Elektromobilnost

Kolika je zapravo trajnost baterija električnih auta? Ovaj test taksi vozila s 260.000 km otkriva dio istine

Stručnjaci DEKRA-e pregledali su šest električnih Jaguara I-Pace koji služe kao taksi vozila i imaju između 180 i 260 tisuća kiloemtara

Jaguar I-Pace kao taksi

 Münchner Taxi Zentrum - MTZ

Koliko dugo traju baterije električnih automobila u svakodnevnom životu? Ovo je još uvijek jedno od ključnih pitanja za mnoge kupce automobila koji oklijevaju oko odabira električnog auta. Odgovor na to pitanje sada daje jedan test iz Njemačke koji je provela organizacija DEKRA. Oni su podvrgli električne automobile u taksi službama novom brzom testu kapaciteta baterija. Rezultat testa pokazuje da su baterije značajno trajnije od očekivanog.

image

Jaguar I-Pace kao taksi

Münchner Taxi Zentrum - MTZ

Stručnjaci DEKRA-e pregledali su šest električnih Jaguara I-Pace koji služe kao taksi vozila u Münchenu. Električni SUV-ovi se intenzivno i kontinuirano koriste u Münchenu od 2018. godine. Čak i s prijeđenih 180.000 do 260.000 kilometara, baterije su još uvijek zadržale 95 do 97 posto svojeg inicijalnog kapaciteta i to unatoč praksi njihovog učestalog i neujednačenog punjenja koja je tijekom korištenja bila daleko od optimalne. "Vozila smo punili u prosjeku oko jedan i pol puta dnevno, i to ne posebno nježno i uvijek do 100 posto kapaciteta kako bi vozači imali odgovarajuću sigurnost u smislu dosega", rekao je Gregor Beiner, direktor Münchenskog taksi centra (MTZ).

image

Jaguar I-Pace kao taksi

Münchner Taxi Zentrum - MTZ

Općenito, generalni direktor taksi tvrtke vrlo je zadovoljan korištenjem električnih automobila. Do sada nijednom od električnih automobila nisu morale biti zamijenjene kočnice.

image

Jaguar I-Pace kao taksi

Münchner Taxi Zentrum - MTZ

"Kod taksija s motorom s unutarnjim izgaranjem, kočione pločice treba mijenjati svakih 30.000 km, a kočione diskove svakih 80.000 km, a kod električnih automobila su ti troškovi eliminiran,” rekao je Beiner za Auto Bild. On je zaključio da električni automobili imaju jasnu troškovnu prednost, posebno u pogledu troškova održavanja, ali i u pogledu troškova energije. "Također imamo koristi od činjenice da se možemo brzo puniti s pomoću vlastitih stanica za punjenje."

image

Jaguar I-Pace kao taksi

Münchner Taxi Zentrum - MTZ

Prilikom testiranja taksija, DEKRA je koristila je novi brzi test baterija koji je do sada proveden 25.000 puta, a koji zainteresirani kupci električnih automobila u Njemačkoj mogu obaviti i u DEKRI. Baterije se testiraju statično, a zatim tijekom kratke vožnje od 50 do 100 metara. Test traje samo 15 minuta i dostupan je za oko 130 uobičajenih modela električnih automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 00:07