SAVJETNIK AUTOKLUBA

U trendu i sve pristupačniji, ali... Otkrivamo je li rabljeni Mercedes GLA preporučljiva kupnja

Prva generacija povišene A-klase kao rabljena je financijski dostupnija od novog modela vizualno i funkcionalno je zanimljiv auto

Test rabljenog Mercedes GLA

 Željko Puhovski/ CROPIX

Povišeni crossover i SUV automobili mnogima su u novije vrijeme vruća želja, ali novi su sve skuplji i nedostupniji. Rješenje? Rabljeni, naravno.

Kretanja na tržištu pokazuju da su takvi automobili roba koja ima dobru potražnju, naročito oni novijih godišta s umjerenom kilometražom i cijenom i do upola manjom nego skroz novim primjercima. Mercedes je pritom uvijek poželjan brand, a GLA kao povišena varijanta A-klase ima reputaciju u skladu s ugledom marke.

image

Test rabljenog Mercedes GLA

Željko Puhovski/ CROPIX

Prva generacija, koja s cijenama danas kao rabljena kreće od oko 120.000 kuna, pa je financijski dostupna i širem krugu ljudi, u prodaju je krenula u proljeće 2014. godine.

Vozi na istoj platformi kao A-klasa, ali šest centimetara više postavljenoj, što je glavni faktor crossoverskog identiteta u što se uklapaju i plastične zaštite rubova blatobrana, robusniji branici i male različitosti u izvedbi svjetala, maske i haube.

Međutim, na prvu je jasno da je GLA u svojoj srži crossoverskim standardima prispodobljeni A, što ni redizajn 2017. nije bitno promijenio. I lepeza motora, mjenjača i poznatog Mercedesovog 4MATIC pogona (4x4) vezanog uz jače motore im je gotovo u dlaku jednaka.

image

Test rabljenog Mercedes GLA

Željko Puhovski/ CROPIX

Povišenu koncepciju mnogi doživljavaju i kao formulu za lakši ulazak i izlazak iz automobila. I ne griješe u tome. Premda GLA nije visok kao, primjerice, konkurentni Audi Q3 ili BMW X1, činjenica je da je pristup komotniji nego u A-klasu. I sjedi se malo povišeno, a na stražnjem sjedalu i u prtljažniku ima više mjesta. GLA je, naime, duži 12 i viši šest centimetara i to se osjeti. U svim ostalim segmentima interijera GLA i A su blizanci.

Što se motora tiče, dizelaši su praktički ultimativna ponuda na hrvatskom tržištu. Osnovni 1.5 u modelu 180 CDI, poznat kao Renaultov motor, pokazao se odličnim kompromisom korektnih performansi, niske potrošnje i dobre pouzdanosti, premda ga mnogi smatraju neprikladnim za Mercedes kao premium brand.

image

Test rabljenog Mercedes GLA

Željko Puhovski/ CROPIX

Renaultov je, zapravo, samo blok motora, dok je najveći dio periferije autentičan Mercedesov. Veći 2.1 dizelaš (200 CDI i 220 CDI) izvorni je i dugogodišnji Mercedesov motor dokazan u velikim limuzinama, grublji je i bučniji, ali performansama prikladniji crossoverskom karakteru i gabaritima GLA. S obzirom na povišeno podvozje, GLA se u zavoju malo jače nagne od A-klase, a na lošoj cesti je komforniji.

image

Test rabljenog Mercedes GLA

Željko Puhovski/ CROPIX

Prvu generaciju, baš kao i godinu ranije izašlu A-klasu, malo su mučile dječje bolesti vezane za anlaser i akumulator, ali osim toga u servisnim bilješkama kućice su joj pretežno zelene. Dobro održavani primjerci naročito se mogu pohvaliti vrlo uzornim faktorom pouzdanosti.

Ukratko

Bonus u odnosu na 12 centimetara kraću i šest centimetara nižu A-klasu jesu i 80 litara veći, istovremeno pristupačniji prtljažnik te komotniji smještaj na prednja i stražnja sjedala

Osnovni dizelski, vrlo štedljiv 1.5 motor ima Renaultov blok, dok je veći i grublji 2.1 dizelaš dobro poznat Mercedesov stroj. Benzinci 1.6 i 2.0 jako su rijetki

Za volanom je vizualno i funkcionalno sve jednako A-klasi, a krucijalnu razliku u stvaranju posebnije atmosfere čini malo viša, crossoverska pozicija sjedenja

Prodaja je krenula 2014., a cijene rabljenih su jako šarene. Najpovoljniji primjerci iz prve godine proizvodnje cijenom startaju na oko 120.000 kuna

image

Test rabljenog Mercedes GLA

Željko Puhovski/ CROPIX

POVIJEST MODELA

MERCEDES GLA

2013. crossoverska, blago povišena izvedba A-klase predstavljena je na Frankfurtskom salonu, s gotovo istom lepezom CDI motora: dizelskim 1.5 (109 KS) i 2.1 (136 i 170 KS) te turbobenzinskim 1.6 (156 KS) i 2.0 (211 KS). U programu su i automatski DCT mjenjač i 4x4 pogon

2014. počela prodaja na hrvatskom tržištu, a predstavljen je i sportski AMG

model 2.0 (360 KS)

2015. turbobenzinac 1.6 dobiva i slabiju verziju (122 KS), a AMG modelu raste snaga (381 KS)

2017. napravljen redizajn u sklopu kojeg je oznaka CDI za dizele promijenjena u d. Snaga jačem dizelu raste na 177 KS, a benzinac 2.0 dobiva i slabiju verziju (184 KS)

2019. kraj proizvodnje i dolazak novog modela

GLA 180 CDI DCT

Mercedes GLA (2013. - 2020.)

Godište 2016.

Kilometara 124.000

Cijena 161.990 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1461 ccm

Snaga 80 kW/109 KS na 4000 o/min

Moment 260 Nm na 1750 o/min

Mjenjač automatski DCT, 7 brzina

Dimenzije 442 x 180 x 149 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 420 litara

Masa od 1470 kg

Najveća brzina 190 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,2 l/100 km

C02 ispuh od 103 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 500 kn

Prednje pločice (par) od 410 kn

Hladnjak motora od 1025 kn

Pumpa za vodu od 230 kn

Kompresor klime od 3070 kn

Hladnjak klime od 540 kn

Brizgaljke (kom) od 2790 kn

EGR ventil od 1125 kn

Turbina od 4760 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 21:34