RUPA U ZAKONU

Jeste li znali? Kako je osnivač Applea Stevea Jobs legalno vozio auto bez registarskih pločica

Postoji odredba u propisima Kalifornije, prema kojoj osoba koja kupi novo vozilo ima šest mjeseci za registraciju

Mercedes SL 55 AMG (R230)

 Mercedes

Jedan od najutjecajnijih ljudi na planeti posljednjih desetljeća nesumnjivo je bio Steve Jobs. Osnivač Applea bio je genij u svakom pogledu i premda je pokušavao voditi uobičajen život kao i većina ljudi, taj osobenjak bio je poznat i po stvarima koje nisu bile toliko "standardne". Poput poklanjanja Porschea zaposlenicima koji su ispunili ciljeve kompanije. Još jedan primjer: automobil Stevea Jobsa nikada nije imao registarske pločice.

Kako je to moguće? Normalno, automobil mora biti registriran kako bi prometovao i svugdje u svijetu je vožnja neregistriranim automobilom ozbiljan prekršaj koji se masno plaća, (nešto manje ako automobil nema istaknute pločice). Od toga je veći prekršaj samo vožnja automobila na lažnim ili tuđim registarskim pločicama.

No, Jobs je vozio svoj Mercedes SL 55 AMG srebrne boje bez registarskih pločica sasvim legalno.

image

Mercedes SL 55 AMG (R230)

Mercedes

Kako? Tvorac iPhonea je naime, premda svaka država ima svoje stroge propise u pogledu prometa i sigurnosti na cestama u Sjedinjenim Državama, a posebno Kalifornija, po pitanju vožnje bez registarskih oznaka, iskoristio rupu u zakonu.

Postoji odredba u propisima države Kalifornije, prema kojoj, nakon što osoba kupi novo vozilo, ima razdoblje od šest mjeseci da ga registrira. U međuvremenu može voziti bez registarske pločice, samo s papirologijom i umjesto registarskih oznaka, eventualno s reklamom prodavača.

Ako recimo takav automobil zaustavi policija, vozač samo mora pokazati odgovarajući ugovor o prodaji prilikom provjere.

Međutim takva praksa koja je prerasla u pravu "epidemiju", u Kaliforniji je prekinuta 2019. godine zbog zlouporaba, posebno na ulicama mega-grada Los Angelesa gdje postoji masa trgovaca egzotičnih, skupih i brzih automobila čiji su kupci tako vozili i punih šest mjeseci, premda bi se očekivalo da bi svatko trebao postaviti pločice čim prije.

S obzirom na to da papir privremenih pločica na prednjem vjetrobranu nije bio najuočljivije rješenje (dok je na stražnjoj strani uglavnom bila reklama trgovca), to je dovodilo do problema s automatiziranim uređajima kao što su sustavi za očitavanje registarskih pločica policije,ili naplatnih postaja autocesta i mostarina, što je dovodilo državu do financijskih gubitaka od 15 do 19 milijuna dolara godišnje.

image

Mercedes SL 55 AMG (R230)

Mercedes

Teško je bilo i ući u trag osobama s takvim automobilima koje bi sudjelovale u prometnim nesrećama i pobjegle. Zaključiti tko je vlasnik, primjerice crnog Ferrarija bez registarskih oznaka u bijegu, bilo je gotovo pa nemoguće...

Tako je Steve Jobs, genije iz bezbroj razloga, iskoristio tu mogućnost i to za promjenu automobila svakih šest mjeseci. Kroz uslugu iznajmljivanja Mercedesa, svakih pola godine zamijenio bi "stari" Mercedes SL 55 AMG identičnim novim. Tako je godinama mogao legalno voziti bez registarskih oznaka što mu je Mercedes i osigurao i nije poznato koliko je zapravo promijenio novih Mercedesa SL 55 AMG...

To je, logično, također koristilo i njemačkoj marki, koja je kod prodaje polovnog modela starog šest mjeseci jamčila da je prethodni vlasnik bio ni manje ni više nego osnivač Applea.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 02:03