tehnologija

Sljedeća revolucija kod sustava asistencije u automobilima je lidar: Što je to i kako točno radi?

Ova tehnologija pomaže kada vidljivost nije optimalna i omogućit će razvoj autonomne vožnje razine 3

Lidar, ilustracija

 Profimedia

Sve više sustava asistencije za vozača ugrađuju se danas i u manja gradska vozila i postaju dio standardne opreme kod nekih od modela. I ne samo to, oni su sve više obaveza, bez njih je nemoguća homologacija, dakle čitaj prodaja vozila na starom kontinentu.

A i Euro NCAP je već duže vrijeme počeo uključivati brojne sustave pomoći u svoje ocjene sigurnosti (zvjezdice), pa tako možete zaboraviti da će neki model osvojiti pet zvjezdica, ako on primjerice nema adaptivni tempomat.

image

Lidar, ilustracija

Profimedia

Svima je poznat ADAS skup sigurnosnih sustava (Advanced Driver Assistance Systems) kojima se, možemo tako reći, potrebne oči da bilježe što se događa oko automobila. Odatle prikupljaju te informacije, a zatim djeluju u skladu s tim i pomažu vozaču u donošenju sigurnih odluka.

Ti se senzori nastavljaju razvijati, sa sve sofisticiranijim kamerama koje koriste algoritme strojnog učenja za prepoznavanje okoline; kao i usvajanjem LiDAR (Laser Imaging Detection and Ranging) senzora koji rade uz pomoć laserske tehnologije.

image

Lidar, ilustracija

Profimedia

Trenutno samo vozila premium proizvođača koriste ovu tehnologiju, ali za očekivati je kako će se s godinama oni naći na većini modela zbog smanjenja troškova, proizvodnje kompaktnih i ekonomičnih sustava od strane industrije komponenti i zbog svih prednosti koje donosi prilikom generiranja pouzdanog prepoznavanja okoline vozila. Kako točno radi LiDAR?

Ova se tehnologija temelji na laserskom odašiljaču koji emitira zrake infracrvenog svjetla koje zatim udaraju u objekte, a kada se odbiju, registrira ih prijamnik.

image

Lidar, ilustracija

Profimedia

Sustav je sposoban precizno izmjeriti udaljenost, položaj i visinu tog objekta u dometu do 250 metara. Velika prednost LiDAR-a u odnosu na kameru je u tome što računalni sustav vozila formira oblak točaka koji mu omogućuje generiranje trodimenzionalne slike tog objekta u stvarnom vremenu.

Dodatno, on će dobro funkcionirati i kada vremenske prilike nisu najpovoljnije te uz to na njega se možete osloniti i danju i noću. Ovaj sustav također ažurira preciznu poziciju svake točke u milisekundama, omogućujući određivanje kretanja i smjera objekata.

image

Lidar, ilustracija

Profimedia

LiDAR također omogućuje računalima u vozilima da izvode mnogo izračuna u sekundi, a sigurnosnim sustavima da donose brze odluke. LiDAR senzor je zapravo tu da nadopunjuje rad kamera i radara kod ADAS sustava.

Ovo je posebno korisno u situacijama kada kamere ili radar mogu zakazati zbog loših uvjeta vidljivosti, zaprljanog vjetrobranskog stakla ili smetnji od signala drugih vozila. LiDAR se uglavnom ugrađuje iza vjetrobranskog stakla i skenira područje od 120 stupnjeva, a njegova šira upotreba, očekuje se, pomoći će u razvoju autonomne vožnje razine 3.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 12:50