vozili smo

Popularni japanski SUV Nissan Qashqai je stigao u Hrvatsku u novom izdanju: Isprobali smo ga, imamo i cijene

Novost je oprema N-Design koja se prepoznaje po tome što su vrata i lukovi kotača izvedeni u boji karoserije

Nissan Qashqai

 Zvonimir Jurčić

Nissan Qashqai jedan je od onih modela koji je pokrenuo cijelu novu klasu. U prvoj se generaciji pojavio još 2006. na salonu automobila u Parizu, kao atraktivna povišena opcija standardnim kompaktnim modelima i postao hitom gotovo preko noći. Već je 2007. u svijetu je prodano više od 100.000 primjeraka, a do danas čak 1,3 milijuna. Međutim sada već svaki proizvođač ima svoj model u gradskoj SUV klasi C-segmenta, pa je i konkurencija za Qashqai nesmiljena.

image

Nissan Qashqai

Zvonimir Jurčić

Zato je ove je godine Nissanova ‘zlatna koka‘ temeljito osvježena i dizajnerski i tehnološki unaprijeđena te smo svježi Qashqai imali priliku voziti na cestama od Zagreba do Rogaške Slatine u Sloveniji.

Ono najbitnije: jako redizajniran prednji kraj dizajnerski najviše odskače u odnosu na dosadašnji model treće generacije, na tržištu od 2021. godine. Prednja maska u potpunosti je izmijenjena i sastoji se od nekoliko desetaka trodimenzionalnih, sjajno crnih umetaka u obliku zareza koji djeluju kao da lebde između donje linije poklopca motora i nosača registarske oznake. Na bočnim stranama prednjeg kraja najviše inačice, te iste „zareze” krasi završna obrada polusjajne boje kroma.

image

Nissan Qashqai

Zvonimir Jurčić

Nova su i oštrija prednja svjetla, a ispod glavnih leća nalaze se dnevna svjetla, sačinjena od pet manjih leća koje imaju isti oblik kao „zarezi” na prednjoj masci.

Dnevna svjetla sada uokviruju leće glavnih svjetala te se u gornjem dijelu spajaju s tankim svjetlom, nalik onomu iz prethodne generacije Qashqaija. Stražnja su svjetla također dobila novu atraktivniju LED grafiku te na izbor sada dolazi nekoliko novih boja (bijela boja Pearl, crna Pearl te biserna Deep Ocean), i nekoliko novih dizajna alu naplataka, pa će ‘na prvu‘ malo tko na prvu zaključiti kako je riječ o jakom redizajnu postojećeg modela.

image

Nissan Qashqai

Zvonimir Jurčić

Puno toga novoga ima i u unutrašnjosti koja sada donosi još jače izražen premium osjećaj, sudeći po izradi i ugrađenim materijalima. Gotovo sve površine sada su presvučene alcantarom - nosač instrumentne ploče, bočne stranice središnjeg grebena, obloge na vratima - što djeluje visokovrijedno. Čak su i unutarnji nosači krova presvučeni tkaninom, a ostali dijelovi plastike mekani su i čvrsti.

Nadalje, instrumentna je ploča sada isključivo digitalna, središnji je zaslon ostao jednake veličine, ali je veće rezolucije i jarkijih boja, uz bitno brži procesor, a zadržani su najčešće korišteni prekidači za ventilaciju i glasnoću radija. Dojmu solidnosti u ugode u vožnji svakako pridonose i deblja stakla.

image

Nissan Qashqai

Zvonimir Jurčić

Za naglašeni premium dojam, u trima boljim paketima opreme dostupne su nove presvlake sjedala. Posebno se ističu djelomično prošivene premium presvlake od crne kože, dostupne u najbolje opremljenoj inačici.

U opremi je novost inačica N-Design koja se prepoznaje po tome što su vrata i lukovi kotača izvedeni u boji karoserije, a tu su i jedinstveni novi 20-inčni aluminijski naplatci. Usto, uz novi N-Design i višim razinama opreme moguće je odabrati ambijentalno osvjetljenje u 64 boje i tako dodatno poboljšati ugođaj u vozilu.

Tehnološki su također vidljiva poboljšanja i to u obliku novog Around View Monitor proširenog je 3D funkcijom s osam vanjskih kamera kako biste promotrili područje ispred i iza vozila, s bočnih strana i uglova karoserije te tako prepoznali moguće opasnosti.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Osim toga, funkcija „Prikaza kroz poklopac motora” omogućuje vozaču da provjeri položaj prednjih kotača kao da ih gleda odostraga, što mu omogućuje da precizno manevrira na uskim parkiralištima kao što je višekatna garaža u kojoj betonski rubnjaci mogu oštetiti kotače.

Tehnologija Around View Monitor pomaže vozačima da se na sigurniji način uključe na cestu koja nije dovoljno pregledna.

Naime, sustav upotrebljava širokokutnu prednju kameru koja na središnjem zaslonu u unutrašnjosti prikazuje područje ispred poklopca motora.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Osvježeni Qashqai prvi je model u Nissanovoj ponudi za europsko tržište koje se isporučuje s ugrađenim Google uslugama u okviru multimedijskog sustava NissanConnect, čime jamči gotovo savršenu digitalnu povezanost vozača i automobila.

Novosti, dakako, ima i u pogledu sigurnosnih sustava. Inteligentni tempomat sad se oslanja i na kameru i navigaciju, upravljač vibrira približite li se previše središnjoj crti na cesti, a automatsko kočenje u nuždi bolje raspoznaje riskantne situacije pa i više samostalno koči, ali to čini diskretno, u što smo se uvjerili na testnoj dionici.

image

Nissan Qashqai

Nissan

Po pitanju pogonskih strojeva novosti nema: ponuda i dalje počinje s 1,3-litrenim mild-hibridnim turbobenzincem sa 140 KS uparenim s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, ili sa 158 KS u izdanju s bestupanjskim automatskim mjenjačem i prednjim pogonom (koji je dosad bio najtraženiji kod kupaca u Hrvatskoj), a koji je dostupan i s pogonom na sva četiri kotača.

Tu je i snažnija hibridna inačica e-Power s 1,5-litrenim trocilindarskim turbobenzincem s dodanim elektromotorom od 190 KS i 330 Nm.

Taj je inovativan pogon jedinstven po tome što kotače pokreće isključivo električni motor, za razliku od tradicionalnih hibrida, gdje električni motor pokreće kotače te nema tradicionalnog automatika. U praksi odziv je trenutačan i linearan zahvaljujući velikom okretnom momentu (performanse 7,9 sekundi iz stajanja do 100 km/h i najveća brzina od 170 km/h).

image

Nissan Qashqai

Nissan

Napredni trocilindarski motor s turbopunjačem i tehnologijom varijabilnog kompresijskog omjera služi isključivo za proizvodnju električne energije koja se uz pomoć invertera prenosi električnom motoru snage 140 kW i/ili bateriji kapaciteta 1,8 kWh (ovisno o uvjetima vožnje).

Poznate su i sve cijene koje startaju od 31.018 eura za početni model 1.3DiG-T 140 s ručnim mjenjačem i opremom Acenta. U varijanti s automatikom i 4x4 pogonom stoji 37.026 eura uz opremu N-Connecta, dok e-Power model uz novu opremu N-Design stoji 43.014 eura do registracije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 18:24