Audi je predstavljanjem novog, potpuno električnog modela proširio svoju lepezu električnih automobila. Dugoočekivani sedan sa značkom Audija svoje prvo predstavljanje imao je na Los Angeles Auto Showu još 2018. u konceptnom izdanju dok je prošle jeseni predstavljen i prototip.
Danas su predstavljena dva modela, RS e-tron GT i e-tron GT, i to u konačnom, serijskom obliku. Posebnim dizajnom e-tron GT-a Audi je povećao aerodinamičnost i smanjio otpor zraka, a veliki kotači i nisko težište garantiraju vrhunsku upravljivost i stabilnost, posebno prilikom nizanja zavoja.
Vanjske proporcije su impresivne, dužina e-tron GT-a je 4,99 m, širina 1,96 m dok je visina samo 1,41 metar. Prtljažnik nudi respektabilan obujam od 405 litara. Unutrašnjost automobila slična je ostalim luksuznim modelima iz Audija, a posebnost GT-a je paket unutrašnjosti bez kože napravljenim isključivo od recikliranih materijala.
Oba modela pokreću dva elektromotora postavljena na prednju i stražnju osovinu. Izlazna snaga ovisi o modelu, jači RS model razvija 598 KS i 830 Nm okretnog momenta, dok slabiji model e-tron GT-a razvija 476 KS i 630 Nm.
U oba slučaja snaga se prenosi na podlogu putem sva četiri kotača.
Sukladno izlaznoj snazi kreću se i ubrzanja, pa tako jači RS model stotku hvata za svega 3,3 sekunde dok je slabijem modelu potrebno sekundu duže. Brzine su elektronski ograničene na 240 km/h (slabiji model), odnosno 250 km/h (RS).
Za pohranu energije zadužena je litij-ionska baterija kapaciteta 86 kWh koja se sastoji od 33 modula. Obzirom na kapacitet baterije i napredne sustave rekuperacije energije kod kočenja, Audi e-tron bi, prema WLTP testu, trebao prijeći 488 kilometara s jednim punjenjem. Novost je i sustav brzog punjenja koji GT-u za samo pet minuta omogućuje doseg od 100 kilometara.
Paketi dodatne opreme su impresivni. Može se modificirati i personalizirati sve, od unutrašnjosti do ovjesa, pa tako Audi e-tron GT serijski dolazi s zračnim ovjesom i blokadom stražnjeg diferencijala, a može se dodati i sustav dinamičnog upravljanja svim kotačima. Dodatna oprema još uključuje keramičke kočnice s ojačanjem od karbonskih vlakana.
Cijene još nisu poznate, no prvi primjerci u salone stižu već na proljeće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....