Iza mini Citroena stoji zanimljiva priča o nastanku: druga generacija iz 2014. godine je, kao i prva iz 2005., konstruirana zajedno s Peugeotom 108 i Toyotom Aygo, kao nastavak ponude kupnjom i održavanjem povoljnog, a izgledom simpatičnog malog gradskog autića. U tome se ponovno uspjelo i C1 je opet uspješno odrađuje ulogu praktičnog gradskog zvrka, ali i prvog auta u nečijoj vozačkoj karijeri.
Proizvodi se u zajedničkoj Citroen-Peugeot-Toyota tvornici u Češkoj, ali samo do kraja ove godine. Izravnog nasljednika čini se neće biti, jer tržišni trendovi u međuvremenu su otišli put povišene koncepcije, čak i u klasi mini automobila. Možda, po uzoru na Toyotu, osvane kakav mali crossover...
Ispod kože Citroen je jednak Peugeotu i Toyoti, a izvana ih razlikuju dizajnerske ideje. Tko je najljepši u tom tercetu stvar je ukusa, ali Citroen je sigurno jedan od najmaštovitijih u svojoj klasi. Mehanikom je C1 zapravo Toyota, što je jak kontraargument onima koji mrmljaju protiv francuskih automobila.
Trocilindarski 1.0 VVT-i atmosferski benzinac od 68 i kasnije 72 KS (Citroen ga zove VTi) originalno je Daihatsuov proizvod (Toyota je većinski vlasnik Daihatsua, poznatog po odličnim malim benzincima), koji ima i poziciju osnovnog mora najnovijeg Yarisa. Iskustvo i praksa govore da se radi o jednostavnom i pouzdanom motoru, koji je uz uvjet redovnog održavanja, zahvalan i neprimjetan, a živahan mali sluga.
Frktav zvuk pojačava dojam poletnosti, daje dobru lakoću i okretnost u vožnji, a pritom malo troši, u prosjeku oko pet litara. U gradu je gotovo savršen, a dvjema osobama bit će dobar i za vikend na moru.
U prtljažniku i straga baš i nema bog zna kako mjesta, ali petera vrata olakšavaju pristup. I s ostalim mehaničkim, ali i ostalim komponentama nisu zabilježene nikakve veće komplikacije. C1 je mali autić, ali u globalu, u okvirima klase, djeluje prilično čvrsto. Male dimenzije očekivano limitiraju udobnost pa očekivano poskoči na ležećem usporniku, ali u svojoj klasi ipak je jedan od ugodnijih, s prilično tihom radom podvozja. Simpatična unutrašnjost u osnovi je ista kao u Aygu i 108-ici.
Što se pouzdanosti tiče, nema krupnijih prijemdbi na konstrukcijska rješenja. Uglavnom dolaze na račun propuštanja vlage u kućišta prednjih svjetala, slinjenja ulja na dihtunzima poklopca ventila i kartera ili klimavog sustava za podešavanje snopa prednjih svjetala. Dakle, sve rješivo bez velikog troška. Na kraju krajeva, u servisnoj statistici mali Citroen, kao i bratski Aygo i 108, u svojoj klasi vrlo dobro kotiraju i svoje vlasnike gotovo nikad na cesti ne ostavljaju bespomoćne.
Ukratko
Dobra sjedala su obložena ugodnom tkaninom, a većina primjeraka ima klimu. Treba računati s jeftinijom izvedbom plastičnih detalja interijera
Unutrašnjost je simpatična, a zanimljivo je da se podešavanjem volana istovremeno pomiče i instrumentna ploča, pa je pogled na instrumente uvijek čist
Četiri zvjezdice su osvojene na tadašnjem EuroNCAP testu, a i oprema traži poneki kompromis. Cijene se u oglasima kreću od 50 do 80 tisuća kuna
Na stražnjim sjedalima i u prtljažniku ne treba očekivati raskoš, no u okvirima ove gradske klase prostor je pristojan. Dodana vrijednost Citroena je provjereni Toyotin 1.0 benzinac
Udobnost ne može biti kao kod većih auta, ali je korektna, što vrijedi i za ležanje i stabilnost. Ugrađivao se i veći 1.2 VTi motor (82 KS), slabije zastupljen
Povijest modela
CITROEN C1 II
2014. predstavljen u proljeće i napravljen po istom principu kao prva generacija, dijeleći platformu, motore i sve ostale komponente osim dizajna, uključujući proizvodnju, s drugom generacijom Peugeota (108) i Toyote Aygo. Imao je Toyotin 1.0 motor (69 KS) i kućni 1.2 PureTech (82 KS). Uz ručni mjenjač imao je i automatski ETG, također s pet brzina
2018. napravljen mali redizajn, osnovni motor je pojačan (72 KS), a iz ponude isključeni veći motor i automatski mjenjač
2021. krajem godine doći će do prestanka proizvodnje, bez izravnog nasljednika
C1 1.0 VTI
Motor benzinski, atmosferski
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 998 ccm
Snaga 51 kW/69 KS na 6000/min
Moment 95 Nm na 4300/min
Mjenjač ručni, 5 brzina
Dimenzije 347 x 162 x 148 cm
Osovinski razmak 234 cm
Prtljažnik 168 litara
Masa od 840 kg
Najveća brzina 155 km/h
0-100 km/h 13,5 sekundi
Izmjerena potrošnja 4,9 l/100 km
C02 ispuh 95 g/km
Cijena 69.800 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 305 kn
Prednje pločice (par) od 275 kn
Prednji amortizeri (par) od 525 kn
Stražnji amortizeri od 325 kn
Kompresor klime od 2680 kn
Hladnjak klime od 760 kn
Hladnjak motora od 445 kn
Spojka (komplet) od 920 kn