ponovo prijepori

Studija pokazala: Plug-in hibridi zagađuju puno više nego što se deklarira, čak i s punim baterijama

‘Plug-in hibride ne treba tretirati kao vozila s nultom emisijom‘, kažu iz Centra za održivost prometa Transport & Environment

Plug-in hibrid

 Profimedia

Europske vlade potrošile su prošle godine oko 350 milijuna eura za subvencioniranje plug-in hibridnih vozila (PHEV), ali naručitelji nove studije Tehničkog sveučilišta u Grazu tvrde da podaci o emisijama u stvarnom svijetu sugeriraju da navodno ekološka vozila nisu vrijedna ulaganja.

“Plug-in hibridi se nude kao savršena kombinacija baterije za sve vaše lokalne potrebe i motora s unutarnjim izgaranjem za vožnju na veće udaljenosti. Ali, testiranje u stvarnosti pokazuje da je to utopija,” kaže Anna Krajinska, voditeljica u Transport & Environment, centru za održivost u prometu.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

“U gradskim testovima, samo jedan od plug-in hibrida doista ima deklarirani električni domet, dok sva tri testirana modela emitiraju više nego što se tvrdi u prigradskoj vožnji. Zakonodavci bi trebali tretirati plug-in hibride na temelju njihovih stvarnih emisija".

Istraživači sa sveučilišta testirali su tri nova plug-in hibridna vozila u stvarnim uvjetima u Grazu u Austriji. Utvrdili su da se domet samo na struju kod modela BMW serije 3, Peugeot 308 i Renault Megane teško poklapaju s procjenama WLTP električnog dometa i zagađuju više nego što pokazuju WLTP procjene, bez obzira na to jesu li im baterije bile potpuno napunjene ili ne.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Na petlji gradske vožnje od 50 kilometara, samo je hibridni Renault Megane mogao dostići svoj procijenjeni raspon nulte emisije, BMW serije 3 mogao postići samo 74 posto svoje procjene, a Peugeot 308 je vozio samo upola manje samo na struju.

Iz tih i drugih razloga, čak i kada su baterije na vozilima bile potpuno napunjene, istraživači su otkrili da Megane ispušta 20 posto više CO2 od deklariranog, Peugeot 70 posto više, a BMW nevjerojatnih 300 posto više nego što je trebao, prema procjenama WLTP-a.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Kad su se baterije u međuvremenu ispraznile, rezultati su postali još gori. Automobili su ispuštali između pet i sedam puta više nego što bi trebali u tim uvjetima.

Čini se da čak ni korištenje najnovije tehnologije nije pomoglo. BMW serije 3 koristio je tehnologiju "geofencinga" koja je radila na inteligentnoj uštedi energije baterije na autocesti i njenom postavljanju u gradu gdje bi, u teoriji, trebala biti korisnija. Studija je, međutim, otkrila da ova tehnologija ne jamči da će se vozilo u gradu voziti samo na baterije i riskira povećanje emisije CO2 u drugim područjima.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Rezultati studije, iako ograničeni, potaknuli su Transport & Energy da zagovara zakonodavce da promijene način na koji subvencioniraju plug-in hibride. U najmanju ruku, kaže organizacija, poticaji bi se trebali temeljiti na stvarnom zagađenju svijeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. svibanj 2024 07:58