Kada u obitelj dođu brat ili seka, roditelji pažnju redovito skreću prema monovolumenima. Ovi veliki, prostrani i praktični automobili namijenjeni su upravo prijevozu više ljudi i prtljage, pa su logičan izbor za obitelji s dvoje, troje ili više djece. Nije tajna da su u tom segmentu mnogima prvi izbor Scenic, Touran ili Picasso, ali ponuda monovolumena je zaista široka i raznolika te uključuje i neke dobro pogođene, a ne toliko razvikane modele poput Mazde 5, Toyote Verso, Kije Carens ili Chevrolet Orlanda.
Isplati se stoga dobro pročešljati oglasnike rabljenih i dobro promisliti, jer izbor nije lak. Upravo zato naš pregled rabljenih monovolumena za 10.000 eura vam može biti od koristi. Uglavnom je riječ o automobilima koji su stari sedam ili više godina, no konstruirani su kao putnički automobili i gutači kilometara tako pri održavanju ne bi trebalo biti većih iznenađenja.
Većinom su opremljeni dizelskim motorima koji osiguravaju dobre performanse uz umjerenu potrošnju goriva. Za one koje trebaju više putničkih mjesta mogu se pronaći i izvedbe sa sedam sjedala, iako treba imati na umu da taj dodatni, treći red sjedala uvijek ide na uštrb veličine prtljažnog prostora, a upravo on u konačnici ipak bude važniji.
Savjet: Klizna vrata velik su adut i tu će konstrukcijsku blagodat cijeniti svi koji su bar jednom na skučenom prostoru trebali široko otvoriti vrata, kako bi unijeli dječje sjedalo i u njega smjestili dijete
Renault Scenic
Otac monovolumena ne silazi s trona
Kad se kaže monovolumen, misli prvo lete na - Renault Scenic. Pogled na ceste preplavljene svim generacijama Renaultovog monovolumena samo potvrđuje mega popularnost francuskog kompaktnog monovolumena. Isto je i s ponudom u oglasnicima - izbor je zaista velik. Za 10.000 eura ipak se još ne može dobiti posljednja generacija Scenica (2016.), ali treća ne zaostaje ni izgledom, ni opremom, a još manje prostorom. Riječ je o jednom od najpraktičnijih i najsvestranijih modela na tržištu kojeg prati tradicionalno visoka razina komfora i prostranosti. Motor za preporuku je poznati 1.5 dCi dizelaš koji je i najrasprostranjeniji, a visoke pozicije na ljestvicama nekvarljivosti govore da davne predrasude o mušičavim Renaultovima više nemaju nikakvih temelja.
Mazda 5
Tradicionalno pouzdana i praktična
Za 10.000 eura možete pronaći i drugu generaciju Mazdinog monovolumena kojeg je samo neobičan azijski dizajn zakinuo za veću popularnost. Što je šteta jer Petica je pouzdan obiteljski automobil s kliznim vratima, vrlo praktičan na uskim prostorima, a uz sve to dobro se vozi. Druga generacija je, naime, ispravila neke boljke prvog modela pa nema više straha od primjerice, hrđanja rubnih dijelova vrata.
Peugeot 3008
Puno prostora i bogata ponuda
Udobnost, praktičnost i izdašna količina prostora za putnike i prtljagu aduti su kojima Peugeot 3008 pažnju privlači i u rabljenom izdanju. Pronaći dobro sačuvan primjerak ne bi trebalo biti posebno zahtjevno, jer je trenutna ponuda na tržištu dobra. Najpoželjniji motor je turbodizelski 1.6 HDi sa 109 KS, iako ni 2.0 HDi sa 150 KS nije loš, dok su VTi benzinci rijetki. Prije ćete naići na hibridnu dizelsko-električnu verziju, ali za ovaj model je pametno provjeriti troškove održavanja.
Toyota Verso
Sedam sjedala i vrhunska pouzdanost
Toyota Verso proizvodio se gotovo 10 godina u dvije generacije, ali je prošao prilično nezamijećeno na tržištu, vjerojatno zbog dizajna. Šteta, jer je riječ o praktičnom i pouzdanom monovolumenu koji se nudio s pet i sedam sjedala. S obzirom na tradicionalnu Toyotinu kvalitetu i dalje drži visoku cijenu, ali se za 10.000 eura može naći i noviji model, premda često s puno kilometara.
Mercedes B-klasa
Avangardna, ali vrlo funkcionalna
Iako je bazirana na A-klasi i spada među kraće monovolumene, B-klasa je široka i iznenađujuće prostrana iznutra. Uz to, povišena pozicija sjedenja velik je adut i pruža sjajnu preglednost u vožnji. S druge strane, položaj motora i sendvič konstrukcija znače veće troškove kod zahtjevnijih popravaka, a posebno su kvarovima sklone upravo zbog visoko postavljenog motora opterećene poluosovine i homokinetički zglobovi. Inače je riječ o kvalitetnom i pouzdanom modelu koji se ne kvari puno i koji pokreću štedljivi i pouzdani motori. CVT mjenjač treba izbjegavati.
