POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljeni Renault Talisman: Otkrivamo je li francuska alternativa VW Passatu dobar izbor

Limuzina i karavan izgledaju odlično i imaju štedljive dizelaš no model prati karma mušičave elektronike

Renault Talisman

 Željko Puhovski/CROPIX

Talisman je jedna od najljepših limuzina srednje klase (i karavana također), to se gotovo svi slažu. Predstavljen u jesen 2015. kao (ne)izravni nasljednik nezamijećenog Latitudea, krenuo je u prodaju početkom ljeta 2016. i još uvijek izgleda kao da je tek stigao na tržište.

A ove godine je proizvodnja zapravo prestala! Baš su elegantne linije, bez obzira bila u pitanju limuzina ili karavan, prvi i najjači mamac koji privuče potencijalne kupce, premda Talisman prati glas ne baš pouzdanog automobila. Elektronika je tome glavni krivac i činjenica je da je broj reklamacija na tu temu (bio) iznadprosječan.

image

Renault Talisman

Željko Puhovski/CROPIX

Nisu to nekakvi krucijalni problemi koji vlasnika ostavljaju na cesti, ali u ovoj klasi su i sitnice (za čije se dovođenje u red uglavnom troše više živaca nego financija) dovoljne da kod vlasnika izazove nezadovoljstvo.

Nakon par godina i malo više kilometara i plastika interijera, koja u zoni oko mjenjača i dodirnog ekrana na izgled i opip djeluje jeftinije od ostalih površina, ponekad se više ne čini tako homogena i zna pustiti koji cvrčak.

Nepodopština toga tipa najviše je bilo u prvim godištima proizvodnje, pa su kasniji (zato i malo skuplji) modeli po tom pitanju osjetno bolji. U svemu tome se, naravno, ponekad pretjeruje i često od buhe pravi slona, a najveći broj vlasnika sa svojim primjerkom nema nikakve brige ni reklamacije.

image

Renault Talisman

Željko Puhovski/CROPIX

Osim toga, za vjerovati je da je većina onih koji su imali neki problem vjerojatno isti dosad i riješila, ali bez obzira na tu pretpostavku, kupuje li se rabljeni Talisman detaljna kontrola rada svega što je povezano sa strujom i elektronikom jednostavno je nešto što se ne smije preskočiti.

Talisman je inače, udobna limuzina ili karavan, s ugodnim vozačkim ambijentom autentičnog ugođaja srednje klase. Prostran je i komforan pa je često korišten i kao poslovni automobil za putovanja, a najčešći je u kombinaciji s dobro poznatim dizelskim motorima 1.5 dCi i 1.6 dCi, kasnije i 2.0 dCi, koji mogu imati i automatski mjenjač s dvije spojke EDC.

image

Renault Talisman

Željko Puhovski/CROPIX

Tu dakle nema tajni i sve je isto kao u drugim Renaultima s tim motorima. Iskustva su uglavnom vrlo pozitivna i u uvjetima redovnog održavanja kvalitetnim materijalom, negaženja odmah na hladno i normalnog tempa vožnje motori i općenito mehanika će odvaliti velike kilometraže. Benzinci su čisti raritet. Na našem tržištu, koje u ovoj klasi priznaje samo dizele, gotovo nitko ih ne vozi niti traži.

Bez obzira na motor rabljeni Talisman nije lako prodati kao recimo Passat (osim ako prodavač “skine gaće”), premda se najjeftiniji primjerci iz 2016. godine prodaju već za oko 100.000 kuna. Međutim, najjeftiniji u startu često na koncu znaju biti i najskuplji. Zato, prilikom odabira, oprez.

image

Renault Talisman

Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko

Zanimljivo: limuzina ima veći obujam prtljažnika (608 litara) od karavana (572 litre), ali je karavan naravno, puno praktičniji

Mjenjači, ručni ili automatski EDC s dvije spojke, korektno se slažu s motorima, premda u ovoj klasi ima i boljih

U opremi s manjim dodirnim zaslonom središnja konzola izgleda skromno, ispod očekivanja. Ambijent je inače ugodan, u dobrom stilu srednje klase

Najčešće kritike tiču se ponegdje jeftinije plastike i iznadprosječno mušičave elektronike, najviše u primjercima prvih godišta. Treba obavezno provjeriti radi li sve kako treba

Udobnost je očekivana, a jači modeli mogu imati sustav laganog zakretanja stražnjih kotača koji dalje boju okretnost i upravljivost

Samo dobri poznavatelji prepoznat će nove detalje vrlo decentnog redizajna obavljenog tek 2020., čak pet godina nakon prvog predstavljanja

U ponudi rabljenih debelo prevladavaju dizel motori. Vozačima koji ne siluju gas će i štedljivi 1.5 dCi (110 KS) biti sasvim dobar izbor

image

Renault Talisman

Željko Puhovski/CROPIX

POVIJEST MODELA - RENAULT TALISMAN

2015. predstavljanje na salonu u Frankfurtu kao limuzina i karavanski Grandtour. Koristi se modularna platforma CMF CD (Espace, Scenic, Kadjar, Qashqai…), a start prodaje obilježili su dizelski motori 1.5 dCi (110 KS) I 1.6 dCi (130 KS) te benzinac 1.6 TCe (150 i 200 KS). U opciji je išao automatski EDC mjenjač sa 6 brzina

2018. uvode se dizelski motori 1.7 dCi (150 KS) i 2.0 dCi (160 i 200 KS), kao

i benzinski 1.8 TCe (225 KS). Uz jače motore ponuđen je 4Control sustav

zakretanja stražnjih kotača

2019. uvođenje benzinskog motora 1.3 TCe (160 KS)

2020. manji redizajn i tehnološki update

2022. prestanak prodaje

Podaci

GRANDTOUR 1.5 dCi

Godište 2016.

Kilometraža 101.000

Cijena 117.500 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1461 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 4000/min

Moment 260 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 487 x 187 x 146 cm

Osovinski razmak 281 cm

Prtljažnik 572 litre

Masa od 1460 kg

Najveća brzina 185 km/h

0-100 km/h 12,2 sekunde

Izmjerena potrošnja 5,8 l/100 km

C02 ispuh od 98 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 700 kn

Prednje pločice (par) od 430 kn

Spojka (komplet) od 815 kn

Zamašnjak od 2950 kn

EGR ventil od 1465 kn

Hladnjak klime od 580 kn

Lambda senzor od 1295 kn

Alternator od 4310 kn

Anlaser od 670 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:53