VELIKO ISTRAŽIVANJE

Vozači se žale: Zašto 97 posto novih auta nema rezervnu gumu?

Velika većina želi rezervnu gumu jer pribor za krpanje nije dobro rješenje

Rezervna guma (ilustracija)

 Oleksandr Latkun/imageBROKER/Profimedia

Istraživanje provedeno na uzorku od 12.000 članova britanskog autokluba otkrilo je da većina vozača želi imati rezervnu gumu u novom automobilu.

Njih 82 posto radije bi izabralo rezervnu gumu umjesto pribora za krpanje, a više od trećine ispitanika ne osjeća se ugodno koristeći taj pribor - za kojeg tvrde da često niti ne radi, piše Dailymail.

image

Gume (ilustracija)

Weyo/Alamy/Alamy/Profimedia

Ogromna većina novih automobila u serijskoj opremi više nema rezervnu gumu. Prema istraživanju britanske organizacije RAC, od 313 novih automobila (20 različitih marki) u Velikoj Britaniji, njih samo osam (2,6 posto) je imalo rezervnu gumu.

Među analiziranim automobila, osam modela koji su imali serijsku rezervnu gumu su: Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai Santa Fe, Land Rover Defender, Seat Ateca, Suzuki Across, Volvo XC90 i Toyota Land Cruiser.

Prošle godine RAC je primio gotovo 200.000 poziva vozača kojima se probušila guma, a nisu imali rezervnu. To predstavlja rast od 165.000 takvih intervencija u odnosu na 2018. godinu.

Zašto su proizvođači automobila prestali nuditi rezervne gume?

image

Probušena guma (ilustracija)

Profimedia

Mnogi proizvođači više ih ne nude kao standard kako bi smanjili težinu svojih automobila i do 20 kilograma.

Osim što na taj način vozila postaju učinkovitija u pogledu potrošnje goriva, proizvođačima automobila takva praksa pomaže i u ispunjavanju strožih zakona o emisijama štetnih plinova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 19:15