SAVJETNIK AUTO KLUBA

Usred toplinskog udara nemoguće je voziti bez klime: Koliko to zapravo povećava potrošnju auta?

Kao i svake godine opet se postavlja pitanje koliko se povećava potrošnja ako je upaljena klima i nije li bolja opcija ići sa spuštenim staklima

Klima uređaj (ilustracija)

 Profimedia

Usred toplinskog vala praktički je nemoguće razmišljati o vožnji bez uključene klime. To je nešto što se ponavlja svako ljeto, a kao i svake godine opet se postavlja pitanje koliko se povećava potrošnja automobila ako je upaljena klima i nije li bolja opcija ići sa spuštenim staklima.

image

Spušteni prozori (ilustracija)

Profimedia

Prvo ćemo riješiti drugo pitanje, koje je zapravo prilično jednostavno i ovisi o jednom jedinom faktoru: brzini. Bolja je opcija spustiti prozore ako vozite malom brzinom (manje od 50 ili 60 km/h), jer u tom slučaju aerodinamika nije toliko bitna.

No, pri većim brzinama na otvorenoj cesti, autocestama i brzim cestama stvari se mijenjaju. U tim okolnostima aerodinamika vozila postaje jako bitna i preporučljivije je podići prozore, da automobil "reže" zrak na način na koji je zamišljen i koristiti klimu.

image

Klima uređaj (ilustracija)

Profimedia

Temperatura u automobilu izravno utječe na sposobnost vozača da reagira. Preporuka je da bude između 21 i 23 stupnja, jer je iznad toga moguće da se onaj tko je za volanom osjeća loše, ima usporene reflekse i sično. Zato je ljeti potrebno koristiti klimu koja, da, šteti potrošnji automobila. Ali koliko?

To je nešto što ovisi o nekoliko faktora. Jedan od njih je mjesto gdje se vozite, a to je da u gradu obično uzrokuje veći porast potrošnje nego na autocestama, nešto što ima smisla budući da se u gradu automobil više "muči" i traži više snage.

image

Klima uređaj (ilustracija)

Profimedia

Drugi aspekt koji uzrokuje velike razlike u potrošnji je postojeća toplinska razlika. Ako je postavljena temperatura vrlo niska u usporedbi s temperaturom okoline, klima uređaj će morati više raditi i to će više utjecati na potrošnju goriva nego ako je razlika između njih manja.

Imajući sve ovo na umu, dodatni trošak goriva prilično varira i može ići od samo pola litre na 100 kilometara do povećanja od 1,5 l/100 km. Možda se ne čini puno, ali akumulirati taj dodatni trošak za sve prijeđene kilometre tijekom svih vrućih mjeseci na kraju može biti značajan.

Nadalje, njemački automobilistički klub (ADAC) proveo je zanimljivo istraživanje o potrošnji auta kod korištenja klime, a premda se smanjuje u odnosu na automobile prije 10 ili 20 godina, još nije zanemariva.

Analiza je pokazala da rad klime povećava potrošnju u prosjeku od 10 do 15 posto, a utjecaj imaju i uvjeti u kojima vozite.

U gradu se tako povećava za oko 20 posto, na autocestama pri oko 100 km/h raste za oko 6 posto. Pritom najviše oprerećuje potrošnju motora kad auto stoji i radi i to do 70 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 05:10