NOVI TRENDOVI

Vozači ostavljeni na cjedilu: Zašto samo tri posto novih auta ima rezervnu gumu?

Od 313 analiziranih automobila, njih samo osam ima rezervnu gumu

Probušena guma (ilustracija)

 Oleksandr Latkun/imageBROKER/Profimedia

Velika većina novih automobila u serijskoj opremi više nema rezervnu gumu. Prema istraživanju britanske organizacije RAC, od 313 novih automobila (20 različitih marki) u Velikoj Britaniji, njih samo osam (2,6 posto) je imalo rezervnu gumu.

Prema podacima RAC-a, prošle godine primili su gotovo 200.000 poziva vozača kojima se probušila guma, a nisu imali rezervnu. To predstavlja rast od 165.000 takvih intervencija u odnosu na 2018. godinu.

Zašto su proizvođači automobila prestali nuditi rezervne gume?

Kako navodi RAC, mnogi proizvođači više ih ne nude kao standard kako bi smanjili težinu svojih automobila i do 20 kilograma.

Osim što na taj način vozila postaju učinkovitija u pogledu potrošnje goriva, proizvođačima automobila takva praksa pomaže i u ispunjavanju strožih zakona o emisijama štetnih plinova.

Analizu je komentirao i glasnogovornik RAC-a, Rod Dennis: ‘Probušena guma je jedan od najiritantnijih kvarova za vozače, pogotovo ako je to rezultat naleta na jednu od rupa kojih ima bezbroj na našim cestama. U prošlosti su vozači imali rezervni kotač u prtljažniku, ali ova nova analiza pokazuje da je to sada stvar prošlosti.

Radi se o minijaturnom broju novih automobila koji dolaze s rezervnim kotačem.

Nažalost, to je trend koji će samo rasti jer je još manje vjerojatno da će električna vozila imati rezervnu gumu, zaključio je Dennis.

Većina električnih vozila naime, ne dolazi s rezervnim gumama zbog dodatne težine i količine prostora koji guma zauzima.

Među 313 analiziranih automobila, osam modela koji su imali serijsku rezervnu gumu su: Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai Santa Fe, Land Rover Defender, Seat Ateca, Suzuki Across, Volvo XC90 i Toyota Land Cruiser.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 01:09