SAVJETNIK AUTO KLUBA

‘Zašto mi se trese volan?‘ Donosimo sve moguće uzroke i što možete učiniti da riješite problem

Riješite problem podrhtavanja prije nego što prouzroči dodatne probleme s vašim automobilom

Podrhtavanje upravljača (ilustracija)

 Profimedia

Moderna vozila dizajnirana su za "glatku vožnju", čak i na ne tako savršenim cestovnim površinama. Iako neke vibracije tijekom vožnje mogu biti normalne, ako vam se upravljač stalno trese, nešto nije u redu.

Mnogo je mogućih uzroka podrhtavanja upravljača. Ključ za dijagnosticiranje problema je određivanje kada dolazi do podrhtavanja: tijekom vožnje malom, srednjom ili velikom brzinom; prilikom kočenja, skretanja ili ubrzavanja; ili kombinacija ovih radnji. Ako se iste vibracije pojave pod istim okolnostima ili se pogoršaju, vrijeme je da svoje vozilo predate profesionalcima.

Gume i kotači: srednje do velike brzine vožnje

Gume i kotači moraju biti izbalansirani kako bi se spriječile vibracije. Balansiranje kotača je proces izjednačavanja zajedničke težine sklopa gume i kotača, omogućujući im da se glatko vrte velikom brzinom. Neuravnoteženost gume znači da je jedan dio gume teži od drugog.

image

Neravnomjerno istrošene gume

Web Screenshot

To uzrokuje vibriranje gume i kotača gore-dolje ili s jedne na drugu stranu pri određenim brzinama. Ta se vibracija obično širi kroz upravljač, uzrokujući njegovo podrhtavanje. Neuobičajena istrošenost guma, oštećenje kotača od udara, neravnomjerno istrošene gume ili čak zakrpana guma također mogu uzrokovati neravnotežu.

Balansiranje guma i kotača obično rješava ovaj problem. Koristeći sofisticirani softver i senzore, uređaji za balansiranje kotača prepoznaju teške točke na gumi. Utezi za kotače dodaju se suprotno od teškog područja kako bi se spriječila neravnoteža, što eliminira vibracije.

Kočnice: bilo koja brzina

Iskrivljen ili oštećen disk kočnice ili čeljust može uzrokovati podrhtavanje upravljača. Iskrivljeni disk znači da se debljina na njegovoj površini razlikuje. Kako se kočione pločice pomiču preko tanjeg dijela rotora prilikom zaustavljanja, papučica kočnice će se pomicati gore-dolje.

image

Održavanje kočionog sustava (ilustracija)

Marko Miščević/CROPIX

Diskovi se mogu obnoviti, ali ako su istrošeni iznad specifikacija proizvođača, treba ih zamijeniti. Najbolje je zamijeniti obje strane u isto vrijeme. Bez obzira na to radite li popravke kočnica sami ili to prepuštate mehaničaru, pazite da kočione čeljusti nisu zaglavljene. Zategnute čeljusti uzrokuju oštećenja na diskovima, koji će opet uzrokovati vibracije.

Ovjes: Vožnja pri malim do srednjim brzinama

Sustav ovjesa koji nije poravnat obično neće uzrokovati vibriranje upravljača. Međutim, to će uzrokovati abnormalno trošenje guma, koje će zatim uzrokovati vibracije na upravljaču. Olabavljeni dijelovi ovjesa, istrošeni ležaj glavčine kotača ili zglob pogonske osovine (kinetički) mogu uzrokovati vibracije upravljača, obično pri maloj brzini. Te vibracije bit će najizraženije pri skretanju ili pri parkiranju.

image

Ovjes automobila (ilustracija)

YouTube Screenshot

Ostali uzroci: bilo koja brzina

Snijeg zaglavljen na stražnjoj strani kotača, katran na cesti ili plastična vrećica omotana oko pogonske osovine mogu uzrokovati vibracije upravljača. Utezi s kotača također mogu otpasti. Mudro je da vaš servis provjeri vaše gume, kotače, kočnice i ovjes tijekom preporučenih intervala održavanja kako biste izbjegli buduće, mnogo veće probleme.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Drhtanje upravljača najvjerojatnije je uzrokovano problemom koji će se samo pogoršati. Bez obzira pregledavate li svoj automobil sami ili ga odvezete mehaničaru, riješite problem podrhtavanja prije nego što prouzroči dodatne probleme s vašim automobilom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 14:34