Pirova pobjeda

Tužio je BMW zbog dosega električnog i3. Dobio je parnicu, no neće biti sretan

Prije sedam godina, Ronen Kleiman tužio je BMW, tvrdeći da je proizvođač u marketinškim materijalima krivo oglašavao doseg

BMW i3, ilustracija

 BMW

Nakon sedam godina pravne bitke s BMW-om jedan Kanađanin je dobio parnicu pokrenutu zbog njegovog BMW-a i3. No na kraju je to pokazalo Pirovom pobjedom jer unatoč "pobjedi" na sudu Kanađanin je iz svega toga izašao nekoliko tisuća dolara siromašniji.

image

Električni BMW na punjaču, ilustracija

Alamy/Profimedia

Prije sedam godina, Ronen Kleiman tužio je BMW, tvrdeći da je proizvođač u marketinškim materijalima krivo oglašavao doseg njegovog električnog i3 iz 2014. godine. Kada je naručio automobil, na web stranici BMW-a Kanada navedeno je da može prijeći do 200 km u načinima vožnje Eco Pro i Eco Pro+. Međutim, nakon samo mjesec dana vlasništva, Kleiman je otkrio da se automobil ne može ni približiti toj brojci.

Na jednom putovanju sa svojom suprugom, uspio je prijeći samo 158 km unatoč idealnim uvjetima, odnosno sunčanom vremenu uz temperaturu od 25 stupnjeva Celzijusa i činjenice da je automobil nije bio natovaren.

Analiza BMW-ove kanadske web stranice iz tog vremena otkrila je da je između 28. studenog i 10. prosinca 2014. marketinški materijal za i3 u tišini prilagođen. Brojke su promijenjene u 130 km dosega u Comfort modu, 160 km u Eco Pro i 156 km u Eco Pro+ načinu rada. Unatoč tome što su im na sudu prikazani arhivirani dokazi o ovim promjenama, BMW je inzistirao da i3 nikada nije "reklamirao" kao auto koji ima doseg od 200 km.

Nakon godina parničenja, sudac James Minns s Vrhovnog suda Ontarija nedavno je presudio protiv BMW-a i njegovog zastupstva u Torontu, dodijelivši Kleimanu 5000 dolara odštete. Međutim, presuda također vlasniku auta nalaže da plati BMW-u 11.140 dolara za odvjetničke naknade i troškove parnice nakon što je odbio ponudu BMW-a za nagodbu u iznosu od 10.000 dolara.

image

BMW i3, ilustracija

BMW

U sudskom podnesku, BMW je zanijekao lažno oglašavanje i3 navodeći da "na sve dosege za baterijska električna vozila utječu osobno ponašanje u vožnji, vanjsko okruženje vozila i potrošnja ugrađene opreme tijekom vožnje."

Kleiman je za Auto News rekao da je odbio ponudu BMW-a za nagodbu jer je uključivala klauzulu o tajnosti podataka i želio je da javnost sazna za sve. Tražio je 25.000 dolara odštete te na kraju dobio samo 5000 dolara i završio s mnogo izgubljenog vremena, energije i velikim financijskim minusom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 01:15