinu.
Unutrašnjost/praktičnost
S druge strane, unutrašnjost se na prvi pogled čini identičnom prethodnoj verziji. Uređenje je i dalje pomalo strogo u tamnim tonovima pravih linija, međutim oprema Sportline donosi atraktivne sportske detalje, poput jednodijelnih sportskih sjedala. Ona imaju komfornu ThermoFlux oblogu koja propušta više zraka i prošive od svijetlog konca, a isti se nalazi i na koži sportski profiliranog upravljača. Tu su i nova ambijentalna rasvjeta, aluminijske papučice i novi dekorativni detalji od "piano laka" na kokpitu.
Sve djeluje kvalitetno i čvrsto, a u sjedalima je lako pronaći idealnu poziciju za volanom. Digitalizacija je sada prisutna i u Karoqu - virtualni kokpit i multimedijski paket Amundsen Plus s navigacijom, doduše su doplata, ali još više naglašavaju ukupan sjajan dojam iskustva vožnje u Karoqu. Pritom je dobra stvar da su kontrole klime ostale fizičke odvojene od digitalne sekcije jer olakšavaju svakodnevno korištenje.
Inače, Karoq dolazi sa standardnom digitalnom instrumentnom pločom od 8 inča dok je 10,25 inčni doplata, a tako je i sa središnjim zaslonom osjetljivim na dodir koji dolazi u dijagonali do 9,2 inča, ovisno o paketu opreme.
Obitelji će voljeti puno prostora na stražnjoj klupi, baš kao i lako dostupan veliki prtljažnik od 521 litru obujma s dvostrukom podnicom koji se u ovom slučaju otvara daljinski kao i zamahom stopala ispod branika što aktivira senzor otvaranja ako su vam pune ruke stvari iz trgovine.
Tu su i pretinci u bokovima, držači i kukice, a dio Simply Clever paketa su i kišobran, strugalica za led, držač parkirnih kartica na vjetrobranu... Ovaj segment praktičnosti nitko u klasi ne pokriva bolje.
Sigurnost
Što se tiče sigurnosti, svaki je Karoq opremljen s do devet zračnih jastuka i nizom "ADAS" sustava uključujući Park Assist, Trailer Assist, Crew Protect Assist, Area View i opcijski Travel Assist koji uključuje pet do osam sustava.
Pogon/vožnja
Poznati turbobenzinski 1.5 TSI motor od 150 KS i 250 Nm, opremljen sustavom isključivanja dvaju cilindara na niskim opterećenjima i ovdje se potvrdio kao jedan od najboljih četverocilindraša u svom segmentu. Djeluje uglađeno u svim režimima vožnje, vrlo je uravnotežen u radu, a premda se 150 KS danas više ne čini puno, ovaj je benzinac je po nama najbolja mjera za automobil ove kategorije. Ima vrlo solidne performanse, a povezan s također vrlo uglađenim DSG mjenjačem s dvije spojke sa sedam brzina, vuče "mekano" i brzo kroz cijelu skalu okretaja i dobro nabire brzinu.
U sportskom modusu rada motora i mjenjača dobivaju energičniji odziv na gas, a igla nabiranja okretaja dulje se zadržava u gornjem dijelu skale. Zgodno: polugice iza upravljača za ručne izmjene brzina svidjet će se onima željnih sportskijeg dojma vožnje. Što se ovjesa tiče on je kruće podešen i za sportskiju vožnju kad su dobrodošla stavka i 18 colni naplaci s gumama 215/50, a ova kombinacija nikad nije preneudobna ni u gradskim i ostalim uvjetima.
Što se potrošnje tiče u uvjetima racionalne vožnje na kombiniranoj ruti smo trošili prosječno 7,3 litre na svakih 100 km. Na koncu i cijena: ovakav Karoq bitno je skuplji od osnovne verzije, no sa svime čime raspolaže kao da je iz "više klase" čemu svjedoči i cijena od 35.302 eura do registracije.
1.5 TSI DSG Sportline
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 5000/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski DSG, 7 brzina
Dimenzije 438 x 184 x 163 cm
Osovinski razmak263 cm
Prtljažnik 521 litra
Gume 215/50 R 18, Michelin
Masa/nosivost 1470/460 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 210 km/h
0-100 km/h 9,0 sekundi
Prosječna potrošnja7,3 l/100 km
Cijena 35.302 eura
S doplatama 38.175 eura
OPREMA SPORTLINE - aluminijske felge Procyon • diodna svjetla, prednja matrična • radio Bolero i 8” info zaslon • paket Comfort Plus • kromirane i ostale dekoracije • paket sigurnosnih sustava • paket Simply Clever • Mirror Link veza s mobitelom • pomoć pri kretanju na uzbrdici • puni električni paket • senzori i kamera...
DOPLATE TESTNOG MODELA - multimedijski paket Amundsen+ s virtualnim kokpitom • mali kožni paket • paket Travel Assist • paket Zima • priključak 230V između sjedala • varijabilna podnica prtljažnika... Ukupno 2710 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....