POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljeni Citroen C1: Izdržljiva francuska zujalica s japanskom tehnikom u gradu je kao kod kuće

Citroen C1 nije bitno jeftiniji od klasu većeg C3, ali je manjih dimenzija pa je praktičnija za gradske potrebe i relacije

Rabljeni C1

 Željko Puhovski/CROPIX

Iza mini Citroena stoji zanimljiva priča o nastanku: druga generacija iz 2014. godine je, kao i prva iz 2005., konstruirana zajedno s Peugeotom 108 i Toyotom Aygo, kao nastavak ponude kupnjom i održavanjem povoljnog, a izgledom simpatičnog malog gradskog autića. U tome se ponovno uspjelo i C1 je opet uspješno odrađuje ulogu praktičnog gradskog zvrka, ali i prvog auta u nečijoj vozačkoj karijeri.

image

Rabljeni C1

Željko Puhovski/CROPIX

Proizvodi se u zajedničkoj Citroen-Peugeot-Toyota tvornici u Češkoj, ali samo do kraja ove godine. Izravnog nasljednika čini se neće biti, jer tržišni trendovi u međuvremenu su otišli put povišene koncepcije, čak i u klasi mini automobila. Možda, po uzoru na Toyotu, osvane kakav mali crossover...

Ispod kože Citroen je jednak Peugeotu i Toyoti, a izvana ih razlikuju dizajnerske ideje. Tko je najljepši u tom tercetu stvar je ukusa, ali Citroen je sigurno jedan od najmaštovitijih u svojoj klasi. Mehanikom je C1 zapravo Toyota, što je jak kontraargument onima koji mrmljaju protiv francuskih automobila.

image

Rabljeni C1

Željko Puhovski/CROPIX

Trocilindarski 1.0 VVT-i atmosferski benzinac od 68 i kasnije 72 KS (Citroen ga zove VTi) originalno je Daihatsuov proizvod (Toyota je većinski vlasnik Daihatsua, poznatog po odličnim malim benzincima), koji ima i poziciju osnovnog mora najnovijeg Yarisa. Iskustvo i praksa govore da se radi o jednostavnom i pouzdanom motoru, koji je uz uvjet redovnog održavanja, zahvalan i neprimjetan, a živahan mali sluga.

Frktav zvuk pojačava dojam poletnosti, daje dobru lakoću i okretnost u vožnji, a pritom malo troši, u prosjeku oko pet litara. U gradu je gotovo savršen, a dvjema osobama bit će dobar i za vikend na moru.

image

Rabljeni C1

Željko Puhovski/CROPIX

U prtljažniku i straga baš i nema bog zna kako mjesta, ali petera vrata olakšavaju pristup. I s ostalim mehaničkim, ali i ostalim komponentama nisu zabilježene nikakve veće komplikacije. C1 je mali autić, ali u globalu, u okvirima klase, djeluje prilično čvrsto. Male dimenzije očekivano limitiraju udobnost pa očekivano poskoči na ležećem usporniku, ali u svojoj klasi ipak je jedan od ugodnijih, s prilično tihom radom podvozja. Simpatična unutrašnjost u osnovi je ista kao u Aygu i 108-ici.

image

Rabljeni C1

Željko Puhovski/CROPIX

Što se pouzdanosti tiče, nema krupnijih prijemdbi na konstrukcijska rješenja. Uglavnom dolaze na račun propuštanja vlage u kućišta prednjih svjetala, slinjenja ulja na dihtunzima poklopca ventila i kartera ili klimavog sustava za podešavanje snopa prednjih svjetala. Dakle, sve rješivo bez velikog troška. Na kraju krajeva, u servisnoj statistici mali Citroen, kao i bratski Aygo i 108, u svojoj klasi vrlo dobro kotiraju i svoje vlasnike gotovo nikad na cesti ne ostavljaju bespomoćne.

Ukratko

Dobra sjedala su obložena ugodnom tkaninom, a većina primjeraka ima klimu. Treba računati s jeftinijom izvedbom plastičnih detalja interijera

Unutrašnjost je simpatična, a zanimljivo je da se podešavanjem volana istovremeno pomiče i instrumentna ploča, pa je pogled na instrumente uvijek čist

Četiri zvjezdice su osvojene na tadašnjem EuroNCAP testu, a i oprema traži poneki kompromis. Cijene se u oglasima kreću od 50 do 80 tisuća kuna

Na stražnjim sjedalima i u prtljažniku ne treba očekivati raskoš, no u okvirima ove gradske klase prostor je pristojan. Dodana vrijednost Citroena je provjereni Toyotin 1.0 benzinac

Udobnost ne može biti kao kod većih auta, ali je korektna, što vrijedi i za ležanje i stabilnost. Ugrađivao se i veći 1.2 VTi motor (82 KS), slabije zastupljen

Povijest modela

CITROEN C1 II

2014. predstavljen u proljeće i napravljen po istom principu kao prva generacija, dijeleći platformu, motore i sve ostale komponente osim dizajna, uključujući proizvodnju, s drugom generacijom Peugeota (108) i Toyote Aygo. Imao je Toyotin 1.0 motor (69 KS) i kućni 1.2 PureTech (82 KS). Uz ručni mjenjač imao je i automatski ETG, također s pet brzina

2018. napravljen mali redizajn, osnovni motor je pojačan (72 KS), a iz ponude isključeni veći motor i automatski mjenjač

2021. krajem godine doći će do prestanka proizvodnje, bez izravnog nasljednika

C1 1.0 VTI

Motor benzinski, atmosferski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 998 ccm

Snaga 51 kW/69 KS na 6000/min

Moment 95 Nm na 4300/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 347 x 162 x 148 cm

Osovinski razmak 234 cm

Prtljažnik 168 litara

Masa od 840 kg

Najveća brzina 155 km/h

0-100 km/h 13,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 4,9 l/100 km

C02 ispuh 95 g/km

Cijena 69.800 kuna

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 305 kn

Prednje pločice (par) od 275 kn

Prednji amortizeri (par) od 525 kn

Stražnji amortizeri od 325 kn

Kompresor klime od 2680 kn

Hladnjak klime od 760 kn

Hladnjak motora od 445 kn

Spojka (komplet) od 920 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 09:57