Citroen C4 Picasso
Prostran, udoban i vizualno privlačan
Citroenova lađa na kotačima s pet (ili eventualno sedam) sjedala poznata je po prostranosti, praktičnosti, udobnosti i komforu, svim preduvjetima za ugodna krstarenja na duge rute. Kao rabljena je cijenom pristupačna, a što se pouzdanosti tiče nije to više onaj stari ćudljivi Francuz. Štedljivi dizelski motori su tu uglavnom prvi izbor i kod njih nema nepoznanica, s obzirom na to da se ugrađuju i u gomilu drugih modela.
VW Touran
Dokazano čvrst i trajan i kao rabljeni
Nije tajna da Volkswagen Touran u klasi monovolumena uživa status kao što ga Golf ima među kompaktima. Imidž njemačkog, odnosno Volkswagenovog auta koji će dobro držati cijenu i ako se jednog dana ponovno bude prodavao sigurno je još jedan faktor poželjnosti, ali kroz godine postojanja iskristalizirale su se i druge vrline. Na primjer, iznimna trajnost, prostranost i praktičnost. Kutijasta karoserija pravilnih stranica nudi puno mjesta gdje god se zagleda, uz nemali broj funkcionalnih ideja i rješenja, pritom jednostavnih za korištenje, a čvrste i kvalitetne izvedbe. Velik i komforan putnički dio, klizna stražnja sjedala, stolići u naslonima i velik prtljažnik jednako su upadljivi kao i osjećaj kvalitete i robusnosti i upravo je taj dojam monovolumenskog “tenka” drugi dio privlačnosti Tourana.
Kia Carens
Ostala u sjeni razvikanijih modela
Kia Carens u trećoj i posljednjoj generaciji klasičan je primjer praktičnog, komfornog i kvalitetnog rabljenog monovolumena po korektnoj cijeni. Ima dobre i pouzdane motore i mehaniku dokazane u Sportageu, ali nema imidž pa pokraj Tourana, Scenica i sličnih nepravedno ostaje u sjeni. Jer, ima sve što dobro promišljen monovolumen treba imati, a krasi ju i dobro poznata Kijina trajnost i pouzdanost.
Opel Zafira
Odlično podnosi godine, ali i kilometre
Opel je Zafiru proizvodio 20 godina, a na tržištu rabljenih i dalje je jedan od nezaobilaznih modela, ako razmišljate o monovolumenu. Zafira C koju smo pronašli u oglasniku za 10.000 eura nije poželjna samo zbog prostranosti, već i privlačnog dizajna, odličnih ocjena u Dekrinim, ali i TUV i GTU statistikama kvarova te široke ponude provjerenih i kvalitetnih motora.
Ford C-Max
Za one očeve koji cijene i užitak u vožnji
Napravljen na platformi Focusa, C-Max je monovolumen koji zbog više prostora i praktičnosti ne žrtvuje ni privlačan dizajn niti sjajne vozne osobine, što će pravi vozači znati cijeniti. Uz odličan ovjes i precizan mjenjač, dojam upotpunjuju odlični motori - od modernog turbobenzinca 1.0 EcoBoost i dizelskog 1.5 TDCi, do starijih motora kao što je 1.6 benzinac (105 do 180 KS), 2.0 TDCi sa 140 KS i odlično pogođen 1.6 TDCi sa 115 KS.
Chevrolet Orlando
Bezrazložno zaboravljen
Možda se Chevrolet povukao s europskog tržišta prije gotovo 10 godina, ali to ne znači da treba zazirati od rabljenih Chevroleta. Široka servisna mreža Opela i dalje uredno održava ova vozila. Jedan od modela ove marke koji je možda bezrazložno zanemaren je Orlando. Prostran je i praktičan monovolumen sa sedam sjedala, ugodan za vožnju i dobrog omjera uloženo/dobi
nio i Lodgy i Logan MCV, koji su se oba nudila sa sedam sjedala, no Lodgy je ipak veći i prostraniji od Joggera pa bi mogao biti zanimljiviji onima koji traže više mjesta. Kako Lodgy ni u startu nije bio posebno skup, za 10.000 eura možete naći ne pretjerano star model. Renaultovi 1.5 dizelaši poznati su po svojoj pouzdanosti i dugovječnosti u kojoj god izvedbi, a moderniji 1.2 Tce benzinac svakako je bolji izbor od rastrošnog 1.6 motora.
Seat Altea
Neopravdano zanemarena
Nastala iz koncepta Salsa Waltera deSilve, Alteu krasi egzotičan, zaobljeni dizajn koji je bio pravo osvježenje u usporedbi s kockastom braćom iz VW grupe. Uz to je dinamičnija i cijenom povoljnija, a nudi prostranu kabinu i prtljažnik od 409 litara. Računajte da je prilično tvrda, baš kao Golf Plus na temelju kojeg je izrađena, ali s druge strane mehanika je Volkswagenove kvalitete.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....