Mazda je odabrala potpuno drugačiji put prema manjoj količini štetnih tvari u ispuhu svojih automobila i prema smanjenju količine CO2. Dok se 99 posto konkurencije odlučilo za downsizing s malim motorima i turbopunjačima, Mazda je ostala vjerna velikoj kubikaži i razvila svoje SkyActiv motore prepune inovativnih, potpuno drugačijih, rješenja.
Da od toga ne odustaju pokazali su i sada sa svojim novim dizelskim motorom koji je u usporedbi s konkurencijom ogroman. Ljubitelji velike kubikaže ovdje će doći na svoje jer novi Mazdin motor snagu za koju konkurencija obično koristi dvolitrene motore s četiri cilindra razvija iz rednog šesterocilindraša s čak 3,3 litre obujma. Motor je namijenjen novoj Mazdi CX-60 koja se od sada nudila samo s plug-in hibridnim pogonom.
Novi motor s blagim hibridnim sustavom od 48V nudit će se u dvije izvedbe s 200 i 254 KS i do 550 Nm okretnog momenta, a namijenjen je onima koji žele štedljiv automobil za duže dionice i/ili vuču teške prikolice do 2500 kilograma mase. Iako je motor ogroman, potrošnja je minimalna.
Veliki SUV s njim troši nevjerojatnih 4,9 l/100 km po WLTP-u (snažnija verzija 5,3 l/100 km). Očito da je Mazda opet duboko zavukla ruku u svoj "čarobni šešir s tehnološkim trikovima".
Mazda je nisku potrošnju postigla naprednom inovativnom tehnologijom izgaranja goriva DCPCI, zahvaljujući njoj profitirala je i čistoća ispuha koja je među najboljima na svijetu kad su u pitanju dizelski motori. Mazda je sigurna da će motor zadovoljavati i buduće strože propise kad stupe na snagu. Također, Mazda tvrdi da je motor jako mirnog rada.
Točan obujam motora je 3283 cm3, a njegova slabija verzija s 200 KS nudit će se na CX-60 u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače. Snažniji motor s 254 KS pokretat će verziju s pogonom na sve kotače. Snažnija verzija postiže 219 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....